Toon posts:

Nieuwe PC, welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden is mijn gamers pctje kapot gegaan, een machine waarop ik kon multitaske, gamen downloaden, allemaal tegelijkertijd.
Nu heb ik een andere gekocht maar die is zo verschrikkelijk traag. Alleen al bij het installeren van een andere browser loopt die compleet vast. Of wat dacht je van het hebben openstaan van een text document terwijl windowsmediaplayer muziek afspeelt. Nou, niet op deze pc dus.
Nu wil het dat ik mijn geld nogal graag weggeef op verjaardagen van familie en dus voor een nieuwe pc, ehm... ja ik heb er wel het geld voor maar als ik nog een miskoop doe, dan zit ik met de gebakken peren.

Nadat mijn gamers pctje echt niet meer te repareren viel, gaf de verkoper mij een optie van een GCS I5 Basic PC. Deze kost 639 euro en ja dat kan er net vanaf, maar dan moet ik wel weten of het goed is.

Sys kast opties - Antec VSK-3000B
Voeding - HKC 450Watt PSU
Moederbord - Gigabyte H110-S2H
Processor - Intel Core|5-4600 @2.7 Ghz
Geheugen -Kingston 4GB DDR4 2133MHz
Videocard - Onboard
Geluidskaart - Onboard
Netwerk - Onboard
Harde schijf - SSD SATA 600 250GB Samsung 850
DVD-Brander - DVD Brander Sata
Cardreader - Black OEM

Overige - Geen
Windows 10 Home

Nu ben ik niet echt een power user, ik speel een online browser game, er wordt tegelijkertijd muziek geluisterd, gedownload en gesurft. Tevens wordt er video afgespeelt en soms ook gedownload. Hier en daar heb ik wat projecten open staan waar ik aan werk.
Niet echt dat je zegt veel eisend dus, maar deze pc loopt al vast als ik een tweede browser open of als mijn text document de 25kb in grootte bereikt.

Mijn vraag is dan ook, dit pc'tje dat ik nu op het oog heb, gaat dat aan mijn verwachtingen voldoen?

Alle reacties

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is het niet verstandiger om eerst te kijken waarom je huidige pc het niet goed voor je 640euro uit gaat geven voor een te duur systeem? ;)

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Dus er zijn 2 systemen overleden als ik het goed lees? kan je dan niet van de 2 systemen een (begin van) goed systeem bouwen?

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

• victorshao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik zou eerst kijken of jezelf je oude game pc kan fixen, vaak denken mensen dat hun pc kapot is en gooien ze die weg. Terwel het meestal een kleine fout kan zijn.

en als dat niet werkt kan je altijd nog je huidige pc proberen te upgraden. Als je je specs even vermeld kan ik je er misschien bij helpen.

Btw koop de pc niet. De verkoper probeert je te naaien met die desktop hij zuigt heel erg voor 639 euro, dus niet kopen.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:46:
Een tijdje geleden is mijn gamers pctje kapot gegaan, een machine waarop ik kon multitaske, gamen downloaden, allemaal tegelijkertijd.
'kapot gegaan' is nogal vaag. Wat is er precies stuk, en heb je al geprobeerd dat te vervangen?
Nu heb ik een andere gekocht maar die is zo verschrikkelijk traag.
Waarom zou je dat doen? Wederom: Een PC gaat niet zomaar helemaal total loss, meestal is het een enkel onderdeel wat faalt en vervangen moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
van mijn gamers pc is de harddisk kapot en de voeding. Die was inmiddels ook alweer 5 jaar oud.

(ik heb trouwens een foutje gemaakt in de beschrijving die ik gaf en moet zijn: Intel Core|5-6400 @ 2.7 Ghz.. )

Verwijderd

Erg slecht systeem voor dat geld. Voor iets meer zet je zelf een budget gamebak in elkaar van veel betere kwaliteit.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 182,50€ 182,50
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,95€ 52,95
1Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate€ 206,95€ 206,95
1Aerocool QS-240€ 32,95€ 32,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 48,74€ 48,74
1Arctic Cooling F12, 120mm€ 3,79€ 3,79
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 34,95€ 34,95
1Corsair CX450M€ 52,70€ 52,70
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten