Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb een Android tablet dood gekregen.
Hij doet helemaal niks meer. Onmogelijk te starten, recoveren, resetten, laden, enz.
Nu zou ik een paar oorzaken willen uitsluiten, om weldra geen 2 kapotte tablets te hebben. ;)

- ik heb de tablet gerooted
- het script dat de "battery charger animation" toont gewijzigd opdat deze Android zou opstarten vanaf het moment dat de tablet aan de stroom hangt
- de tablet was aangesloten op een iPhone lader (0,5mA vs 1,5mA van de bijgeleverde adapter)
- de tablet was aangesloten op de bijgeleverde micro-usb kabel, die aangesloten was op een (1.0?) oude usb verlengkabel van 1,5 meter die op zijn beurt dan in de lader zat.
- de tablet was op het moment van defect gaan aangesloten op de stroom
- ik was er niet bij, maar blijkbaar herstartte de tablet (of viel die uit), waarna de tablet opnieuw het start scherm toonde, weer uit viel enz.
- het toestel stond aan, zonder standby modus, zo'n 24u met het scherm actief aan (met een app).

Er zijn wel enkele dingetjes die fout liepen, maar kan één van bovenstaande combinaties er voor zorgen dat een toestel hardware matig defect raakt?

Een gokje: door het herstarten van de tablet tijdens het laden van de load-animatie (terwijl er misschien onvoldoende stroom was door de kabel of lader), is er daar iets fout gegaan, waardoor dat script corrupt geraakte en er nu niks meer getoond of gedaan wordt bij laden?

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
? ? schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:53:
- de tablet was aangesloten op een iPhone lader (0,5mA vs 1,5mA van de bijgeleverde adapter)
- de tablet was aangesloten op de bijgeleverde micro-usb kabel, die aangesloten was op een (1.0?) oude usb verlengkabel van 1,5 meter die op zijn beurt dan in de lader zat.
Ik verwacht dat dit het probleem is/was. De meeste tablets weigeren te laden bij 0,5A oplaadstroom, als er vervolgens ook nog een oude (brakke?) lange usb kabel aan hangt, komt er bij de tablet nog minder laadstroom binnen. Als de tablet dan ook aanstaat, kan het dus zijn dat er minder laadstroom ingaat, dan de tablet verbruikt. Waardoor die in feite leegloopt.

Probeer de tablet eens te laden met de originele lader, of in ieder geval een lader met >1,5A laadstroom en welke tablet is het precies?
- het script dat de "battery charger animation" toont gewijzigd opdat deze Android zou opstarten vanaf het moment dat de tablet aan de stroom hangt
Wat is dit precies?

En verder wat doet je tablet nu nog? Gaat hij helemaal niet meer aan, of heb je nog wel beeld maar is het alleen zwart. Blijft het ergens op hangen, e.d.?

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 19-04-2016 13:33 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:43
De tablet even een tijd aan een oplader leggen met (ruim) voldoende vermogen. Niet opstarten, eerst gewoon een poos laten opladen.

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heeft een nacht aan de originele oplader gehangen, maakte niks uit.
Wordt ook niet warm als hij in zit.
rens-br schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:33:

Wat is dit precies?

En verder wat doet je tablet nu nog? Gaat hij helemaal niet meer aan, of heb je nog wel beeld maar is het alleen zwart. Blijft het ergens op hangen, e.d.?
De tablet doet niks en gaat niet aan. Er komt dus geen beeld, niks nada.

De aanpassingen waren zoiets (is ander type, precieze commands weet ik niet meer vanbuiten)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
The battery charging graphic is displayed by /system/bin/playlpm file on Samsung devices.

If you are root, you can edit this file to

#!/system/bin/sh
/system/bin/reboot
Be sure to add those permissions to the file

chmod 0755/system/bin/playlpm
chown root.shell /system/bin/playlpm
Your device will now boot when plugged

Dus van als de tablet opgeladen wordt, zal deze dit script ipv de battery animation tonen en dus booten.

[ Voor 102% gewijzigd door ? ? op 19-04-2016 21:43 ]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Welk merk en type tablet hebben we het hier over?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:03
Iets soortgelijks met m'n Nexus 7 gehad. Die had een smak gemaakt en startte niet meer en wilde ook niet opladen. Oorzaak bleek de connector van de accu te zijn die losgekomen was.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
? ? schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:38:
Heeft een nacht aan de originele oplader gehangen, maakte niks uit.
Wordt ook niet warm als hij in zit.

De tablet doet niks en gaat niet aan. Er komt dus geen beeld, niks nada.
Ben dan inderdaad ook bang dat de tablet is overleden. Maar is er voor jou apparaat (welke heb je nu?) geen algemene reset beschrijving? Voor telefoons heb je meestal een resetmethode dmv. de hardware buttons.

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:53
Als inderdaad de laadstroom kleiner was dan het verbruik tijdens de laadsessie kan het zijn dat de accu te diep is ontladen. Als jouw script telkens de tablet weer starte nadat deze uitgevallen was door een te lage accuspanning heeft dat waarschijnlijk jouw accu genekt. Li gebaseerde accu's worden uitgeschakeld als de spanning op een gevaarlijk laag niveau komt. Dit gaat zover dat de accu ook niet meer op te laden is via een normale lader.

Disclaimer: dit is gevaarlijk en ik ontraad je dit te doen. Brandgevaar!!
Ik heb zelf een keer een Li accu weer wakker gekregen door hem te laden direct met 9V op de polen voor +- 1min. Toen de accu weer boven de drempel spanning kwam werkte deze weer. Multimeter gebruiken
PS. accu moet niet meer aan het moederbord hangen. Elektronica vind 9V niet fijn.
/disclaimer

[ Voor 11% gewijzigd door Qaatloz op 22-04-2016 07:12 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:37
Qaatloz schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 07:05:
Als inderdaad de laadstroom kleiner was dan het verbruik tijdens de laadsessie kan het zijn dat de accu te diep is ontladen. Als jouw script telkens de tablet weer starte nadat deze uitgevallen was door een te lage accuspanning heeft dat waarschijnlijk jouw accu genekt. Li gebaseerde accu's worden uitgeschakeld als de spanning op een gevaarlijk laag niveau komt. Dit gaat zover dat de accu ook niet meer op te laden is via een normale lader.

Disclaimer: dit is gevaarlijk en ik ontraad je dit te doen. Brandgevaar!!
Ik heb zelf een keer een Li accu weer wakker gekregen door hem te laden direct met 9V op de polen voor +- 1min. Toen de accu weer boven de drempel spanning kwam werkte deze weer. Multimeter gebruiken
PS. accu moet niet meer aan het moederbord hangen. Elektronica vind 9V niet fijn.
/disclaimer
lijkt een dode accu idd.
Maar het is link om die methode te gebruiken, weet niet of een 9Volts blokje genoeg kan leveren om de accu te laten ontploffen, maar beter is een regelbare voeding te gebruiken met een ampèremeter ertussen. beginnen op de standaard accuspanning, en langzaam opschroeven totdat er een laadstroom gaat lopen van max 1A. En dan nog; niet met je neus vlak erboven.

[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 22-04-2016 08:40 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Als je toch de tablet gaat openschroeven kun je er natuurlijk ook gewoon (tijdelijk) een donor-accu in hangen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1