Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aug7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-09 14:54
Ik heb gisteren een BDM4065UC Philips 4k 40 inch monitor gekocht.
Nu wil ik deze 4k (3840 x 2160) op 60 hz laten draaien.
Mijn videokaart (Sapphire r9 280x) heb ik via displayport 1.2 aangesloten op het scherm.

Het scherm is via het menu ingesteld op displayport 1.2. Ik kan in Windows 10 echter niet meer kiezen dan 24 of 30hz.

- Drivers van het beeldscherm zijn geupdate
- Radeon software opnieuw geinstalleerd

Niets lijkt te werken. Vanaf een resolutie van 1920 x 1080 komt de optie van 60 hz pas tevoorschijn.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik lees her en der dat de meesten een DP-->HDMI2.0 kabel gebruiken voor 4k@60 met de R9 2xx kaarten. Dat zou jen nog kunnen proberen uiteindelijk. Heb je al in de radeon software gekeken of je daar de refreshrate kan forceren?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:27
Ik heb het tot nu toe alleen werkend gekregen met de Displayport kabel die bij het scherm werd meegeleverd, en daarna met een simpele mini-dp converter aangesloten op mijn 7950 (R9 280).

Maar ook ik heb vaak dat hij 'vast' zit op 30Hz. De ene keer loopt 'ie meteen op 60Hz, de andere keer moet ik hem 1 keer aan/uit doen voordat 'ie het op 60Hz doet. Maar de andere keer moet ik het scherm 10-15x aan en uit doen. Ik heb 2 andere (en zelfs vrij dure) Displayport kabels geprobeerd, maar daarmee wou 'ie totaal niet meer 60Hz springen.

Laatste tijd vrij weinig problemen. Heel sporadisch dat 'ie op 30Hz even hangt in Windows, maar na 1 keer de aan/uit switch flippen van de monitor en het is weer goed.

Afijn, er valt in ieder geval geen peil op te trekken, maar ik denk dat de kabel hoogstwaarschijnlijk de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Soms moet je ook nog wat aanpassen bij de input van de TV voordat die pas 4K 60Hz accepteert.

(beetje offtopic)
Heb zelf inmiddels wel gemerkt dat iets wat in de theorie gewoon moet werken in de praktijk een stuk lastiger gaat. Zelf kan ik ook met geen mogelijkheid 4K 60Hz aan de praat krijgen op een Samsung TV (DP1.2 > HDMI2.0 actieve adapter met een HDMI 2.0 kabel die 4K 60Hz zou moeten supporten).
En als je dan gaat zoeken blijkt het probleem best vaak voor te komen, zelfs met videokaarten (GeForce 900 serie) met HDMI 2.0 poorten die soms met geen mogelijkheid 4K 60Hz willen op een 4K TV (terwijl zowel TV als GPU het zouden ondersteunen) |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aug7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-09 14:54
Na veel testen (verschillende type kabels, zowel r280x videokaart als een GTX 760) Ik heb rond aansluiting van de displayport aansluiting van de videokaart al het 'metaal' van de kast weggehaald. Dit omdat ik het vermoeden had dat de aansluiting te dicht op de kast zat. (bij het subtiel bewegen van de kabel zag ik storing op het scherm) Vanaf dat moment werkt het scherm vlekkeloos en ook stabiel op 60 hz. Ik gebruik nu de GTX 760 in combinatie met een Startech 1.2 2 meter displayport kabel.