Vraag

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-01 11:37
Beste Tweakers, ik loop tegen wat problemen aan met een wat ouder X58 Acer moederbord.

Ik heb laatst een setje overgenomen met een i7 920 + moederbord voor erg weinig. Ik had nog een kast, voeding, geheugen en harddisk liggen om deze te testen. Test geslaagd, de computer startte door toonde de BIOS en startte ook door naar Windows. Er was ondertussen een piepje te horen van het moederbord dat deze opstartte.

Vervolgens meegenomen naar huis en even het koelblok schoongemaakt omdat deze nogal stoffig was. Ook van nieuwe koelpasta ( Arctic MX-2 ) voorzien. Deze heb ik reeds weer geïnstalleerd en probeerde te POST'en in hetzelfde systeem.

De fans slaan aan van de CPU en de voeding maar er wordt geen beeld getoond. Ook zijn er geen piepjes meer aanwezig, zelfs als ik het geheugen leeg laat. Vervolgens alles nagelopen qua connecties uiteraard, kijken of ik niets vergeten was. Alles opnieuw ingebouwd, zelfde problemen. Batterij eruit gehaald, CMOS gecleared, ander geheugen, andere videokaart, het blijft allemaal op hetzelfde neerkomen. Kortsluiting is het ook niet want de fans blijven constant draaien

Er zit wel een wat oudere B-merk voeding in, maar deze moet voldoende zijn voor een i7 920 met een HD 5450 als videokaart. Het gaat namelijk om deze: http://www.ms-tech.de/eng.../detail/pdcid/82/pdid/240. Maar hij heeft hier dus al eerder mee gedraaid, dus ik denk niet dat dit het probleem is.

Heeft iemand nog enig idee waar ik dit systeem nog meer op kan controleren of moet ik deze maar gewoon afschrijven?

Edit: Kan iemand nog de titel wijzigen? Het ging plots wel heel snel toen ik op drukte, iets zoals POST'en ervan maken

[ Voor 4% gewijzigd door Djonny op 18-04-2016 23:49 . Reden: Niet A-merk naar B-merk, verkomt verwarring ]

Alle reacties

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:08

HugoBoss1985

Xenotech

MS-Tech vind ik geen A-merk wat voedingen betreft hoor ;)

Wat heb je van nieuwe koelpasta voorzien, je moederbord of je cpu?

• Djonny
HugoBoss1985 schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:44:
MS-Tech vind ik geen A-merk wat voedingen betreft hoor ;)

Wat heb je van nieuwe koelpasta voorzien, je moederbord of je cpu?
Mijn excuses, er stond ook niet A-merk, ik heb het even verandert naar B-Merk om verwarring te voorkomen.

Ik heb de CPU van nieuwe koelpasta voorzien, ook gebruik gemaakt van ArctiClean trouwens om de koelpasta te verwijderen.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:08

HugoBoss1985

Xenotech

Zijn er misschien nog zaken anders in hoe je het bord nu test als toen je het testte wanneer het nog goed werkte?
Het werkte toen wel, nu niet meer, dus er is ondertussen iets gebeurd/veranderd waardoor het niet meer werkt.
Als dat niet de koelpasta vernieuwen is, probeer dan uit te vinden wat het wel is.
In ieder geval eens testen met het moederbord buiten een behuizing en enkel cpu+psu+mobo+ram.
Heb je ook de andere geheugensloten getest (testen met maar 1 stripje ram) ?

Heb je dit al eens gelezen?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 18-04-2016 23:57 ]

• Djonny
HugoBoss1985 schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:52:
Zijn er misschien nog zaken anders in hoe je het bord nu test als toen je het testte wanneer het nog goed werkte?
Het werkte toen wel, nu niet meer, dus er is ondertussen iets gebeurd/veranderd waardoor het niet meer werkt.
Als dat niet de koelpasta vernieuwen is, probeer dan uit te vinden wat het wel is.
In ieder geval eens testen met het moederbord buiten een bezuizing en enkel cpu+psu+mobo+ram.
Heb je ook de andere geheugensloten getest (testen met maar 1 stripje ram) ?
Zaken die veranderd zijn is het loskoppelen van een harde schijf en het aansluiten van een andere, maar dit heb ik ook alweer terug gedraaid.

Het moederbord is nog niet buiten de behuizing getest, maar wel met verschillende geheugensloten en geheugens. Allemaal met 1 reepje inderdaad. Ik zal morgen het nog buiten de behuizing proberen met een andere Be Quiet System Power 350 watt voeding.

Uiteraard heb ik die guide al doorgelezen voordat ik dit topic startte evenals deze guide: http://www.tomshardware.c...-post-boot-video-problems, maar gezien het nu laat begint te worden ga ik denk ik morgen of overmorgen verder met testen

[ Voor 12% gewijzigd door Djonny op 19-04-2016 00:00 ]

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Begin dan als eerste met het uitsluiten van je voeding. Ik weet niet hoe lang deze heeft stil gestaan voordat je hem in dit systeem plaatste, maar als dat een redelijk poosje is geweest, kan het ook maar zo zijn dat hij is overleden tijdens/na je eerste kortstondige test.

Een MS-Tech voeding een B-merk noemen, is sowieso nog behoorlijk genereus.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

dahakon schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 06:13:

Een MS-Tech voeding een B-merk noemen, is sowieso nog behoorlijk genereus.
Afhankelijk van welke serie. De 750VAL is de slechtste voeding van ze, die levert nog geen 550W. De 620VAL is wel oké zolang je er geen 600W load op zet. Die is beter dan bijv een Corsair CX430 qua componenten.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1