Eenvoudige bestelsite maken voor intern gebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 16:20
Ik ben momenteel bezig om enkele simpele zaken te automatiseren bij mijn huidige werk, en daarbij heb ik jullie hulp nodig.

In de huidige situatie hebben monteurs een boek van +/- 60 pagina's A4 voor de meest gebruikte materialen de opmaak van dit boek is bestelcode leverancier - interne bestelcode - omschrijving, de basis is een excel document.

Nu wil ik graag zelf een site / formulier bouwen waar de monteurs met de ipad naar toe kunnen gaan. En daar een online form kunnen vullen met deze nummers. Daarbij zou ik graag willen zien als ze een code invullen dat daar automatische de andere 2 velden door het systeem worden gevuld (zoals de postcode check die je vaak op sites ziet, die dan automatisch de straatnaam vult).

Uiteindelijk moet de monteur op een bestelknop drukken, en moet het formulier gemaild worden naar een collega.

Nu vraag ik mij af of iemand van jullie een eenvoudige tool weet om dit te bouwen. Ik heb zitten kijken naar een e-commerce tool als bijv magento oid. Maar dat lijkt mij een enorme overkill aan features voor deze vraag.

Misschien een link naar een uitleg oid is ook goed. Ik vind wel dingen op google (op order form ed) maar daar zie ik niet goed hoe ik de check tegen de bestaande artikellijst doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:18
Als ik het verhaal zo hoor zou dit al kunnen met een klein beetje basis PHP/MySQL.

Heb je zelf enige ervaring met PHP, databases of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 19:02

ThunderNet

Flits!

Is er al overige interne infrastructuur? Dit is wat je relatief makkelijk in bijvoorbeeld Sharepoint zou kunnen implementeren. (Gemakkelijk te integreren met je huidige AD etc. als dat relevant is) :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

voor verschillende cms`en zoals joomla en wordpress zijn wel formbuilders te vinden. maar is allemaal overkill. (Ik gebruik zelf joomla met fabrikar.)

Al bedacht hoe je het wil hosten? een webserver optuigen en onderhouden is misschien ook overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tazzios schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:03:
Al bedacht hoe je het wil hosten? een webserver optuigen en onderhouden is misschien ook overkill.
In overleg met systeembeheerder zou ik gewoon zo'n apache-on-a-stick systeem gebruiken op 1 PC die toevallig de hele dag aan staat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 08:51
Is er geen Intranet oid waar je een pagina op kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het lijkt wellicht overkill maar aan je post te lezen, lijkt het niet alsof je enorm veel ervaring hebt met het bouwen van dit soort dingen.

Hoewel het een vrij simpel systeem lijkt, gaat het je toch een heleboel tijd kosten om iets bruikbaars te bouwen (wat de gebruikers ook graag gebruiken). Denk niet alleen aan het formuliertje maar ook aan inloggen, onderhoud/import van de producten, etc, Ik zou dan juist wel kijken naar een standaard systeem ipv zelf iets gaan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 16:20
Ik heb idd vrij weinig ervaring in het zelf bouwen van PHP/MySQL zaken, en daarnaast heeft de onderneming waar ik nu werk geen systeembeheerder met zulke ervaringen. Sterker nog, ik beheer hier de boel een beetje qua pc's en printers en de rest is uitbesteed. Ik heb tot een paar jaar geleden wel via CMS websites die gemaakt waren met drupal onderhouden en verbeterd, maar nog nooit van scratch iets gebouwd.

Ons boekhoud pakket is te beperkt voor het aangaan van externe connecties ed. De server ondersteund sharepoint, maar dat is door onze ICT provider uitgezet. Hosting is ansich niet een echt probleem, ik beheer de website, en via de beheerstool kan ik alle normale zaken hosten die ik wil.

Waar ik in eerste instantie aan zat te denken om via de installatron op de site een e-commerce winkel te starten, en dan via het cms om te bouwen naar een simpele shop. Dan een stuk of 30 inlogaccounts te maken, en die te delen met m'n monteurs. Maar zoals in de TS al aangegeven, dat leek me overkill.

Ik hoopte dat er iets eenvoudigs was wat ik over het hoofd zag, maar aan de reacties te zien is het complexer dan dat ik dacht. Ik ga nog ff kijken hoever ik kom met drupal en magento, evt kijken wat er met sharepoint kan. En als dat niet lukt dan blijft het voorlopig nog via de mail / whatsapp lopen hiero.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Heb je al een Drupal site staan? Dan zou je de volgende module kunnen proberen:

https://www.drupal.org/project/entityreference_autofill

Je hebt het over bestellen, maar uiteindelijk gaat er alleen een mailtje naar je collega? Dan lijkt me een e-commerce systeem opzetten niet nodig.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
Met wat basis front end kennis (angular bijvoorbeeld) is zo'n veldje eenvoudig te bouwen met als dataset een .json file die je kan laten aanmaken door die excel (bijvoorbeeld door een cronjob ofzo). Moet je wel wat kennis hebben van front-end -> of iemand kennen die dat kan.

Moet het systeem ook beveiliging krijgen of gaat het intern draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
XO101 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:11:
Ik hoopte dat er iets eenvoudigs was wat ik over het hoofd zag, maar aan de reacties te zien is het complexer dan dat ik dacht.
Natuurlijk kan het eenvoudig!

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<html><body>
<form action="" method="post">
<table>
<thead>
    <tr>
        <th>Product naam</th>
        <th>Aantal</th>
    </tr>
<thead>
<tbody>
    <tr>
        <td>Product naam</td>
        <td><input type="number" min="0" name="product[internecode]"/></td>
    </tr>
</tbody>
<tfoot>
    <tr>
        <td></td>
        <td><button>Bestel</button></td>
    </tr>
</tfoot>
</table>
</form>
</body></html>

En met een klein beetje PHP code mail() je de $_POST

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Het klinkt niet heel ingewikkeld. Stuur eens een PM wat je precies wilt, misschien kan ik iets voor je opzetten waar je vervolgens zelf mee verder kunt.
Pagina: 1