Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

be quiet! Pure Power L8 300W icm AMD 7950 videokaart

Pagina: 1
Acties:

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Halle medetweakers,

Wij hebben thuis deze PC staan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 179,-€ 179,-
1MSI B85-G43 Gaming€ 94,90€ 94,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 35,95€ 35,95
1be quiet! Pure Power L8 300W€ 41,95€ 41,95
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 351,80

Nu wil ik hier een 7950 videokaart voor het minen van altcoins en eventuele gaming voor aanschaffen. Deze zijn voor zo'n €90-€100 te koop en dat is weer eens een leuke upgrade voor deze PC.

Echter betwijfel ik of de voeding dit trekt... Tijdens het minen zal het beestje toch wel flink op zijn staart getrapt worden voor langere periode.

Een soortgelijk systeem, met een zwaardere 6-core CPU die overklokt is zal met een 7950 rond de 300W belast worden onder de game METRO.
Tijdens het minen wordt de GPU 100% belast, maar de CPU zal niets hoeven doen. Dus 300W zou net aan moeten kunnen.

Het liefste koop ik geen nieuwe voeding hiervoor en zou ik het willen proberen. Ik ga dan de GPU en CPU hiervoor nog wel wat undervolten. Om het vermogensverbruik lager te houden.

Een voeding als dit is voor het minen ook niet optimaal: http://tweakers.net/product/346776/seasonic-m12ii-evo/ omdat intern de caps etc. toch van ondergemiddelde kwaliteit zijn, deze upgrade zal het in mijn ogen niet waard zijn.

Is dit het proberen waard of vinden jullie een nieuwe voeding toch echt beter?
Wat er waarschijnlijk kan gebeuren is dat de voeding op den duur stuk gaat, maar dat kan met een 550W voeding evengoed gebeuren, dus met een nieuwe voeding kijk je al snel naar een dure seasonic/corsair voeding die gold efficient is en geen CRAPXOM caps heeft, die alweer gauw €80-90 zijn. Bijna net zo duur als de GPU zelf...

Wat zijn jullie meningen hierover? Proberen of niet?

我的名字是Mirno

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-11 21:45
Je mist sowieso al een pci-e aansluiting voor die GPU, dus dat is al niet handig. Bovendien zal die voeding dan wel flink op zn staart getrapt worden. Mogelijk gaat het werken, maar ik zou er toch minimaal een 400 watt voeding aan hangen.

AFAIK zijn die seasonic voedingen van prima kwaliteit, alleen erg oud. Ze zullen wel lang mee gaan maar ondersteunen geen recente stroombespaar features ala C6 en C7 powerstates. Niet dat dat belangrijk is voor mining.

Maar wat wil je bereiken met mining? grote kans dat je meer kwijt bent qua stroomverbruik dan dat je gaat verdienen, helemaal met een bronze voeding.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Molex-> PCI kabels wil ik dan gaan gebruiken, wel een beetje gekloot is het ja.

Ik mine etheruems je krijgt hierbij zo'n $80 per maand bij 24/7, in de avonduren is de stroom goedkoper, overdag zal deze daarom weleens uitstaan dan. Wat de stroomkosten zijn weet ik niet precies, hoef ik (nog) niet te betalen.

Het is ook enigsinds projectmatig daarom. Maar zodra het geen nut meer heeft stop ik daar mee. Dan kan de PC nog als game machine gebruikt worden.

我的名字是Mirno

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Voor 30 euro per maand ga je dat doen ? (dollar->euro-stroom bij 24/7)
Die l8 300w zou ik er niet voor gebruiken is echt een instapper en niet bedoeld voor redelijk zware kaarten.

Verwijderd

De voeding kan 276 watt leveren via de 12v rail. Afhankelijk van welke 7950 je neemt, kan deze tijdens het minen toch wel 200 watt gaan verbruiken. En dan de rest van je systeem nog, je cpu zal natuurlijk niet op volle kracht gaan maargoed. Als je 200 watt moet gaat leveren puur door molex adapters, is de kans erg groot dat deze gaan smelten aangezien het minen erg zwaar is en dat ook nog eens voor lange tijd achter elkaar. Niet echt bevorderlijk voor de rest van de pc.

Verwijderd

Ga er maar vanuit dat als de voeding de aansluitingen niet heeft voor een videokaart deze daar kwalitatief ook niet geschikt voor is. Een nieuwe kwalitatief goede voeding van 400 - 450w met de juiste aansluitingen is voldoende.
De Seasonics die je aanhaalde zijn van goede kwaliteit en alle caps zijn van Japanse makelij. Als je gaat minen doet je dat niet voor een uurtje per dag maar meerdere uren, misschien wel 24/7, achter elkaar. Dan is het verstandiger een wat zwaardere zuinige voeding te nemen als de pricewatch: Corsair RM550x.
Pagina: 1