Storing bij AMS-IX?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 03:13
Zijn er meer mensen die problemen hebben met connectiviteit naar het internet?
Ik heb een glasvezel verbinding met ADSL als backup en dacht eerst dat het probleem bij mij lag, echter kan ik sommige websites/services wel bereiken en anderen niet.
Mijn provider al gebeld op het 24/7 nummer en die zeggen dat mijn verbindingen wel up zijn maar hij ziet ook veel verbindingen die down zijn. Heel vreemd dus. Laatste keer dat zoiets gebeurde was er een storing op de AMS-IX.... Of ergens een routeringsprobleem wellicht?

Meer mensen met problemen dus?

[ Voor 4% gewijzigd door Urk op 19-04-2016 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:45
Kijk eens: https://stats.ams-ix.net/index.html

Even zelf zoeken op het internet en je zult verbaasd zijn hoe snel je aan dergelijk informatie kunt komen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 16:29

DJVG

Gewoon DJVG

Wat heb je zelf al gediagnosticeerd? Je kan zelf bijvoorbeeld heel makkelijk met een traceroute zien tot waar het verkeer komt. Daarbij, heb je voorbeelden van websites die niet werken? Krijg je een timeout of zou het ook met DNS te maken kunnen hebben? Welke andere informatie heb je nog over het probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door DJVG op 19-04-2016 08:11 ]

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:16
Vergeet niet te melden welke provider je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
DonJunior schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 07:25:
Kijk eens: https://stats.ams-ix.net/index.html

Even zelf zoeken op het internet en je zult verbaasd zijn hoe snel je aan dergelijk informatie kunt komen.
Ik had al bij AMS-IX gekeken en kon daar nog niets vinden, maar de storing was ook erg vers. Uiteraard zelf ook de nodige diagnostics gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
plizz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:34:
Vergeet niet te melden welke provider je hebt.
Helden van Nu Zakelijk, en daar ben ik zeer tevreden over. De enige provider die mij belt wanneer er een storing is (zowel lokaal als elders in het netwerk)
Gelukkig was de storing snel weer voorbij, heeft uiteindelijk denk ik hooguit 20/25 minuten geduurd. Maar het lag niet aan mijn locatie en ook niet aan de provider, dus moet toch elders ergens een hop of DNS probleem geweest zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Urk op 19-04-2016 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:25

WhiteDog

met zwarte hond

Urk schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:00:
[...]

Helden van Nu Zakelijk, en daar ben ik zeer tevreden over. De enige provider die mij belt wanneer er een storing is (zowel lokaal als elders in het netwerk)
Gelukkig was de storing snel weer voorbij, heeft uiteindelijk denk ik hooguit 20/25 minuten geduurd. Maar het lag niet aan mijn locatie en ook niet aan de provider, dus moet toch elders ergens een hop of DNS probleem geweest zijn.
Genoeg providers die mail / SMS sturen bij problemen? Wat is de meerwaarde van bellen? Hoe bellen ze alle klanten tegelijk? Als je zo tevreden bent... waarom moet je het hier dan komen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisameling
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-09 18:55
Had hier in Taiwan ook problemen met het bereiken van diensten als NU.nl, tweakers.net en mijn.overheid.nl voor een periode van ong. 20 minuten. Met andere diensten (Google, Microsoft, etc.) geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09

Kek

3flix

hier ook problemen, dat sommige sites niet ladenen pas na een paar keer proberen iets laten zien...

heb gewoon een telfort dsl lijntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
WhiteDog schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:19:
[...]

Genoeg providers die mail / SMS sturen bij problemen? Wat is de meerwaarde van bellen? Hoe bellen ze alle klanten tegelijk? Als je zo tevreden bent... waarom moet je het hier dan komen vragen?
Leuke reactie! Dank je! _/-\o_ _/-\o_
Ik heb ze iig nog nooit meegemaakt, niet bij XS4ALL, niet bij KPN, niet bij Ziggo... En zeker niet wanneer er aan de kant van de klant iets mis is, bijv stroomstroing. Voordeel van een telefoontje is dat ze gelijk respons van mij krijgen. Bij een mail of SMS weten ze niet of ik die gezien heb etc... :/

En ja ik ben zeker tevreden, ik vraag het hier omdat het probleem elders op internet lijkt te liggen...
Heb nu ook weer problemen met internet vanaf een klant in Madrid.

[ Voor 11% gewijzigd door Urk op 19-04-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:39
Heb eigenlijk no nooit gehad dat ze mij persoonlijk opbelde doordat er een storing was. Zit je met een zakelijk lijntje ergens? Dan kan ik het me wel voorstellen maar consumenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Urk schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:00:
[...]

Unet belt klanten ook proactief. :)
Pagina: 1