Rapid App Development, voor "consumenten" ipv enterprise?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 14:13
Ik wil graag wat webapps maken zonder in het begin teveel te moeten programmeren. Nu weet ik dat er de laatste tijd veel van die Rapid App Development tools op de markt zijn gekomen (Mendix, e.d.) maar die lijken zich vooral te richten op het maken voor een App voor binnen je "enterprise".

Weet iemand of er ook een RAD tool is waarmee je dus een WebApp kunt maken, gericht op consumenten/veel gebruikers?

De Enterprise varianten hebben dus al snel een pricingmodel waarbij je moet gaan betalen vanaf 10 users, wat uiteraard snel uit de klauwen loopt. Het lijkt er namelijk wel op dat het doet wat ik wil, maar dan net niet helemaal.

Cheers :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Ik denk dat je eerst eens moet beginnen met beschrijven wat je precies wil. Dergelijke platformen zijn vaak nogal specifiek voor een bepaalde workflow en hiermee krijg je ook een bepaalde inflexibiliteit. Oftewel de bedrijven die dit gebruiken snappen dat je je workflow ook op het platform aan moet passen. Voor een customer facing web app is dit vaak onmogelijk: customer experience gaat boven alles.

Je moet ook begrijpen dat een dergelijk pricing model niet set in stone is. Als je bij Mendix aankomt met een goeie case waarbij zowel jij als zij geld verdienen zullen ze niet snel nee zeggen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nou, wat ik eigenlijk wil is vooralsnog vrij simpel.

Het idee is dat gebruikers van de (web)app door middel van een BoM (Bill of Materials), of enkele delen van deze BoM een of meerdere nieuwe records kunnen aanmaken in een database. Iedereen kan zijn/haar toegevoegde data beheren, maar alles zou voor iedereen zichtbaar moeten zijn.

Op een later tijdstip wil ik het nog eventueel uitbreiden met een API om data beschikbaar te maken voor andere partijen.

Ik ben bij bijv. Mendix terecht gekomen omdat mijn ex-manager een bedrijf heeft gestart dat zich met Mendix bezig houdt. Hij vertelde me dat je met vrij weinig of lage programmeerkennis, toch een goed product kon neerzetten. Aangezien hij Mendix toch bij vrij grote partijen inzet ga ik er ook vanuit dat het een degelijke tool is. Dit is nu nét wat ik zoek, omdat ik wel weet wat ik wil en hoe de workflow zou moeten lopen maar ontbreekt het mij aan coding skills om het zelf te maken.

Om nu niet meteen naar een programmeur te moeten stappen zou ik het eerst zelf willen maken/prototypen en dat (als de gemaakte tool al niet voldoende is) te laten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

whoops, vraag fout begrepen

[ Voor 88% gewijzigd door H!GHGuY op 20-04-2016 19:49 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Je komt dan toch echt direct bij de wat grotere 'ERP' pakketten die dan standaard een xxx-aantal features aanbieden waar je dan een beetje mee kunt rommelen om jouw data erin te zetten. Het geen wat jij wilt is in zekere zin makkelijk te realiseren door eigenlijk een framework te gebruiken en was basis entiteiten op te zetten en daar een 'CRUD' overheen te gooien, maar dan zit je zelf te programmeren.

Niet om jou direct aan te vallen maar
Dit is nu nét wat ik zoek, omdat ik wel weet wat ik wil en hoe de workflow zou moeten lopen maar ontbreekt het mij aan coding skills om het zelf te maken.
Dat is het zelfde als
Ik moet mijn auto APK keuren, en ik weet wel wat ik ongeveer moet doen, en er moeten 3 dingen gebeuren maar het ontbreekt mij aan de skills om zelf aan mijn auto te sleutelen
Elke nuchtere ziel zou je dan vragen of je in orde bent, en waarom je auto gewoon niet naar een garage brengt om het te laten doen.

Dat het een app moet worden en wellicht dicht bij huis lijkt, makkelijk eruit ziet, beetje knippen en plakken lijkt, betekend nog niet dat het daadwerkelijk zo is. Wellicht een elitair antwoord maar: programmeurs verdienen niet voor niets vrijwel altijd bovenmodaal en zijn applicaties soms enorm duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Douweegbertje schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:39:
Je komt dan toch echt direct bij de wat grotere 'ERP' pakketten die dan standaard een xxx-aantal features aanbieden waar je dan een beetje mee kunt rommelen om jouw data erin te zetten. Het geen wat jij wilt is in zekere zin makkelijk te realiseren door eigenlijk een framework te gebruiken en was basis entiteiten op te zetten en daar een 'CRUD' overheen te gooien, maar dan zit je zelf te programmeren.

Niet om jou direct aan te vallen maar

[...]

Dat is het zelfde als

[...]

Elke nuchtere ziel zou je dan vragen of je in orde bent, en waarom je auto gewoon niet naar een garage brengt om het te laten doen.

Dat het een app moet worden en wellicht dicht bij huis lijkt, makkelijk eruit ziet, beetje knippen en plakken lijkt, betekend nog niet dat het daadwerkelijk zo is. Wellicht een elitair antwoord maar: programmeurs verdienen niet voor niets vrijwel altijd bovenmodaal en zijn applicaties soms enorm duur.
Oh ik zal nooit ontkennen dat een goede programmeur zijn geld zeker waard is. Is ook absoluut niet de insteek van mijn topic :).
Pagina: 1