-edit-
terwijl ik dit poste gaf mcDavid ook al aan dat er speciale aanknijp stekkertjes voor stugge kabels zijn
Er zijn wel speciale stekkertjes die je aan vaste kabels kan knijpen, maar daar moet je dan even goed op letten deze bijvoorbeeld (voor UTP)
https://www.hardwarewebwi...kabel-utp-met-insert.html
Maar de standaard stekkertjes om aan te knijpen zijn inderdaad (meestal) voor flexibele kabel en die geven slecht contact op een stugge (solide) kabel.
Voor TS je kunt het proberen met een nieuwe kabel. Let daarbij wel op dat je een massieve(stugge), volledige koper kabel koopt en geen CCA (= aluminium kabel met dun laagje koper er omheen). Deze zijn wel iets duurder.
Of het vervangen van je telefoon kabel je probleem echt gaat oplossen betwijfel ik.
Mijn ervaring met een soort gelijk probleem, bleek het vervangen van de telefoon lijn niet te helpen en kon ik als nog het modem verplaatsen...
Voordeel als je een Cat 6 kabel neemt zoals je al van plan bent is dat je deze (mocht het niet goed werken) later weer kan voorzien van UTP stekkers om hem als nog als netwerk kabel in te zetten. Mocht je een modem router hebben en de WiFi een probleem worden, dan is dat te verhelpen door een accespoint aan te schaffen en deze te plaatsen waar je je modem staat. Je Cat6 kabel gebruik je dan om je modem met dit accespoint te verbinden, waar je ook de rest van je huidige netwerk op aan kunt sluiten (eerder genoemde accespoint heeft ook 4 LAN poorten).
Je modem zet het DSL signaal dan vlak bij het IRSA punt om in een internet signaal en zoals eerder in dit topic genoemd kunnen de netwerk kabels tussen verschillende netwerk apparaten (zoals het modem en accespoint) zonder problemen tot 100 meter lang zijn.
[
Voor 41% gewijzigd door
VVV-007 op 19-04-2016 17:24
]