Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede aovnd allemaal.

In de hoop dat jullie een oplossing weten. Vorig jaar maart een macbook medio 2014 aangeschaft 13 inch. Vanaf het begin kon ik niet werken met Pages. Zodra ik wat type chrachte hij. Na vele malen opsturen en zelfs een nieuwe mac ben ik vandaag eindelijk achter het probleem gekomen hoop ik.

Het blijkt namelijk dat zodra ik de toegankelijkheidsopties aan heb staan, namelijk vergroten en kleuromkeren, hij chrasht. maar zodra ik deze 2 uit heb staan ik gewoon naar hartelust kan typen in Pages zonder dat hij mij eruit gooit.

Ik kan niet werken zonder deze toegankelijkheidsopties. maar ik kan dus ook niet werken in word omdat het dan niet werkt, het werkt enkel in Pages.

Wat moet ik nu? Een nieuw product eisen heeft geen zin want hij blijft deze fout maken aangezien ik dit bij mijn nieuwe mac net 4 weken oud ook heb.

Iemand een oplossing?! Ik wil absoluut niet terug naar Windows maar het lijkt erop dat, dat mijn enige mogelijkheid is.

Graag jullie hulp! alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 10:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ga er eens mee naar de 'officiele' Apple Store in Amsterdam, Haarlem of Den Haag en vraag het daar aan een 'Genius'.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb de topictitel verduidelijkt van "Help me out! Inmiddels wanhopig en opzoek naar een oplossing" naar "Pages crasht als toegankelijkheidsopties aanstaan" :)

Als Pages crasht, stuur je dan ook het 'crash report' op naar Apple? Dit zal je probleem niet direct helpen, maar dit klinkt als een fout Pages en op deze manier wordt Apple van het probleem op de hoogte gesteld en kunnen ze het eventueel oplossen. Andere optie is het feedback formulier in te vullen.

Afgezien daarvan, je hebt wel de laatste updates van OS X (Apple menu linksboven, Over Deze Mac. 10.11.4 is de laatste versie) en Pages (Pages, Over Pages. Versie 5.6.1 is de laatste)?

[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 18-04-2016 23:44 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Okee,

Om het eens even te testen heb ik hier de toegankelijkheids opties aangezet. na een aantal minuten klooien met word en pages zie ik het probleem niet. Beiden werken namelijk prima. De toegankelijkheids opties zijn systemwide dus Apps als Word en Pages "werken daar gewoon mee",d omdat ze er zelf niets voor hoeven te doen. Alles wordt gewoon normaal gerenderd en het OS zorgt voor omkering en vergroting.. Ik heb dus geen idee waarom Pages bij u Crashed, behalve dat u een verouderde versie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels met een Advisor van Apple gesproken. Er blijkt zowel een verband te zijn met mijn toegankelijkheidsopties en pages dat die crashed maar ook het volgende: als ik een document open en erin ga typen probeert Pages een ander document onder naamloos pages ofzo iets te openen. Dit document bestaat echter niet waardoor die een illigale chrash heeft ofzoiets. Daarnaast typ ik volgens pages veel te snel waardoor die dus chrasht. Dit staat beide op de diagnostische rapporten. De toegankelijkheidsfuncties blijken hier op de een of andere manier bij mij ook mee te maken te hebben. Hoe en wat kunnen ze mij niet uitleggen want het lijkt erop dat ik de enige ben die dit probleem heeft maar het komt verbazingwekkend genoeg wel in de rapportages te staan. Ze gaan dus nu hoogst waarschijnlijk een update doen voor alle mac gebruikers in de hoop mijn probleem op te lossen. Want het kan volgens hun niet zo zijn dat ik de enige persoon ben die dit heeft.... ik hoop dat jullie wat begrijpen van mijn wartaal...