Mijn vraag
Er lijkt een probleem te zitten in de onboard geluidchip. De autosense voor de aansluitingen op het frontpaneel op de kast leidt een eigen leven. Zonder dat ik ook maar iets doe, detecteert deze zeer regelmatig dat er een koptelefoon of iets dergelijks in- of uitgeplugd worden op het frontpaneel. Het gevolg is hinderlijke onderbrekingen in het geluid via de luidsprekers en een popup boven het notificatiebalkje.
Is dit een incidenteel geval of zijn er meer gebruikers met dit probleem?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Biosversie F3
Windows 8.1 64bit
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse malen de Realtek software opnieuw geïnstalleerd zonder verbetering
Ook als de kabel voor het frontpaneel niet aangesloten is blijft ie dit doen. Geen kabel probleem dus
Audio LED in of uitgeschakeld in de bios maakt niks uit
De instellingen in het Realtek controlpanel voor wel of geen autodetect en wel of geen afzonderlijke audio streams in en extern lijken totaal niet te werken
...
Er lijkt een probleem te zitten in de onboard geluidchip. De autosense voor de aansluitingen op het frontpaneel op de kast leidt een eigen leven. Zonder dat ik ook maar iets doe, detecteert deze zeer regelmatig dat er een koptelefoon of iets dergelijks in- of uitgeplugd worden op het frontpaneel. Het gevolg is hinderlijke onderbrekingen in het geluid via de luidsprekers en een popup boven het notificatiebalkje.
Is dit een incidenteel geval of zijn er meer gebruikers met dit probleem?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Biosversie F3
Windows 8.1 64bit
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse malen de Realtek software opnieuw geïnstalleerd zonder verbetering
Ook als de kabel voor het frontpaneel niet aangesloten is blijft ie dit doen. Geen kabel probleem dus
Audio LED in of uitgeschakeld in de bios maakt niks uit
De instellingen in het Realtek controlpanel voor wel of geen autodetect en wel of geen afzonderlijke audio streams in en extern lijken totaal niet te werken
...
Leuke lamp, overigens !!