Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul D.
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-06-2021
Begin juni gaan wij onze badkamer volledig renoveren. Mooi moment om ook het geluid in de badkamer te regelen dacht ik!

Ik heb al meerdere topics gelezen, maar geen sluit eigenlijk precies aan op mijn vragen, daarom graag jullie hulp. Het plan is om speakers in het plafond in te bouwen en aan te sluiten op een versterker die in een aansluitende gangkast staat. En hier tussen een bluetooth audio adapter te zetten. Muziek aanzetten via telefoon. Mijn voorkeur gaat uit naar inbouw, en geen portable speaker

Zelf zat ik te denken aan Fusion MS-EL602 speakers, eigenlijk vooral om de lage inbouwdiepte. Het plafond wil ik maar 3,5 tot 4 cm verlagen, maar er kan natuurlijk altijd een beetje beton weggebikt worden, echter niet te veel.

Verder zat ik te denken aan een Muse-M50 versterker, volgens mij goed genoeg voor zoiets.

Probleem zie ik vooral in de bluetooth adapter. Deze wil ik in het plafond plaatsen(langs het gat van de speaker) en moet dus krachtig genoeg signaal hebben om door een gipsplaat en stuclaag heen te gaan. Ook moet ie niet gaan haperen, want even snel resetten gaat dus niet.

Budget is beperkt, ik hoopte in totaal rond de €150-€175 uit te komen.

Ik sta open voor suggesties (ook voor advies over de speakers en versterker uiteraard). Alvast bedankt!!!!

Beste antwoord (via Paul D. op 25-04-2016 21:06)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:52

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Een setje waterdichte speakers:
http://www.visaton.com/en...oer/wasserfest/index.html

Een Ta2024 met bluetooth printje. Die zou ik wel bereibaar houden. Die kan je met bluetooth verbinden met je telefoon, en zo muziek luisteren. Of je zet er een raspberry pi aan vast, touchscreentje erop en spelen maar.

Wise enough to play the fool

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul D.
Niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:19

BCC

Ik zat hieraan ook te denken, maar ik heb uiteindelijk toch besloten een paar stopcontacten te maken onder de wasbak. Hierdoor kun je een sonos/bluetoothspeaker/midisetje van de action plaatsen en ben je voor veel minder geld klaar. En het geluid is vaak ook nog beter. Maar waarom leg je de bluetoothadapter trouwens niet gewoon ook in de gangkast, naast de versterker? Of pak een chromecast audio en doe het over wifi?

[ Voor 29% gewijzigd door BCC op 20-04-2016 22:38 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54
Via buschjager krijg je inbouw radio om naast je lichtschakelaar te maken. Viend van mij heeft dit ook gedaan op zn badkamer en in t plafond kun je de speaker monteren. En de schakelaar is te pairen via bleutooth.

Dit als voorbeeld: http://www.gira.com/nl_NL...teme/unterputz-radio.html

[ Voor 21% gewijzigd door alki op 21-04-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
Mijn grootste vraag is; wat voor een kwaliteit van geluid wil je?

Wil je gewoon wat achtergrondruis of wil een concert op goede kwaliteit luisteren?

De set die jij in gedacht hebt zal voor achtergrondruis wel werken maar niet voor goede audio kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

je kan ook een autoradio (met 230 -> 12 volt voeding buiten de badkamer) in het badkamer kastje verstoppen en waterbestendige plafond speakers gebruiken.

akoestiek is toch ruk in een badkamer, echo echo echo gespetter van water ect.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

ik zou dan toch eerder kiezen voor een sonos play 1. meer dan genoeg volume, in te regelen via een app. oftewel enigsinds aan te passen aan de slechte akoestiek. ook is deze spatwater dicht. met een muurbeugel in de hoek van de badkamer hangen, heb je altijd prima geluid en veel gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Anoniem: 394709 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:04:
ik zou dan toch eerder kiezen voor een sonos play 1. meer dan genoeg volume, in te regelen via een app. oftewel enigsinds aan te passen aan de slechte akoestiek. ook is deze spatwater dicht. met een muurbeugel in de hoek van de badkamer hangen, heb je altijd prima geluid en veel gebruiksgemak.
Of gewoon een andere losse Bluetooth speaker. Je hebt er genoeg die zowel redelijke geluidskwaliteit bieden (voor een BT speaker dan he) als ook (spat)waterdicht zijn. Hoef je niet allemaal moeilijk te doen met inbouw e.d.Voor zover ik weet is een Sonos 1 niet standaard waterdicht toch?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:37
Raumfeld One-S is ook te gebruiken in vochtige ruimtes, zit een dik rubber over de aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul D.
Dank voor jullie reacties! _/-\o_

Geluid hoeft niet super te zijn, nu luisteren gewoon muziek op onze telefoons. Ieder wijziging zal al gauw een verbetering zijn.

@BCC Weet niet of het signaal van de bluetooth verbinding door de muur van de gangkast komt

@Alki, ik heb er even naar zitten kijken, maar volgens mij ben ik dan in totaal een stuk duurder uit. Komt er eigenlijk een beetje geluid uit die Gira??

@KeRsTmAnNeKe de Raumfeld valt helaas buiten budget

Verder valt de Sonos voor mij af, het wifi bereik in de badkamer is niet best. Daarom was ik in eerste instantie al op zoek naar iets met Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul D.
Op zich kan het wel een losse bluetooth speaker worden, ook handig als ie ergens anders gebruikt moet worden.
Maar ophangen aan de muur vind ik persoonlijk niet zo mooi. Hij zou dan een plekje moeten krijgen op de spiegelkast of kolomkast. Dat was ook een reden voor inbouw, valt het minste op en neemt geen kastruimte in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54
De gira past toch in je budget even goed zoeken, rds radio met 2 speakers moet wel te doen zijn voor 175. Zou wel 2 speakers nemen. Bedoel als je toch gaat renoveren maak t dan meteen mooi/ strak. Maar das mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

Niet waterdicht nee, maar wel geschikt voor badkamer. vocht en kleine spatjes zijn geen probleem.
DonJunior schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:14:
[...]

Of gewoon een andere losse Bluetooth speaker. Je hebt er genoeg die zowel redelijke geluidskwaliteit bieden (voor een BT speaker dan he) als ook (spat)waterdicht zijn. Hoef je niet allemaal moeilijk te doen met inbouw e.d.Voor zover ik weet is een Sonos 1 niet standaard waterdicht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul D.
Gira met 2 speakers heb je inderdaad wel voor € 175, maar we willen graag spotify afspelen. Dus dan zou er een (inbouw) dockingstation bij moeten komen. En dan wordt t toch weer een stukje duurder :'( .

Blijf er vooralsnog bij dat mijn eerste idee het beste is. Inbouwspeakertjes, bluetooth adapter en een versterker. In dat geval zoek ik dus nog een bluetooth adapter.
Eentje die een sterk genoeg signaal heeft om door gipsblokken muurtje heen te gaan of eentje die in het plafond ingebouwd gaat worden en dus niet gereset kan worden.....

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Een setje waterdichte speakers:
http://www.visaton.com/en...oer/wasserfest/index.html

Een Ta2024 met bluetooth printje. Die zou ik wel bereibaar houden. Die kan je met bluetooth verbinden met je telefoon, en zo muziek luisteren. Of je zet er een raspberry pi aan vast, touchscreentje erop en spelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:17

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik had vroegâh in mijn appartement twee Lenco badkamer speakers in het plafond ingebouwd. Kabel over het verlaagde plafond door de muur naar de aangrenzende meterkast (gat wel netjes dichten). daar een klein versterkertje en een airport express er aan.

Super kwaliteit audio was het inderdaad niet maar sowieso galmt een badkamer als een gek en helpt de lopende douche ook iet dus was prima voor een muziekje onder de douche.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:33

FreakNL

Well do ya punk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul D.
Ik heb inmiddels een beetje getest of het bluetooth signaal door de gipsmuur komt. Ik heb met een klein bluetooth speakertje in de gangkast gezet en deze kon ik makkelijk bedienen met mijn telefoon vanuit de badkamer. Signaal lijkt er probleemloos doorheen te komen. Dit zou betekenen dat ik de ontvanger niet in het plafond in hoef te bouwen.

@teacher je geeft aan een "Ta2024 met bluetooth printje" weet je hier een goed voorbeeld van??

Of is het dan toch een idee om een autoradio neer te zetten zoals cactusman al zei?? bv. de JVC KD-R471E. Maar dan weet ik weer niet precies hoe ik die op het lichtnet kan aansluiten.

ahhhhh zo veel mogelijkheden |:(

[ Voor 35% gewijzigd door Paul D. op 23-04-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik kijk even snel op aliexpress:
http://nl.aliexpress.com/...-with-LED/32618527439.htm of http://nl.aliexpress.com/...ker-2-15W/32643272331.htm (geen ervaring mee!). 12v stekkervoeding erbij die je mee laat schakelen met de verlichting.

Ik zou een versterker altijd bereikbaar houden overigens. Tenminste, ergens achter in een kastje achter een dubbele wand bijvoorbeeld.

Een autoradio kan ook, maar is meestal groter en lomper als een klasse D printje, en je hebt een veel dikkere voeding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul D.
@ FreakNL Ben jij tevreden over jouw Pioneer speakers??

Ik kwam deze Pioneers tegen...eigenlijk iets te hoge inbouwdiepte(max. 4/4,5cm), maar misschien beter dan de Fusion ???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:33

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb precies dezelfde! Ik wilde eerst de 1640 maar ben bij 1600 gebleven. Echt een aanrader wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wij hebben anderhalf jaar geleden onze badkamer verbouwd, verlaagd plafond erin en meteen twee speakers gemonteerd. Koop alsjeblieft niet dure apparatuur, wat hoeveel je ook uitgeeft, zo'n betegelde ruimte heeft een ruk-akoestiek.

Ik heb een Logitech BT-receiver met een goedkoop versterkertje van Lepai (type kan ik opzoeken als je wil) gecombineerd met een setje Klipsch speakers die ik ooit op 1Dayfly heb gekocht. Werkt prima: alles met BT kan koppelen en daarna ben je vrij in wat je afspeelt. Filmpje op je tablet terwijl je in bad ligt? Of liever spotify tijdens het douchen of een stukje cabaret vanaf je NAS... Het kan allemaal.

Heeft me al met al zo'n 100 euro gekost. Stopcontact kun je boven het plafond wegwerken en de meeste inbouwspeakers haal je makkelijk weer weg, waardoor je daarboven de te servicen onderdelen kunt plaatsen (versterker, stopcontact, etc). Mijn versterker staat trouwens niet boven het plafond, maar onder mijn spiegelkast :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul D.
Wederom bedankt voor de tips!! _/-\o_ Ik heb mijn keuze wel gemaakt.

Het worden de Pioneer speakers en een versterker met bluetooth uit China. Mocht die laatste niets zijn, dan ga ik hooguit voor een paar tientjes het schip in. Dan kan ik altijd nog besluiten een betere een te schaffen.

Duurt nog even voor alles er in zit, maar ik zal uiteindelijk laten weten of het werkt en hoe het klinkt.
Nogmaals bedankt allemaal voor alle hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door Paul D. op 25-04-2016 21:04 ]

• Monstera
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2022
Paul D. schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:02:
Wederom bedankt voor de tips!! _/-\o_ Ik heb mijn keuze wel gemaakt.

Het worden de Pioneer speakers en een versterker met bluetooth uit China. Mocht die laatste niets zijn, dan ga ik hooguit voor een paar tientjes het schip in. Dan kan ik altijd nog besluiten een betere een te schaffen.

Duurt nog even voor alles er in zit, maar ik zal uiteindelijk laten weten of het werkt en hoe het klinkt.
Nogmaals bedankt allemaal voor alle hulp!
Hoi Paul, hoe heeft deze keuze uitgepakt? Bevalt het nog steeds goed? Ik ben op zoek naar een soortgelijke oplossing...

• Koen6500
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-03 20:48
Monstera schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:13:
[...]

Hoi Paul, hoe heeft deze keuze uitgepakt? Bevalt het nog steeds goed? Ik ben op zoek naar een soortgelijke oplossing...
check deze eens, lijkt me precies wat hiervoor nodig is.. https://www.artsound.be/nl/nieuws/art-1-1

• Monstera
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2022
Koen6500 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:39:
[...]

check deze eens, lijkt me precies wat hiervoor nodig is.. https://www.artsound.be/nl/nieuws/art-1-1
Dank je Koen, het rechttoe rechtaan principe spreekt me aan, maar dit is niet voor de badkamer geschikt volgens mij.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Je moet er niet mee onder de douche nee, maar ergens wegwerken waar het niet nat wordt moet wel kunnen.

Pagina: 1