Vanmorgen haalde ik ff mijn HD (IBM 45 GB) eruit en zette hem er later weer in. Geeft het BIOS opeens allemaal vage tekentjes in plaats van de naam van de HD!!! Hij werkte dus niet en maakte allemaal rare geluiden. Ik haal hem er weer uit, blijken pinnetjes van de stroomconnector helemaal naar binnen te zijn geduwd (2 stuks). Ik heb niet hard geduwd ofzo, gewoon normaal zoals altijd bij elk stuk hardware. Nu keek ik ff wat beter en zag dat de connectie ook niet echt heel stuvig was. Ik probeerde de pinnetje terug te buigen, maar toen braken de metalen stripjes waar de pinnetjes aan vast zaten door
. Ik heb de winkel waar ik hem gekocht heb gebeld, maar omdat ze hem niet meer kunnen leveren moet hij worden opgestuurd naar IBM. Ik verwacht eigenlijk niet dat ik dan garantie grijg, omdat het wel eens aan het stekkertje van de voeding zou kunnen liggen. HD en kast (met voeding) heb ik bij hetzelfde bedrijf gekocht. Wat moet ik nu doen? Ik zou eventueel zelf er een andere connector aan kunnen solderen, maar dan vervalt de garantie iig en deze serie schijven is verder ook al niet echt betrouwbaar
Hmm, ik heb hetzelfde probleem gehad, gewoon 
Alleen ben ik wel wat voorzichtiger met mijn pinnetjes op de hd omgesprongen...
Eén ding weet ik wel zeker; ik denk nog wel een keer extra na vóórdat ik power connector nogmaals van mijn HD haal.
Heb jij toevallig ook een Aopen voeding??
P.
Alleen ben ik wel wat voorzichtiger met mijn pinnetjes op de hd omgesprongen...
Eén ding weet ik wel zeker; ik denk nog wel een keer extra na vóórdat ik power connector nogmaals van mijn HD haal.
Heb jij toevallig ook een Aopen voeding??
P.
Ik heb een Aopen voeding ja. De HD gaaf eerder ook al van die geluiden, toen had ik hem ff in een dell systeem gezet om nog een backup te maken, daar deed hij het toen wel gewoon in.
Hmm,
1. Het is IBM's fout.
2. He is..ja Aopen.

Ik heb strek het vermoeden dat de zware crash die ik een half jaartje geleden heb gehad in verband kan worden gebracht met een stroom onderbreking.
Mijn HD gaat niet meer los!
P
1. Het is IBM's fout.
2. He is..ja Aopen.
Ik heb strek het vermoeden dat de zware crash die ik een half jaartje geleden heb gehad in verband kan worden gebracht met een stroom onderbreking.
Mijn HD gaat niet meer los!
P
Ik had dat ook, met mijn ibm's, heb nu een andere voeding, en durf niet meer aan de stekkers te komen.
Blijkbaar was ie dus niet goed aangesloten. Daarna heb je hem er weer in gehangen en doen deed(door de extra druk) alles het opeens weer...klinkt bekendOp zaterdag 23 juni 2001 21:56 schreef Straat het volgende:
Ik heb een Aopen voeding ja. De HD gaaf eerder ook al van die geluiden, toen had ik hem ff in een dell systeem gezet om nog een backup te maken, daar deed hij het toen wel gewoon in.
Same problem here (gehad) 
Even met de soldeerbout aan de slag geweest en het probleem was gefikst...
Echt een top drive (snel + stil) maar die voedingsconnector is gewoon k
t...
Even met de soldeerbout aan de slag geweest en het probleem was gefikst...
Echt een top drive (snel + stil) maar die voedingsconnector is gewoon k
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Ik ga maar meteen proberen om met een schroevendraaier ofzo de female stekkertjes van de voeding wat wijder te maken.
En wat betreft garantie (IBM/leverancier) geven jullie me ook niet veel kans?
En wat betreft garantie (IBM/leverancier) geven jullie me ook niet veel kans?
Verwijderd
Ik heb er inderdaad al eerder over gehoord, maar het is dus echt waar... Hmmm, ik begin steeds minder blij te worden met mijn dtla-307045, ookal doet hij het perfect tot zover (3 maanden).
Maar, hoezo naar binnen geduwd trouwes? Helemaal die pinnetjes echt in het binnenwerk van de hd? En hoe zit het met die rare geluidjes? Komt dat doordat die pinnetjes met iets bewegends in aanraking komen
Maar, hoezo naar binnen geduwd trouwes? Helemaal die pinnetjes echt in het binnenwerk van de hd? En hoe zit het met die rare geluidjes? Komt dat doordat die pinnetjes met iets bewegends in aanraking komen
Dat kan helemaal niet. De ruimte waar de schijven en schrijf/lees koppen zitten is luchtdicht afgesloten, alle electronica zit er niet voor niks aan de buitenkant op.Op zaterdag 23 juni 2001 23:36 schreef PsyFlux het volgende:
Het verhaal van die connectors vinnik zowiezo vaag, nooit iets dergelijks meegemaakt, maarja ik heb dan ook geen IBM's. Als het idd echt zo is dan is IBM echt niet goed bezig, ik hoor de laatste tijd zowiezo veel van die verhalen....
Ok, ok, je kunt het zo zien; de schijf is gewoon heel erg goed, maar bij veel in en uit duwen van de stroomconnector kan een van de pinnetjes naar binnen gaan. Dit is wel te verhelpen maar zou niet moeten gebeuren. Het gebeurt alleen als je stroomconnector van de PSU er erg troef op gaat (zoals bij mij
)
Anders de gaten een klein beetje 'oprekken'.
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Ksnap wel wat je bedoelt hoorOp zondag 24 juni 2001 12:43 schreef fv het volgende:
Ok, ok, je kunt het zo zien; de schijf is gewoon heel erg goed, maar bij veel in en uit duwen van de stroomconnector kan een van de pinnetjes naar binnen gaan. Dit is wel te verhelpen maar zou niet moeten gebeuren. Het gebeurt alleen als je stroomconnector van de PSU er erg troef op gaat (zoals bij mij)
Pagina: 1