Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outook 2010] E-mail contactpersoon als hexadecimale code

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Normaal gezien ben ik goed met google, maar ik vind de juiste trefwoorden niet voor dit probleem: een gebruikster heeft bij sommige contactpersonen als e-mailadres niet het echte adres maar een hexadecimale code. Die code identificeert ongetwijfeld de gebruiker, maar hoort daar niet te staan natuurlijk.

Zoektochten op het net met hex e-mail adres geven eigenlijk enkel hits op de Outlook API, als ik 'strange' of 'weird' gebruik gaat het altijd over encoding issues... Ik hoor graag wie nog inspiratie heeft voor zoekopdrachten of, natuurlijk, het probleem kent. De contactpersonen komen trouwens van Exchange.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je een screenshot van het verschijnsel?
Los daarvan: lost een nieuw profile het probleem op?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:51:
Heb je een screenshot van het verschijnsel?
Los daarvan: lost een nieuw profile het probleem op?
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WjwTKq6KBiyvQVXwkFPHKWAb/full.png

Ik heb (nog) geen toegang tot de PC. Maar alvorens ik haar stoor ben ik graag wat voorbereid. Vandaar mijn tevergeefse google queries.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 16:55
Eerste check bij dit soort problemen :
- speelt dit probleem ook in OWA? Zo ja : probleem op de server.
Zo nee : client probleem welke meestal op te lossen is door het lokale outlook profiel opnieuw aan te maken onder het useraccount.

Is het trouwens niet de GUID van de contact die je te zien krijgt? En over wat voor soort contact praten wij hier (waar komt deze vandaan? De GAL, persoonlijke contact onder de mailbox of uit bv een public folder?)

[ Voor 7% gewijzigd door Killah_Priest op 19-04-2016 18:33 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ziet er idd uit als een GUID. Heeft de dame in kwestie toevallig een iPhone die ze synchroniseert met Outlook? Over welke versie van Outlook hebben we het trouwens?

edit:
't Zou ook door die Dymo plug-in kunnen komen

[ Voor 15% gewijzigd door Brahiewahiewa op 20-04-2016 11:01 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==