game desktop max €2000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BiGMAGGG
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-02-2022
Mijn vraag
ik heb een lijst gemaakt en zou graag jullie mening hierover willen weten en of jullie nog tips hebben voor eventueel andere goedkopere of beter onderdelen.

met deze pc wil ik voornamelijk gaan gamen. Dit op een 3440 x 1440 monitor (weet nog niet welke)
mijn interesse is ook gevallen op overclocken en wil dit ook gaan proberen.

qua budget wil ik eigenlijk niet meer uitgeven dan €2000,- (het liefst minder natuurlijk.

heb geen voorkeur voor merk, maar in de meeste reviews die ik heb gelezen is iedereen erg positief over asus.

geluidsniveau maakt me niet echt uit.

hieronder de lijst.
alvast bedankt!

...
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 346,40€ 346,40
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 176,95€ 176,95
1Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING€ 709,-€ 709,-
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB€ 82,28€ 82,28
1NZXT Phantom 820 Zwart€ 217,95€ 217,95
1NZXT Kraken X41€ 102,95€ 102,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 65,95€ 65,95
1Asus DRW-24F1MT Zwart€ 12,95€ 12,95
1Corsair RM750x€ 109,95€ 109,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 86,33€ 86,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.910,71

Beste antwoord (via BiGMAGGG op 19-04-2016 17:24)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Op die resolutie zal een Fury niet veel trager zijn, maar wel veel goedkoper: pricewatch: Gigabyte Radeon R9 Fury WindForce OC Edition, scheelt toch weer 200 euro, en als je 10% performance inlevert zou dat echt veel zijn. Dat is overigens op DX11, op DX12 is AMd momenteel nog heer en meester, maar wat daarvan overblijft is natuurlijk pas te zeggen als er een stapel echte DX12 games uit zijn, in plaats alleen maar benchmarks.

Een Fury X is niet heel veel sneller, maar wel direct een stuk duurder, dus die zou ik niet nemen.

Een i7 is voor gaming nog steeds niet het meest nuttige ding. Een i5 is simpelweg in bijna alle gevallen al snel genoeg. Ik zou daarom lekker een i5 nemen, scheelt toch leuk wat geld, terwijl je het qua performance niet merkt.

Overclocken zit in datzelfde hoekje: het kost flink wat poen extra, maar het is iig nu niet bijzonder nuttig, en de vraag is maar of je je PC zo oud laat worden dat het wel nodig is. Als voorbeeldje is het nu pas echt nuttig om je 2500k een overclockje te geven.

Die kast is gewoon een duur ding, zonder echt een reden te hebben om zo duur te zijn. Zelf zou ik gewoon iets als de pricewatch: Fractal Design Define S pakken, veel goedkoper, maar waarom zou je meer uitgeven? Die Define S is namelijk gewoon alles wat een goede kast nodig heeft: geluiddemping, goede airflow, degelijk, ruim en hij krijgt erg goede fans meegeleverd.

Waterkoeling is imo maar meh, zeker als het over de 100 euro gaat. Zelf blijf ik fan van luchtkoeling, omdat het gewoon een stuk goedkoper is, vaak stiller is en veel goedkoper is voor 95% van de performance. De pricewatch: Noctua NH-D15S is momenteel wel de onbetwiste koning, maar wil je niet extreem overclocken, dan is een pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power ook een erg goede keuze, die ook zeer stil is.

Voeding kan zeker 200w naar beneden.

Zo bespaar je al met al toch een leuke duit, als ik het zo eens snel bereken 500 euro, zonder echt in te leveren op iets.

People as things, that’s where it starts.

Alle reacties

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Leuk lijstje, maar waarom heb je de vragen niet beantwoord?

Als je namelijk niet gaat overclocken is een K processor icm een Z170 bord niet nodig en kun je dus geld besparen. De NZXT 820 is belachelijk duur en de voeding is enorme overkill. Als je niet gaat overclocken is een dure watercooler ook niet nodig.

Het is dus van belang dat je de vragen beantwoord zodat wij gericht advies kunnen geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Koninkje op 19-04-2016 16:55 ]

Show me your moves.

• BiGMAGGG
ik wil wel gaan overclocken

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Beantwoord eerst alle vragen in de openingspost, zodat wij GERICHT antwoord en advies kunnen geven. Waarom heb je de vragen überhaupt weggehaald?

Show me your moves.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 09:54
De NZTX 820 vind ik zelf veel te duur, als je echt minder wil betalen zou ik daar als eerste op bezuinigen. Er zijn genoeg mooie en goede cases voor 100/150 euro minder.

• BiGMAGGG
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma\'s wil je gebruiken)?
-gamen - 3440 x 1440 sherm
- overclocken

Wat mag het systeem gaan kosten?
-mas 2000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
toetsenbord, muis en speakers

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
nee

• BiGMAGGG
Audiowaste schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:01:
De NZTX 820 vind ik zelf veel te duur, als je echt minder wil betalen zou ik daar als eerste op bezuinigen. Er zijn genoeg mooie en goede cases voor 100/150 euro minder.
oke dankje ga daar nog even verder voor kijken

Acties:
  • Beste antwoord

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Op die resolutie zal een Fury niet veel trager zijn, maar wel veel goedkoper: pricewatch: Gigabyte Radeon R9 Fury WindForce OC Edition, scheelt toch weer 200 euro, en als je 10% performance inlevert zou dat echt veel zijn. Dat is overigens op DX11, op DX12 is AMd momenteel nog heer en meester, maar wat daarvan overblijft is natuurlijk pas te zeggen als er een stapel echte DX12 games uit zijn, in plaats alleen maar benchmarks.

Een Fury X is niet heel veel sneller, maar wel direct een stuk duurder, dus die zou ik niet nemen.

Een i7 is voor gaming nog steeds niet het meest nuttige ding. Een i5 is simpelweg in bijna alle gevallen al snel genoeg. Ik zou daarom lekker een i5 nemen, scheelt toch leuk wat geld, terwijl je het qua performance niet merkt.

Overclocken zit in datzelfde hoekje: het kost flink wat poen extra, maar het is iig nu niet bijzonder nuttig, en de vraag is maar of je je PC zo oud laat worden dat het wel nodig is. Als voorbeeldje is het nu pas echt nuttig om je 2500k een overclockje te geven.

Die kast is gewoon een duur ding, zonder echt een reden te hebben om zo duur te zijn. Zelf zou ik gewoon iets als de pricewatch: Fractal Design Define S pakken, veel goedkoper, maar waarom zou je meer uitgeven? Die Define S is namelijk gewoon alles wat een goede kast nodig heeft: geluiddemping, goede airflow, degelijk, ruim en hij krijgt erg goede fans meegeleverd.

Waterkoeling is imo maar meh, zeker als het over de 100 euro gaat. Zelf blijf ik fan van luchtkoeling, omdat het gewoon een stuk goedkoper is, vaak stiller is en veel goedkoper is voor 95% van de performance. De pricewatch: Noctua NH-D15S is momenteel wel de onbetwiste koning, maar wil je niet extreem overclocken, dan is een pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power ook een erg goede keuze, die ook zeer stil is.

Zo bespaar je al met al toch een leuke duit, als ik het zo eens snel bereken 500 euro, zonder echt in te leveren op iets.

People as things, that’s where it starts.

• BiGMAGGG
RobinHood schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:18:

dankjewel! dat zou dan inderdaad een hoop geld schelen!

• Audiowaste
BiGMAGGG schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:05:
[...]

oke dankje ga daar nog even verder voor kijken
Ik heb zelf voor deze kast gekozen:
pricewatch: Sharkoon BW9000-V (Closed) Zwart
Deze is er overigens ook in een windowed versie. Het scheelt wel 150 t.o.v. de NZTX 820.

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 23:06
Audiowaste schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:54:
[...]

Ik heb zelf voor deze kast gekozen:
pricewatch: Sharkoon BW9000-V (Closed) Zwart
Deze is er overigens ook in een windowed versie. Het scheelt wel 150 t.o.v. de NZTX 820.
Hoe bevalt die kast, heb hem ook in m'n wenslijst staan.
Zit nog steeds te twijfelen of ik een R9 390 erbij doe, of voor nu een goedkopere (380, 380x) en dan over een paar maanden kijken of die nieuwe kaarten wat zijn.
Maar die NZXT 820 is wel behoorlijk prijzig inderdaad.

• Audiowaste
Tadream schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:58:
[...]

Hoe bevalt die kast, heb hem ook in m'n wenslijst staan.
Zit nog steeds te twijfelen of ik een R9 390 erbij doe, of voor nu een goedkopere (380, 380x) en dan over een paar maanden kijken of die nieuwe kaarten wat zijn.
Maar die NZXT 820 is wel behoorlijk prijzig inderdaad.
Indien je met 1 videokaart gaat werken, is het echt een perfecte kast met veel ruimte wil je met twee videokaarten werken (die beiden langer zijn dan 29 cm) dan moet je gaan modden.
Cable management is erg goed geregeld en de 3 meegeleverde fans zijn prima. De kast is wel redelijk zwaar, maar dat is voor mij persoonlijk geen issue.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
De behuizing is onnodig duur, maar als je hem echt mooi hebt en het geld tegenover jezelf kan verantwoorden zou ik hem gewoon nemen. dat is wel het omhulsel waar je alles induwt en altijd tegen aan loop te kijken. mocht je toch wat goedkoper willen zijn de volgende kasten in mijn optiek hele solide opties die er ook nog sexy uitzien.

pricewatch: NZXT H440 New Edition Zwart/Rood , deze heb ik zelf liggen. moet er nog in bouwen ( ben nog aan het sparen voor de inhoud) maar het is een topkwaliteit kast. even een hele goeie review productreview: NZXT H440 New Edition Wit/Zwart review door Foritain

de phanteks line up is ook heel prachtig. bijna al hun behuizingen zijn van topkwaliteit, hebben veel features en zijn ook nog prachtig. zo heb je de pricewatch: Phanteks Eclipse P400 - Wit in meerdere kleuren. ik zou voor het s model gaan (p400s) maar deze staat nog niet in de pricewatch. de buren hebben wel gereviewed https://www.google.nl/url...g2=ydP3lemsjZktykreTUNHqQ

de pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv ATX Zwart is ook een prachtig ding, wel wat duurder maar je krijgt zeker waar voor je geld. even een review alweer van foritain productreview: Phanteks Enthoo Evolv ATX Grijs review door Foritain . had best gekund dat ik deze had aangeschaft als ik de H440 niet cadeau had gekregen :).

de define s hierboven is ook uitstekend, maar vind hem zelf wat saai ogen.

ook nog een review van de buren over de sharkoon kast, ziet er goed uuit . http://nl.hardware.info/r...review-waar-voor-het-geld

ik zou trouwens ook ff mijn wenslijst posten voor een soortgelijke build

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 346,20€ 346,20
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 199,-€ 199,-
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 353,56€ 353,56
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 121,95€ 121,95
1Raijintek Triton 240mm AIO€ 80,01€ 80,01
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVGB€ 86,95€ 86,95
1Corsair RM750x€ 109,95€ 109,95
2Kingston HyperX Savage SSD 240GB€ 79,95€ 159,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.457,52

zit in de trein en moet uitstappen. indien gewenst zou ik hem later toelichten

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Waarom 2 240GB SSD's? Voor de meeste mensen zal 1 500GB SSD fijner zijn. Voor de rest is het een mooie build hierboven.

[ Voor 24% gewijzigd door rickbovenkamp op 20-04-2016 15:47 ]

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
rickbovenkamp schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:47:
Waarom 2 240GB SSD's? Voor de meeste mensen zal 1 500GB SSD fijner zijn. Voor de rest is het een mooie build hierboven.
Omdat de nzxt h440 2 ssd brackets achter 't Window heeft en ik het oerlelijk vind aal eentje leeg is. Dus heb ik bedacht dat ik ssds in raid 0 ga draaien hehe.
mocht je dit niet willen kan je natuurlijk gewoon 1 ssd gebruiken.

750W is misschien iets te veel van het goeie maar ik wilde de optie voor dikke overkloks op de cpu en eventueel twee gpu's openhouden.

[ Voor 26% gewijzigd door Ergo op 20-04-2016 16:50 ]

Pagina: 1