Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met opslaan op onedrive office 365 ProPlus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hallo,

Ik maak gebruik van een office 365 ProPlus licentie, een goedkope licentie die ik gekocht heb op surfspot. Sinds een paar dagen heb ik echter een probleem. Als ik in word of excel (andere programma's nog niet geprobeerd) een document of spreadsheet wil opslaan op onedrive moet ik telkens mijn microsoftaccount en email opgeven. Dit is dus sinds een paar dagen. Daarvoor nooit problemen gehad. De problemen begonnen na een clean install van windows 10 (heb geen imagine gemaakt van de oude installatie).

Ik heb al zelf een paar dingen geprobeerd. ik heb "referenties onthouden" aangevinkt bij het inloggen, maar dat helpt niet. Ook heb ik met zowel microsoft als met surfspot contact gehad. De medewerker van microsoft stond voor een raadsel en de medewerker van surfspot kon me niet helpen, omdat onedrive blijkbaar niet door surfspot ondersteund wordt. (beetje raar, want het heeft gewoon dik 3 maanden gewerkt, of heb ik geluk gehad?)

Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is dat ik sinds het probleem ontstond al mijn bestanden zowel lokaal (op mijn SSD) opsla, als op onedrive. En dat dat tot problemen leidt. Zou dat kunnen?

Ik maak gebruik van een toshiba sattelite c660 10C laptop met een 128GB SSD (HDD is kapot)

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
hoi1234 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:01:
Ik maak gebruik van een office 365 ProPlus licentie, een goedkope licentie die ik gekocht heb op surfspot. Sinds een paar dagen heb ik echter een probleem. Als ik in word of excel (andere programma's nog niet geprobeerd) een document of spreadsheet wil opslaan op onedrive moet ik telkens mijn microsoftaccount en email opgeven. Dit is dus sinds een paar dagen. Daarvoor nooit problemen gehad. De problemen begonnen na een clean install van windows 10 (heb geen imagine gemaakt van de oude installatie).
Door je clean install zal er ergens een andere setting / programma op staan. Sta je ingelogd in office (rechtsboven in de hoek in Word, Excel, etc.).

• hoi1234
rens-br schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:12:
[...]

Door je clean install zal er ergens een andere setting / programma op staan. Sta je ingelogd in office (rechtsboven in de hoek in Word, Excel, etc.).
Ik ben rechtsboven in ingelogd ja. De medewerker van microsoft heeft nog bij een collega nagevraagd wat het probleem kan zijn en die meent dat het aan het referentiebeheer ligt. Ik zie daar namelijk geen wachtwoorden.

EDIT: Ik heb van de medewerker mijn geavanceerde internetinstellingen moeten herstellen en opnieuw moeten inloggen. Het lijkt dat het nu werkt. (Hij staat in ieder geval tussen referentiebeheer en werkt op het moment goed)

[ Voor 18% gewijzigd door hoi1234 op 19-04-2016 16:28 . Reden: Probleem lijkt opgelost te zijn ]

• hoi1234
Probleem komt gelukkig niet meer voor. Tenminste thuis en via de hotspot die ik in de trein weleens aanzet. Als ik op de schoolwifi zit moet ik alsnog mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Misschien weet iemand hoe dit komt?

Als ik op school ben wilt hij inloggen met gebruikersnaam@han.nl wat hij eerst nooit deed. De servicedesk zal er ook wel niks mee kunnen, omdat zij alleen ondersteuning mogen bieden aan apparatuur van de HAN.