Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Terminal Services CAL's kopen voor Windows Server 2008

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Snoeiman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 14:25

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben een Windows Server 2008 aan het installeren en nu willen we ook met thin clients gaan werken via Terminal Services. Graag wil ik een licentie aanschaffen voor 5 devices, waar kan ik deze vinden?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het zoeken naar een Terminal Services CAL's op google levert me niet op wat ik zoek, ook binnen tweakers pricewatch vind ik niet wat ik nodig heb (meeste hits allemaal met Windows Server 2012 licenties).

Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!

Alle reacties

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

2012 (R2) licenties zijn ook geldig voor 2008 (R2).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Glashelder schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:51:
2012 (R2) licenties zijn ook geldig voor 2008 (R2).
Dat klopt volgens de matrix van Microsoft:
http://social.technet.mic...eroperability-matrix.aspx

Let alleen wel dat 2012R2 CALs niet geïnstalleerd kunnen worden op een 2008R2 RDS licentie server. Je licentie server moet dan 2012R2 draaien. Indien TS geen 2012R2 licentie server heeft kan dit een probleem worden.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34
CMD-Snake schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:40:
[...]

Dat klopt volgens de matrix van Microsoft:
http://social.technet.mic...eroperability-matrix.aspx

Let alleen wel dat 2012R2 CALs niet geïnstalleerd kunnen worden op een 2008R2 RDS licentie server. Je licentie server moet dan 2012R2 draaien. Indien TS geen 2012R2 licentie server heeft kan dit een probleem worden.
Volgens mij is het kopen van 2008 (R2) Cals ook een probleem daar MS voor zover ik weet geen CAL's verkoopt voor oudere versies. Mogelijk dat je trouwens in het VLCS wel een downgrade key krijgt / kan krijgen die je op een 2008 license server nog kan activeren.

@TS, Vraag me trouwens wel af of het verstandig is om nu nog een 2008 Terminal server te installeren in een productie omgeving, helemaal als deze non-R2 is. Je praat dan wel over een vrij verouderd OS, iets dat in een RDS omgeving met de bijbehorende benodigde beveiliging niet altijd even verstandig is.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dennism schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 18:46:
Volgens mij is het kopen van 2008 (R2) Cals ook een probleem daar MS voor zover ik weet geen CAL's verkoopt voor oudere versies. Mogelijk dat je trouwens in het VLCS wel een downgrade key krijgt / kan krijgen die je op een 2008 license server nog kan activeren.

@TS, Vraag me trouwens wel af of het verstandig is om nu nog een 2008 Terminal server te installeren in een productie omgeving, helemaal als deze non-R2 is. Je praat dan wel over een vrij verouderd OS, iets dat in een RDS omgeving met de bijbehorende benodigde beveiliging niet altijd even verstandig is.
2008 is begin 2017 uit de extended support. Die zou ik zeker weten vervangen. 2008R2 kan je dan nog tot 2020 gebruiken als je echt niets anders hebt.

2012R2 heeft support tot in 2023, dat is al een stuk beter. Ook qua aanschaf van CALs als je geen volume license klant bent en alles los moet bestellen.

Misschien als je contact opneemt met een Microsoft reseller dat ze je nog kunnen helpen. Webshops zijn doorgaans heel beperkt in de Microsoft server producten.