Toon posts:

Auto Telefoonlader schakelaar maken (tasker/fysiek)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

In mijn auto (Honda Civic Hybrid) heb ik een tablet (Nexus 7 2013) in het dashboard gebouwd.
Afbeeldingslocatie: http://tennodrops.com/consolidated_tab.jpg

Het systeem werkt volledig op Tasker.
Al start de auto gaat de draadloze oplader aan. Scherm gaat aan, bluetooth connection met de verborgen radio en de muziek start.
Al gaat de auto uit of de tablet is disconnected van de charger start het kill proces. Als er in 30 seconden niet op het scherm is gedrukt sluit de tablet zichzelf af. Bluetooth stopt, scherm uit. (ik heb dit gedaan aangezien mijn passagiers te tablet wel eens pakken om een liedje te zoeken.

Het werkt allemaal perfect maar ben vandaag dus tegen een probleem aangelopen.
Als de batterij volledig is opgeladen gaat het kill proces ook in gang. Dit omdat de oplader dan even stopt.
Nu denk ik het probleem niet op te kunnen lossen met Tasker zelf dus ik zat te denken aan een schakelaar, ervoor zorgen dat de batterij weer een tijdje leeg is en weer gaan.

Nu zat ik even op conrad te kijken voor een schakelaar en ze hebben hem in allemaal vormen, maten types enz enz. Het gaat om een gewone USB kabel. Ik ben zelf niet echt technisch dus vandaar de vraag.

Wat voor schakelaar zou ik in godsnaam moeten gebruiken.
Of heeft iemand een andere/betere oplossing?

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-04-2016 09:05)

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 08:59
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:14:
Hey Freelh,

De on task wordt eenmalig uitgevoerd als de tablet is verbonden met de lader.
Het laadicoontje valt niet weg aangezien het maar echt 2 seconden, maximaal is.
Ik ga nu proberen om er delay in the zetten van 1a2 seconden, misschien dat dit het probleem verhelpt.
Thanks voor de tip!
Wat ik me zonet bedenk: het is mogelijk dat Tasker bij het programmeren van een delay enkel wacht en vervolgens de task vervolgt, zonder de beginvoorwaarden opnieuw te checken. In dat geval moet je er even opnieuw een IF voorwaarden tussengooien. (Het zou in ieder geval enkele bugs in mijn Tasks verklaren :> .)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
Ikzelf gebruik ook Tasker om het laden in de wagen te detecteren en zo Bluetooth en Waze (bij effectieve verbinding met het juiste MAC-adres van de wagen) op te starten. En vice versa. Bij 100% BAT herkent Tasker nog steeds de input...
Welke variabele gebruik je precies? Ik geloof dat er een verschil is tussen 'laden' en 'power'. Waarbij er bij die laatste kan gekozen worden tussen USB, AC of beiden.
- Dit op mijn 1st gen Moto G 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Freelh,
Mijn profiles zijn gedetecteerd op: State - Power - Power Wireless.
Ik ga nu proberen om in de "On" task een 'Stop Off Task' te plaatsen.
In de hoop dat de aan task weer gaat werken in de 30 seconden afsluit tijd.
Its not pretty, maar misschien goed als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Wat wil je gaan doen met de schakelaar? Als je de schakelaar omzet disconnect de charger en ga je toch weer uit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Kan je Tasker een wachttijd meegeven voordat hij het 'kill proces' in werking zet?
Anders zou je nog een NFC tag kunnen gebruiken om te schakelen i.p.v. de lader (als de Nexus 7 NFC heeft, not sure).

Fraaie oplossing zo, btw.

[ Voor 6% gewijzigd door Radiant op 19-04-2016 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rmg schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:57:
Wat wil je gaan doen met de schakelaar? Als je de schakelaar omzet disconnect de charger en ga je toch weer uit? :?
Als de charger disconnect komt er een transparante knop, als deze is ingedrukt in 30 seconden stopt de "Uit" task, en gaat hij dus gewoon door. Dus al zou ik de schakelaar omgooien, zou alleen even het scherm ingedrukt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Radiant schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:00:
Kan je Tasker een wachttijd meegeven voordat hij het 'kill proces' in werking zet?
Anders zou je nog een NFC tag kunnen gebruiken om te schakelen i.p.v. de lader (als de Nexus 7 NFC heeft, not sure).

Ik denk dat de Nexus wel NFC heeft, probleem met dit is alleen waar plaats je hem, en ik denk dat de NFC tag niet kan zien of de auto uit staat, of wanneer de batterij vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Oh, ik bedoelde dat je Tasker dan laat kijken naar de NFC-tag i.p.v. naar de oplaadstatus om te detecteren of hij in de cradle staat. De NFC-tag plak je dan op de cradle zodat hij hem ziet zodra je de tablet plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Radiant schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:08:
Oh, ik bedoelde dat je Tasker dan laat kijken naar de NFC-tag i.p.v. naar de oplaadstatus om te detecteren of hij in de cradle staat. De NFC-tag plak je dan op de cradle zodat hij hem ziet zodra je de tablet plaatst.
Oooh zo, ja maar de tablet staat altijd in de cradle haha, hij gaat er alleen echt uit wanneer ik hem binnenshuis nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:51:
Hey Freelh,
Mijn profiles zijn gedetecteerd op: State - Power - Power Wireless.
Ik ga nu proberen om in de "On" task een 'Stop Off Task' te plaatsen.
In de hoop dat de aan task weer gaat werken in de 30 seconden afsluit tijd.
Its not pretty, maar misschien goed als een tijdelijke oplossing.
Bedoel je met de 'On' task de opdracht die continu wordt uitgevoerd bij een actief profiel? Er is een verschil tussen een éénmalige actie en een continu actie.
Radiant schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:00:

een delay is perfect implementeerbaar. Als het werkelijk 30s maximum is, kan je dat wel gebruiken, denk ik.
Ikzelf heb geen ervaring met draadloos laden icm tasker... Hoe ziet de tablet zelf dit? Valt het laadicoon weg in die 30s (batterij indicatie)?
Ikzelf gebruik dit met bedraad laden; daar valt het laadicoon nooit weg. Als deze wegvalt, wordt de Tasker-task bijna meteen uitgevoerd. Enige vertraging omwille van de beperkte hardware daargelaten :z . (Oude Moto G)

[ Voor 26% gewijzigd door freelh op 20-04-2016 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Freelh,

Ik ga nu proberen om er delay in the zetten van 1a2 seconden, misschien dat dit het probleem verhelpt.
Thanks voor de tip!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• freelh
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:14:
Hey Freelh,

Thanks voor de tip!
Wat ik me zonet bedenk: het is mogelijk dat Tasker bij het programmeren van een delay enkel wacht en vervolgens de task vervolgt, zonder de beginvoorwaarden opnieuw te checken. In dat geval moet je er even opnieuw een IF voorwaarden tussengooien. (Het zou in ieder geval enkele bugs in mijn Tasks verklaren :> .)
Pagina: 1