Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Als architect is het tijd geworden om over te stappen van mijn oude laptop naar een degelijke desktop.
Ik heb er echter geen verstand genoeg van om zelf te beslissen wat de beste koop is.
De mogelijkheid om hem occasioneel als game-pc te gebruiken is ook welkom.
Als architect werk ik momenteel met Revit, waarvan ik weet dat het maar 1 core gebruikt voor de gewone werking, dus hebben 8 gemiddelde cores weinig zin, dan liever minder, maar betere cores denk ik.
Renderen/visualiseren is wel op meerdere cores, en met een zware GPU.
De software werkt het best als er 20x de bestandsgrootte aan RAM voorzien is. bestanden worden makkelijk 200mb groot. Maar 4 gig lijkt me zeer weinig voor deze configuratie.
Ik wil me echter niet enkel vastpinnen op Revit, aangezien het een zeer prijzig programma is zal ik mogelijk overschakelen naar ArchiCad of Vectorworks. Verder gebruik ik nog Photoshop, en mogelijk ooknog een 3th party renderer zoals Lumion, Artlantis of 3dsmax.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1600 a 1800 euro zou wenselijk zijn (zonder randapparatuur). Iets meer kan als het moet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel enkel een muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zal nog een toetsenbord nodig hebben, deze mag absoluut standaard zijn.
Verder heb ik 2 deftige schermen nodig, niet te prijzig, en niet te groot, ze moeten nog werkbaar blijven en dienen geen 120Hz te draaien of 4k te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
hier heb ik geen enkele voorkeur. De beste prijs/kwaliteit staat voorop, de productnamen zeggen met toch weinig tot niets.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prijs/kwaliteit is zeer belangrijk. Het hoeft zeker allemaal niet het beste te zijn, ik wil enkel frustratieloos en vlot kunnen doorwerken in mijn tekensoftware.
Liefst gaat het systeem nog enkele jaren mee voor het outdated is.
Geluidsarm en zuinig zijn zeker voordelen.
Ik heb geen nood aan plexi-glas en ledstrips. Een witte, strakke onopvallende module geniet mijn voorkeur, het dient een werk-pc te worden.
Ga je overklokken?
geen idee of dit wenselijk is
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht een performante, maar betaalbare pc waarop ik probleemloos mijn 3D software kan draaien, zodat ik kan renderen ipv naar een 'reageert niet' scherm zit te staren omdat ik weer mijn instellingen te hoog heb gezet..
Vrienden van me zetten me al op weg met deze onderdelen:
Als architect is het tijd geworden om over te stappen van mijn oude laptop naar een degelijke desktop.
Ik heb er echter geen verstand genoeg van om zelf te beslissen wat de beste koop is.
De mogelijkheid om hem occasioneel als game-pc te gebruiken is ook welkom.
Als architect werk ik momenteel met Revit, waarvan ik weet dat het maar 1 core gebruikt voor de gewone werking, dus hebben 8 gemiddelde cores weinig zin, dan liever minder, maar betere cores denk ik.
Renderen/visualiseren is wel op meerdere cores, en met een zware GPU.
De software werkt het best als er 20x de bestandsgrootte aan RAM voorzien is. bestanden worden makkelijk 200mb groot. Maar 4 gig lijkt me zeer weinig voor deze configuratie.
Ik wil me echter niet enkel vastpinnen op Revit, aangezien het een zeer prijzig programma is zal ik mogelijk overschakelen naar ArchiCad of Vectorworks. Verder gebruik ik nog Photoshop, en mogelijk ooknog een 3th party renderer zoals Lumion, Artlantis of 3dsmax.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1600 a 1800 euro zou wenselijk zijn (zonder randapparatuur). Iets meer kan als het moet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel enkel een muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zal nog een toetsenbord nodig hebben, deze mag absoluut standaard zijn.
Verder heb ik 2 deftige schermen nodig, niet te prijzig, en niet te groot, ze moeten nog werkbaar blijven en dienen geen 120Hz te draaien of 4k te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
hier heb ik geen enkele voorkeur. De beste prijs/kwaliteit staat voorop, de productnamen zeggen met toch weinig tot niets.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prijs/kwaliteit is zeer belangrijk. Het hoeft zeker allemaal niet het beste te zijn, ik wil enkel frustratieloos en vlot kunnen doorwerken in mijn tekensoftware.
Liefst gaat het systeem nog enkele jaren mee voor het outdated is.
Geluidsarm en zuinig zijn zeker voordelen.
Ik heb geen nood aan plexi-glas en ledstrips. Een witte, strakke onopvallende module geniet mijn voorkeur, het dient een werk-pc te worden.
Ga je overklokken?
geen idee of dit wenselijk is
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht een performante, maar betaalbare pc waarop ik probleemloos mijn 3D software kan draaien, zodat ik kan renderen ipv naar een 'reageert niet' scherm zit te staren omdat ik weer mijn instellingen te hoog heb gezet..
Vrienden van me zetten me al op weg met deze onderdelen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 333,95 | € 333,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+ | € 669,- | € 669,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Wit | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A1866C9R | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Corsair CS850M | € 127,95 | € 127,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 1TB | € 291,50 | € 291,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.606,35 | |