Toon posts:

Esthetische router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik zoek een esthetisch mooie router die ik aan de buitenkant van de meterkast wil hangen. Ik heb nu een sitecom router van de Caiway, maar die is erg instabiel heeft een waardeloos Wi-Fi bereik, met name als deze binnen in de meterkast geplaatst is. Ik kan deze aan de buitenkant van de kast ophangen, maar het is zo'n gruwelijk lelijk ding dat mijn vrouw daar geen toestemming voor geeft althans garant staat voor jarenlange discussies.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Apple coputer bedraad, MacBook, iPhones en iPads.
- Glasvezel alles in één 250 van Caiway (enige aanbieder van glasvezel in Schiedam).
- Vanaf de meterkast lopen er netwerk verbindingen naar elke kamer via switch en patchpanel. Echter iPads van de kinderen hebben geen draad, dus een goed bereik naar de tweede verdieping is een vereiste. wellicht zou dit kunnen oplossen met een extra toegangspunt, toch?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- design als de Access points van Cisco zonder uitstekende antennes vind ik mooi, snap alleen niet helemaal of ik deze kan gebruiken als router in plaats van mijn sitecom.

Beste antwoord (via Verwijderd op 20-04-2016 22:10)

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:14
Nu ken ik noch iets van Apple producten en noch welke aansluitingen nodig zijn voor een glasaansluiting (van Caiway), maar die Time Capsule is toch een router? Kan je die niet gebruiken als router en eventueel een access point bijkopen voor boven?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Alle reacties

• Arator
Is de router enkel instabiel op het wifi of ook bedraad? Als het enkel voor het wifi-gedeelte is, kan je eventueel een paar access points ophangen. Die zijn in verschillende smaken verkrijgbaar. Vooral het type "brandmelder" vind ik persoonlijk wel mooi :P Moet je wel een verbinding met draad naar je switch voorzien.

[ Voor 6% gewijzigd door Arator op 18-04-2016 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allebei, lijkt steeds te rebooten waarna alles weer werkt; ik wil er gewoon vanaf. Access point bedraad voor boven is geen probleem. Overigens bedenk ik me dat iknog een Apple Time Capsule heb staan, die kan wrs ook als access point fungeren, denk ik.

Acties:
  • Beste antwoord

• Arator
Nu ken ik noch iets van Apple producten en noch welke aansluitingen nodig zijn voor een glasaansluiting (van Caiway), maar die Time Capsule is toch een router? Kan je die niet gebruiken als router en eventueel een access point bijkopen voor boven?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:48:
Overigens bedenk ik me dat iknog een Apple Time Capsule heb staan, die kan wrs ook als access point fungeren, denk ik.
Klopt
Arator schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:42:
Time capsule is daar is geschikt voor.
De sitecom haal je weg, de Time Capsule/Airport extreme zet je er neer en klaar.

39

Verwijderd

Topicstarter
Ga eens proberen, dank!
Pagina: 1