Game PC Budget: €800/€900

Pagina: 1
Acties:

• RichardS1
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-04 13:45
Beste tweakers,

Omdat ik een hekel begin te krijgen aan mijn laptop wil ik een desktop aanschaffen. Ik ben zelf een leek als het gaat om kennis over computer onderdelen. Ik heb me de afgelopen tijd een beetje verdiept maar ik begrijp nog steeds de fijne details niet. Ik heb het volgende lijstje samen gesteld. Volledig gebaseerd op wat ik hier heb gelezen en wat reviews.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,-€ 183,-
1Asus B150M-A€ 74,95€ 74,95
1Sapphire NITRO R9 380X 4G D5€ 239,50€ 239,50
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master Silencio 352€ 52,95€ 52,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 29,95€ 29,95
1Corsair VS550€ 49,90€ 49,90
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 738,15

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe desktop zal vooral bedoeld zijn om te gamen. Het liefst op zo hoog mogelijke settings. Nu speel ik vooral CS:GO maar wil met deze desktop de zwaardere spellen gaan spelen. Daarnaast ben ik een liefhebber van poker en speel ik dit regelmatig op meerdere tafels tegelijk online (weet niet of hier nog extra prestaties voor nodig zijn).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een max budget van € 800,- voor de desktop hier hoeft geen randapparatuur bij te zitten. Edit:Randapparatuur heb ik in bezit alleen die zullen binnenkort vervangen worden waarbij mijn monitor als eerste de deur uit gaat. Als ik voor een mooi prijsje een degelijke monitor erbij kan krijgen incl HDMI aansluiting zal ik mijn budget opschroeven naar €900. Mocht besparen op bepaalde componenten niet al te veel uitmaken voor prestaties dan mag het natuurlijk ook onder de prijs. Daarentegen kleine extra uitgaves voor duidelijke prestatieverbeteringen kan ook.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten of randapparatuur die ik meeneem voor de desktop zelf. Wel heb ik een muis en toetsenbord die ik in de toekomst nog ga vervangen maar hoeven niet in dit budget opgenomen te worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag wil ik een SSD. Verder de standaard opslag hoeft niet extreem uitgebreid te zijn. Denk dat 1TB HDD voldoende moet zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Al lees ik wel goede reviews over de Sapphire Nitro R9 380x die ik dan ook graag in het systeem zou willen opnemen.

Ga je overklokken?
Totaal geen verstand van dus lijkt mij beter dat ik hier van af blijf :P

Wat verwacht je van ons?[i]
Een zo snel mogelijk systeem binnen mijn budget. Wellicht dat jullie ook antwoord kunnen geven op mijn vraag over een windows licentie. Ik heb momenteel nog een laptop (Acer Aspire V3 771G) met licentie erop. Kan ik deze op een manier overplaatsen? Zo niet, zal een nieuwe licentie ook in het budget opgenomen moeten worden.

Wellicht kunnen jullie ook een advies geven mbt tot het assembleren. Gezien ik dit nog nooit gedaan heb lijkt het jullie verstandig om dit te laten doen? Ik heb aardig wat videos gekeken maar dit lijkt mij zelf persoonlijk niet te moeilijk.. maar het kan zijn dat ik me hierop verkijk.

Nou het heeft even geduurd om dit allemaal te maken, ik hoop dat alles erin staat wat nodig is. Zo niet hoor ik dit graag en pas ik dit aan!

Adviezen zijn van harte welkom en alsvast bedankt voor jullie reacties! 8)

• Syntraxx
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-11 21:35
Mijn advies

Spaar even door tot je wat meer te besteden hebt
Je hebt immers ook nog randapparatuur nodig ,als ik jou goed begrijp is het zonder randappa..800 en met 900
voor 100 heb je niet echt game worthy monitor/toetsenboard/muis

of verkoop je laptop ;)

• RichardS1
@Syntraxx

Thanks voor je reactie. Ik zit er inderdaad over na te denken om mijn laptop de deur uit te doen. Echter denk ik dat ik het iets verkeerd verwoord heb. Ik heb opzich de randapparatuur thuis. Muis en toestenboard kom ik wel mee vooruit. Monitor zal ik echter gaan vervangen.

Wat ik eigenlijk bedoel is € 800,- voor alleen desktop en evt als ik hier iets wat kan besparen een monitor erbij tot € 900,-. Is dit niet mogelijk dan gewoon een desktop voor €800,- en dan koop ik de randapparatuur er nog naast (wellicht iets later), daar zijn de centjes voor aanwezig ;)

• Syntraxx
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-11 21:35
Nog een advies

AMD kaarten staan er om bekend warm/heet te worden de kast die je hebt uitgekozen om de kaart in te bouwen heeft zeer matige koel prestaties .missschien zou je je hier ook wat meer in kunnen verdiepen voor je je kaart levend verbrand in een te goedkoop kastje

Zoals ik je al aangaf.. spaar even iets door en denk je componenten goed door
stem ze op elkaar af ..natuurlijk zal het niet met alles lukken
maar als je al iets meer dan 1100 te besteden hebt en even goed rondkijkt heb je al best een leuk systeempje voor elkaar waar je wel even mee verder kan

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:58

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Syntraxx schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:18:
Nog een advies

AMD kaarten videokaarten staan er om bekend warm/heet te worden de kast die je hebt uitgekozen om de kaart in te bouwen heeft zeer matige koel prestaties .missschien zou je je hier ook wat meer in kunnen verdiepen voor je je kaart levend verbrand in een te goedkoop kastje
Dit valt allemaal nog wel mee. Die 380x zal naar mijn vermoeden geen temperatuurhinder ondervinden in deze kast. Een beetje temperatuur kan daarnaast natuurlijk ook geen kwaad.

Indien de kaart wel te warm word zal hij zichzelf netjes uitschakelen. Van levend verbranden is dan ook absoluut geen sprake.

Een aftermarket processorkoeler zal geen kwaad kunnen. Een tranquillo-v2 doet uitstekend werk voor een laag prijsje en houd de boel mooi stil.

Je zou doorkunnen met een lichtere voeding, ook al laat ik het aan een ander om met specefieke alternatieven te komen.
maar als je al iets meer dan 1100 te besteden hebt en even goed rondkijkt heb je al best een leuk systeempje voor elkaar waar je wel even mee verder kan
En wat is de meerwaarde van dat 1100 systeempje boven dit leuke 800 systeempje.

Houd die 300 euro lekker in je zak en koop daar over 1 a 2 jaar een nieuwe videokaart voor.
Veel meer plezier ervan.

Je huidige wensen kunnen prima vervuld worden door het door jou samengestelde systeem..

[ Voor 17% gewijzigd door Temujin op 19-04-2016 14:52 ]

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:25
Allereerst gaat dit systeem natuurlijk niet werken. Slordig van bovenstaande Tweakers om niet op te merken dat TS DDR4 nodig heeft.Dit setje is prima.
Kast en gpu combinatie zal zeker geen problemen opleveren. Een 550W voeding is echter wat overdreven. Een 450W voeding is zeker voldoende.
Een CPU koeler zal het geheel wat stiller maken, dus dat is wel interessant. Belangrijk is dat de CPU koeler in de behuizing past. De hierboven gelinkte Tranquillo voldoet daar aan, dus is een prima keuze.
Nu 300 euro extra uitgeven aan een veel zwaardere GPU is niet zo verstandig. Ten eerste is dat geen vereiste voor CS:GO, ten tweede komt de nieuwe generatie binnenkort uit. Die 300 euro kun je dan dus veel efficiënter besteden (zeker als je de oude verkoopt via Vraag en Aanbod).
Wellicht nog interessant om over na te denken: voor 10 euro extra heb je een moederbord met wat meer features. In de toekomst zullen USB3.1 (Type C) en een M.2 slot wellicht van pas komen en dan is het fijn als je geen nieuw bord hoeft te kopen.

EDIT: Verder weet ik niet precies waarom je de monitor gaat vervangen, maar een simpele IPS monitor begint al vanaf 120 euro (pricewatch: LG 23MP47HQ-P Zwart).

[ Voor 25% gewijzigd door GeneralX op 19-04-2016 15:40 ]

Verwijderd

GeneralX schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:17:
Allereerst gaat dit systeem natuurlijk niet werken. Slordig van bovenstaande Tweakers om niet op te merken dat TS DDR4 nodig heeft.Dit setje is prima.
Kast en gpu combinatie zal zeker geen problemen opleveren. Een 550W voeding is echter wat overdreven. Een 450W voeding is zeker voldoende.
Een CPU koeler zal het geheel wat stiller maken, dus dat is wel interessant. Belangrijk is dat de CPU koeler in de behuizing past. De hierboven gelinkte Tranquillo voldoet daar aan, dus is een prima keuze.
Nu 300 euro extra uitgeven aan een veel zwaardere GPU is niet zo verstandig. Ten eerste is dat geen vereiste voor CS:GO, ten tweede komt de nieuwe generatie binnenkort uit. Die 300 euro kun je dan dus veel efficiënter besteden (zeker als je de oude verkoopt via Vraag en Aanbod).
Wellicht nog interessant om over na te denken: voor 10 euro extra heb je een moederbord met wat meer features. In de toekomst zullen USB3.1 (Type C) en een M.2 slot wellicht van pas komen en dan is het fijn als je geen nieuw bord hoeft te kopen.

EDIT: Verder weet ik niet precies waarom je de monitor gaat vervangen, maar een simpele IPS monitor begint al vanaf 120 euro (pricewatch: LG 23MP47HQ-P Zwart).
Niets aan toe te voegen....nou ja, voor een scheet en 3 knikkers meer heb je een 24" IPS pricewatch: LG 24MP47HQ Zwart.

• RichardS1
Toevallig was ik ondertussen ook langs de monitoren gekomen en die 24" gaat m ook worden. De monitor die ik nu heb gaat naar het grofvuil. Heeft tijd geleden de vloer gekust en daarnaast heeft ie geen HDMI aansluiting. Heb m dan ook in jaren niet gebruikt aangezien ik alleen maar laptops gebruikte.

Thanks voor jullie reacties, mijn waardering is groot! Ik ga dit allemaal meenemen in mijn aankopen.
Pagina: 1