Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 12:53
Ik heb een LG Smart TV van ongeveer 2 maanden oud en heb sinds ongeveer een week problemen met het navigeren binnen apps (merk dit voornamelijk binnen Netflix, RTL XL, KIJK en als ik met de cursor over de 'Bubble'-iconen beweeg met de 'muis' (het vrij rondbewegen met je afstandsbediening) in de normale menu's van de tv.

Wanneer de bug actief is valt er niet over de iconen te bewegen, de cursor verspringt direct overal naartoe en ik moet over op handmatige bediening met de toetsen (ipv vrij met de afstandsbediening te bewegen) om fatsoenlijk te kunnen navigeren.

Op dit moment is er nog een bug gaande, ik wil bijvoorbeeld een uitzending bekijken binnen RTL XL, ik start de app op, maar gelijk begint een hele andere uitzending af te spelen (Juf Roos in dit geval)en ik kom er ook niet uit met de 'terug'-toets. Als ik terug indruk zie ik ongeveer 2 seconden lang het hooofdmenu waarna hij doodleuk weer met de (verkeerde) uitzending begint. Ik kom dan alleen nog uit de RTL XL app door op de Home knop of Exit te drukken. Heb intussen geprobeert de apps handmatig te sluiten vanuit het Home menu maar het probleem herhaalt zich gewoon wanneer ik de RTL XL app opnieuw opstart.

Ook in Netflix zijn er geregeld problemen, zit ik door wat films te scrollen, en wanneer ik dan bijvoorbeeld op de knop 'pijl rechts' klik op mijn remote dan start hij gewoon de film op waarop ik stond ipv naar rechts te navigeren. Ook hier herhaalt het probleem zich wanneer ik de app sluit/herstart.

Nu dacht ik dat het misschien aan mijn magic remote zou kunnen liggen, maar heb dezelfde problemen via een remote app op mijn telefoon, de enige oplossing die op dit moment werkt is de stekker er helemaal uit en in.

Ervaren meer mensen dit probleem, zo ja waar ligt dit aan, is dit een bekend probleem en is het te verhelpen?

TV: LG 43UF776V
Software: LG WebOS 04.00.70

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:21
Probeer eens te updaten naar de laatste firmware 04.00.90

http://www.lg.com/nl/onde...uning-product/lg-43UF776V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
Of probeer eens een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfontijn
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-11-2021
Sinds 16 juni staat er een nieuwe firmware versie (SW File Version 04.05.01) op http://www.lg.com/nl/onde...uning-product/lg-43UF776V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:21
Weet iemand ook of er een changelog is oid? Zou dit de update zijn naar WebOS 3.0 :P