Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptp voor thusigebruik en studie

Pagina: 1
Acties:

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:56
Mijn zus heeft mij gevraagd of ik wil kijken naar een nieuwe laptop. Haar huidige laptop (Medion Akoya S4214) begint steeds meer mankementen te vertonen icm windows 10 door de brakke drivers die Medion levert.

Wat gaat ze met de laptop doen?
Momenteel gebruikt ze de laptop voor simpele dingen, zoals browsen, tekstverwerken, films/series kijken, etc. Echter zit ze in het laatste jaar van haar bachelor en gaat ze volgend jaar de master Industrial Engineering and Management doen. Op het internet is niet duidelijk of ze tijdens de studie zware programma’s moet draaien. Ik vermoed zelf dat het wel meevalt, al werd wel het high-end model aangeraden voor de bachelor Technische Bedrijfskunde.

Wat is het budget?
Zelf hebben we gekeken naar laptops met een max van 900euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Aangezien de laptop voor haar studie gebruikt zal worden, zal de laptop dus veel meegesleept worden. Ze is nu in het bezit van een 14inch laptop, maar een 15.6 inch laptop is acceptabel als deze niet te groot is. Zelf heb ik een acer aspire v5-573g en die is eigenlijk perfect qua formaat.
Gewicht max. 2,5kg

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Eisen aan het merk zijn er niet. Ik heb echter al wel een selectie van een aantal laptops gemaakt die in mijn ogen zeer interessant zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Gaming Series GP62 2QE-239NL€ 899,-€ 899,-
1MSI GP62 2QD GP62 2QD-407NL (Leopard)€ 829,-€ 829,-
1Toshiba Satellite P50-C-17D€ 849,-€ 849,-
Bekijk collectie
Importeer producten

MSI GP62 2QE:
ssd + hdd, i7-5700hq en GTX950M.

MSI GP62 QD:
ssd + hdd, i5-4210h en GT940M.

Toshiba:
enkel ssd, i7-6200U (dualcore), gt930m.

Naast deze laptops is de Dell Inspiron 15 7000 ook erg interessant, deze is boven budget maar kan met VIP korting binnen budget vallen. Deze heeft echter geen SSD, maar beschikt over een GTX960M en is dus qua grafische prestaties veruit de beste.

Probleem is dus dat ik niet weet wat ze nodig heeft tijdens haar studie. Volgens studenten die de bachelor doen is een dedicated GPU wel verstandig. Ik vermoed dat een i5 eigenlijk ook wel voldoende is, maar denk dat de 70euro meerprijs van de 2QD naar de 2QE het wel loont om voor de i7 te kiezen.

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Heb je al naar ASUS laptops gekeken? die leveren erg goeie bang for buck op het moment. Als je budget niet op te rekken is heb je deze machine: pricewatch: Asus V502UX-DM183T die beter presteert dan de 3 systemen die je hier boven hebt staan (hyperthreaded dualcore van nieuwste generatie, GTX950M). Kun je eventueel later nog een HDD bijplaatsen voor een paar tientjes.

Als je iets hoger kan in budget en je vindt een flashy look niet erg is dit helemaal een mooi ding: pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN471T

Is 100 euro duurder, maar je hebt de snelste mobile i7 van skylake en een GTX 960M. Enige wat mist is een SSD, maar deze is eventueel zelf bij te plaatsen. Zal zeker nog jaren meegaan.

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:56
Beide laptops zien er indd goed uit. Ik vraag mij alleen af bij die ASUS of er nog een M2/mSATA/SATA slot vrij is. Kan er ook geen info over vinden op het internet. HDD erbij lijkt mij wel essentieel.

Ik denk dat de laptops die ik genoemd heb + die eerste ASUS wel voldoen aan de eisen. Denk dus ook dat die 100 euro meer niet echt voordelen meebrengt met haar gebruik.

Wat ik mij verder afvraag: wat is het verschil in kracht tussen de broadwell i7 (5700HQ) en de skylakel i7 (6700HQ)?