Bestaat er een "seriële USB kabel" ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bestaan er USB kabels die een hub vormen zoals kerstlampjes van vroeger ?

...

Ik wil een aantal USB apparaten aansluiten, en heb op dit moment windows 7 , ik heb een verlengkabel , maar wil graag de usb snoer "infrezen" en om de X centimeter een connector hebben
...

Niets gevonden op Google, Ebay, Chinavasion, Conrad , bol.com

Als zo een kabel überhaupt al bestaat , dan zal de benaming waarschijnlijk al genoeg zijn. Ik heb alleen maar stekkers gevonden die opsplitsen ,maar ik zoek dus een soort seriële kabel hebben .

:o
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:42

Kek

3flix

erm, elke schakel zou je ook al hub kunnen laten dienen, zodat er dan 1 draad verder gaat nar de volgende hub, en 1 naar het device dat je daar wil hebben, wel een beetje omslachtig...

Je zou ook zo'n hub kunnen kopen waar de usb stekkers elk een eigen draad hebben, en die dan verlengen...

Je kan usb niet daisy chainen zoals bij firewire of thunderbolt..

[ Voor 3% gewijzigd door Kek op 19-04-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
http://www.getusb.info/in...er-idea-know-the-details/

zoiets?

zie ook:
http://getinfiniteusb.com/

[ Voor 19% gewijzigd door XippIX op 19-04-2016 13:55 . Reden: website toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:29

ResuCigam

BOFH

Wat jij zoekt heet een USB hub. Daarmee kan je meerdere USB apparaten op 1 USB poort aansluiten. Zoals bijvoorbeeld: Afbeeldingslocatie: http://thecoolgadgets.com/wp-content/uploads/2010/08/Elecom-U2H-TZS720S-usb-hub-strip.jpg

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:06
Wat je in principe zou kunnen doen is
Kabel -> hub -> Kabel -> hub -> Kabel -> hub -> ...

Zou in principe moeten werken, houdt wel rekening met het feit dat usb kabels een maximale lengte hebben waarna het signaal niet meer sterk genoeg / verstoord is.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misschien wel leuk om te vertellen, ik ben van plan om een tak te frezen. Ik ben bang dat veel suggesties te groot zijn ; daar moet ik de hele tak voor uitfrezen, en blijft er niets meer van de tak over.

Vandaar dat ik dacht dat een simpele snoer met seriële aansluitingen het meest kans zou hebben, het zal moeilijk worden, hoe dan ook , en misschien lukt het niet eens , dat kan ook , dan verzin ik iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:40
Nycrea schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:48:
Wat je in principe zou kunnen doen is
Kabel -> hub -> Kabel -> hub -> Kabel -> hub -> ...

Zou in principe moeten werken, houdt wel rekening met het feit dat usb kabels een maximale lengte hebben waarna het signaal niet meer sterk genoeg / verstoord is.
En zorgen voor een hub met externe voeding als je meerdere (veel) apparaatjes wil aansluiten

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Je zou een utp kabel (of iets met nog meer aders) kunnen runnen en daar stekkers aan bevesitigen. De stroomconnector kun je doorlussen, Dus je hebt eigenlijk maar 2 aders per stekker nodig.

BTW. je weet dat de S uit USB voor serieel staat ? dus het antwoord is ja :P

[ Voor 27% gewijzigd door heuveltje op 19-04-2016 16:57 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat zou mooi zijn, maar ik bedenk me ook net dat de aansluiting eigenlijk 90 graden gedraaid moet worden, in het geval dat ik deze uiltjes op de tak ga zetten .

Ik was al eerder opzoek naar een interactieve USB gadget, maar kwam niet veel verder dan het lichtgevende envelopje van dreamcheaky.

Maar de uiltjes vind ik ook leuk, dus even kijken of het praktisch haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heuveltje schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:55:
Je zou een utp kabel (of iets met nog meer aders) kunnen runnen en daar stekkers aan bevesitigen. De stroomconnector kun je doorlussen, Dus je hebt eigenlijk maar 2 aders per stekker nodig.

BTW. je weet dat de S uit USB voor serieel staat ? dus het antwoord is ja :P
Ik heb deze liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:01
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:56:
[...]

dat zou mooi zijn, maar ik bedenk me ook net dat de aansluiting eigenlijk 90 graden gedraaid moet worden, in het geval dat ik deze uiltjes op de tak ga zetten .

Ik was al eerder opzoek naar een interactieve USB gadget, maar kwam niet veel verder dan het lichtgevende envelopje van dreamcheaky.

Maar de uiltjes vind ik ook leuk, dus even kijken of het praktisch haalbaar is.
Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar volgens mij vragen die gadgets gewoon 5 volt en doen ze niks met de data vanuit de usb. Je zou dus wat kunnen knutselen/solderen dat ze allemaal gewoon alleen stroom krijgen, dan kan je waarschijnlijk wel iets parallel schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FoxLenny schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:09:
[...]

Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar volgens mij vragen die gadgets gewoon 5 volt en doen ze niks met de data vanuit de usb. Je zou dus wat kunnen knutselen/solderen dat ze allemaal gewoon alleen stroom krijgen, dan kan je waarschijnlijk wel iets parallel schakelen.
dat kan kloppen, maar ik wil ook graag interactieve gadgets gebruiken, zoals een "email notifier"

:9~

Lijkt me erg fascinerend, maar ik kan niet zoveel verschillende vinden. Denk trouwens dat het envelopje ook niet veel stroom trekt ? :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 20:09 . Reden: kleine spelfout ]

Pagina: 1