Hulp bij het maken van een eigen BLE bluetooth speaker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mheerde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-02 21:21
Beste Tweakers,

Voor een schoolproject ben ik bezig met het ontwikkelen van een nieuwe portable speaker. Ik heb hiervoor al veel onderzoek gepleegd. Er is veel te vinden op het internet maar het merendeel hiervan is in het engels geschreven.

Het concept bestaat uit meerdere units.
Er is één "ontvang unit" deze vangt het signaal op wat wordt verzonden via de smartphone.
deze unit moet tevens ook beschikken over een Aux aansluiting. Op te laden zijn via een USB (micro of C-type)

De ontvang unit stuurt het geluid via bluetooth door naar de speaker units. (het lijkt een beetje op sonos)

Deze speaker units moeten beschikken over een ontvanger (bluetooth) en een speaker waar de muziek uit komt.

er moeten meerdere speaker units zijn.

Ik vind het lastig om erachter te komen welke chips ik moet gebruiken om dit idee werkelijkheid te laten worden. Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen met het zoeken hiernaar. Het gaat dus puur om de Bluetooth chips, Audio chips, eventueel speakers, en chips die het opladen kunnen realiseren. ( de speaker units krijgen een andere manier van opladen. dit is niet relevant voor het vraagstuk)

note: het moet klein en portable zijn dus speakers van ongeveer 5 Watt.

Graag hoor ik van jullie. mochten er onduidelijkheden zijn dan kan ik mijn voorlopige analyse opsturen zodat je het concept wellicht beter snapt.
kostprijs mag ongeveer 50 euro zijn. liefst minder natuurlijk.
Alsvast hardstikke bedank.Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/JZOUFeS