Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:52
Ik moet vanuit mijn werk mijn Android encrypten wil ik zakelijke mails kunnen blijven ontvangen (dit is optioneel, ik ben niet verplicht om mijn werk mail te kunnen lezen op mijn prive mobiel) Doch zit ik met dat encrypten ene beetje in mijn maag. Wat zijn nu de praktische gevolgen? Kan ik bv na encrypten nog steeds gemakkelijk foto's van de mobiel halen? Of zijn die, als ze intern opgeslagen zijn, ook encrypted? En kan ik ze dus niet meer gemakkelijk delen? Als ik het goed heb blijft de SD kaart ongemoeid, maar ik heb ook foto's en muziek intern staan. Andere nadelen? (en dan bedoel ik dus meer op het prakische vlak, zoals dropbox data sharen enzo)

Hi Ha Hopjesvla

Beste antwoord (via Hopjesvla79 op 19-04-2016 14:26)

• Schuurdeur
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:02
Hallo,

Bij android wordt inderdaad alles geencrypt, echter heeft die geen gevolgen op je dagelijkste werkzaamheden. Je kan gewoon foto`s maken, delen en op dropbox zetten zoals je dat nu ook doet.

Als je telefoon uit staat zal (bijna) niemand gemakkelijk je data van je telefoon kunnen halen. Je moet als je je telefoon opstart je unlock code ingeven, dan zal de encryptie worden ontgrendeld en de telefoon worden gestart.

De telefoon kan iets trager worden , dit komt omdat de telefoon continue aan het encrypten is. Voor de rest heb ik mijn mijn geencrypte telefoon geen andere nadelen kunnen vinden.

Oh, vergeet je je code dan ben je de data kwijt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Schuurdeur
Hallo,

Bij android wordt inderdaad alles geencrypt, echter heeft die geen gevolgen op je dagelijkste werkzaamheden. Je kan gewoon foto`s maken, delen en op dropbox zetten zoals je dat nu ook doet.

Als je telefoon uit staat zal (bijna) niemand gemakkelijk je data van je telefoon kunnen halen. Je moet als je je telefoon opstart je unlock code ingeven, dan zal de encryptie worden ontgrendeld en de telefoon worden gestart.

De telefoon kan iets trager worden , dit komt omdat de telefoon continue aan het encrypten is. Voor de rest heb ik mijn mijn geencrypte telefoon geen andere nadelen kunnen vinden.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:23

Standeman

Prutser 1e klasse

Antagion schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:51:
Hallo,

...
Natuurlijk wel enkel de data die op je telefoon staat en niet je data die op servers elders is opgeslagen zoals je mail van je werkgever (ga even uit van IMAP), foto's die gesynced zijn met dropbox, etc.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Hopjesvla79
Antagion schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:51:
Hallo,

right, dus mocht ik mijn mobiel via de kabel aan de computer hangen, dan kan ik nog steeds foto's en muziek erop en eraf halen zonder gevolgen? (vreemd is dat ik hier niet echt info over heb kunnen vinden, blijkbaar maakt niemand zich er echt druk over )

Hi Ha Hopjesvla

• Schuurdeur
Klopt, je hebt dan nog steeds een normale foto die je kan bekijken op je laptop / PC.

Waarom er weinig info over te vinden is kan ik je helaas niet vertellen. Ik moet zeggen dat zelfs de documentatie van Google daar soms wazig over is/was.

@Standeman, Ja klopt, excuus dat was ik vergeten te melden.

[ Voor 11% gewijzigd door Schuurdeur op 19-04-2016 12:59 ]

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:16
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:06:
[...]

right, dus mocht ik mijn mobiel via de kabel aan de computer hangen, dan kan ik nog steeds foto's en muziek erop en eraf halen zonder gevolgen? (vreemd is dat ik hier niet echt info over heb kunnen vinden, blijkbaar maakt niemand zich er echt druk over )
Er is ook niet zoveel om je druk over te maken dus. Alles blijft gewoon werken. Je moet alleen voordat je iets van je telefoon af kunt halen (foto bijvoorbeeld) je telefoon even unlocken.

Home Assistant configuratie

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-11 12:07

mace

Sapere Aude

Als je een iphone zou hebben zouden al je gegevens standaard versleuteld zijn, daar hoor je geen enkele iphone-gebruiker over klagen. ;) Alleen de FBI. :P

Je kunt je telefoon dus gewoon normaal kunnen blijven gebruiken zoals hierboven al een paar keer gezegd is.

[ Voor 26% gewijzigd door mace op 19-04-2016 14:25 ]

• Hopjesvla79
Maar dan weet je ook bij voorbaat dat ze niet gebruiksvriendelijk zijn ;-)

Hi Ha Hopjesvla

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 20:40
En is het een Samsung kun je een aparte knox omgeving maken die wél beveiligd is, terwijl je jouw eigen gegevens niet hoeft te encrypten

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• hugovantriet
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik weet dat dit een heel oud topic is, maar ik heb toch nog even snel een vraag.

Word je telefoon echt veel trager in gebruik of alleen bij het opstarten?

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Bij het opstarten wordt er een scherm weergegeven waarop je je ontgrendelingscode moet opgeven (PIN, patroon of wachtwoord). Pas daarna kan je telefoon opstarten, aangezien dan pas het missende deel van de key ingevoerd is.

Ikzelf merk er eigenlijk vanaf dan niks aan. Je telefoon werkt gewoon zoals hij altijd al deed, en volgens mij zit dat encryptie/decrypt verhaal al in de SOC ingebakken dus dat verliest ook nauwelijks snelheid.

• Hopjesvla79
Ik heb er uiteindelijk ook helemaal niets van gemerkt of problemen mee gehad.

Hi Ha Hopjesvla

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-11 12:07

mace

Sapere Aude

En, hebben de terroristen gewonnen? Dat krijg je als je encryptie gebruikt namelijk. :+
Pagina: 1