Toon posts:

Umax 20000u USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Umax 2000u scanner op USB. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken om mijn scanner aan de praat te krijgen. Van kernel 2.2.18 naar 2.4.5 en allerlei updates maar niets wil baten.

Weet iemand een wat ik nog meer kan doen, of iemand die deze scanner aan de praat heeft onder Linux (SuSE)?

Thx

Verwijderd

Als er een driver (module) voor jouw scanner is, dan zou je die module moeten insmod'en, eventueel dmesg bekijken en dan zou ie het moeten doen...

De vraag doet mij echter vermoden dat er heelmaal geen hardware support is voor jouw scanner of dat je het niet zo zeker weet, kijk dan eens op http://www.linux-usb.org/ voor meer info, HOWTOs etc.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor zover ik kan nagaan hebben op dit moment alleen epson en een paar HP scanners goede ondersteuning, samen met SANE.

UMAX kan nog wel even duren, aangezien ze voor de astra2000 en 2100 USB modellen nu pas een win2000 driver hebben :'(

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Tot voor kort werden Umax scanners alleen ondersteund als het scsi was.
Er wordt wat werk verzet om andere Umax scanners aan de praat te krijgen.
Kijk eens op www.mostamg.com/sane en dan in het mailinglist archief van de laatste 2 maanden. Daar moet wat bij staan over Umax parport of Usb.