Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 11:10
Heren,

Mijn Macbook Pro 13 inch medio 2010 heb ik flink leeg laten lopen, en nu gaat deze niet meer aan. Sterker nog, hij laadt ook niet meer op. Het lampje op de MagSafe adapter brandt voor geen mogelijkheid (Niet groen of oranje). Maar als ik m'n batterij indicator indruk op de zijkant knippert het eerste lampje groen, 5 seconden lang. Ik heb al van alles geprobeerd; smc resets, accu loskoppelen, andere MagSafe oplader etc.

Nou heb ik sterk het idee dat m'n accu dood is, die heb ik dus nu losgekoppeld, alleen dan zou het lampje op m'n MagSafe toch gewoon moeten branden? Een Macbook Pro kan naar mijn weten gewoon draaien aan het netstroom zonder accu.

Zal ik dan maar een nieuwe accu halen, of denken jullie dat het probleem verder ligt (logicboard etc)?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-09 11:54
Hey Ramon,

Als je MacBook niet werkt zonder accu kan het probleem in 3 hoeken zitten.
1. Je Macsafe adapter is niet meer goed, ik heb geen idee hoe je deze door zou moeten meten met een multimeter maar je kan het altijd even testen op een MacBook van een kennis.
2. Het ligt aan je Macsafe connector. dit is een los klein kabeltje in je MacBook en deze zou defect kunnen zijn
3. Het ligt aan je moederbord en is vaak dan alleen te repareren door het vervangen van je moederbord.

Het is inderdaad zo als je de accu loshaalt en het stroom erop zet dat de MacBook direct op zou moeten starten

Ik hoop je in ieder geval een beetje geholpen te hebben,
Gijs