geen verbinding voor torrent client in virtualbox linux

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 14:43
Hallo,

Ik heb een server die op zfsguru draait.

Hier heb ik virtualbox service geinstalleerd en ik heb een linux mint vm aangemaakt met bridged network en statisch ip.

In linux mint heb ik deluge torrent client geinstalleerd en de poort hiervan heb ik op mijn router geforward naar de ip van de vm.

Toch heeft de torrent client geen verbinding.

Zijn er nog andere dingen die ik kan checken of ben ik iets vergeten? Ik zit al een paar dagen te zoeken op internet, maar het enige dat ik kan vinden is port forwarding en dit werkt bij mij niet of ik doe het verkeerd.

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kan helpen, alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heeft de VM überhaupt wel internet? Dat is niet duidelijk en kan nou net je probleem zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
Ja, het is mogelijk verschillende webpaginas te bezoeken, ik kan ook linux up to date houden via z'n eigen software beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En het downloaden van een Linux distro via torrent wil 't blijkbaar niet doen? Wat zie je in de logs van Deluge? Werkt Transmission bijvoorbeeld wel?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
- check de poort die geopend is in deluge (die staat standaard op randomized)
- firewall?
- is je desbetreffende poort open van buitenaf (canyouseeme.org)

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
- Logs van Deluge zal ik bekijken als ik weer thuis ben, nu heb ik geen toegang.
- Transmission heb ik niet geprobeerd, maar qbittorrent heeft ook geen verbinding.
- poorten op router heb ik geopend nadat ik deze in de client had aangegeven.
- ik had zelf geen firewall geinstalleerd op linux mint OS, maar ik heb nu een en ander gelezen en blijkbaar komt linux wel met een firewall (ip tables?), ik zou deze dus moeten instellen om verbindingen door te laten?
Verder heeft de router ook een firewall, maar ik heb hier niet aan gezeten.
- poorten van buitenaf waren dus niet open, trouwens ik kreeg ook geen reactie van andere poorten zoals 80 of 8080 of 123.

Wanneer ik thuis ben zal ik naar linux firewall kijken, waarschijnlijk firestarter.

Edit:
Van de logs van Deluge word ik niet echt wijzer, er staat dat er geen connectie is
Firewall van linux heb ik uitgezet met gufw
canyouseeme.org zegt nog steeds dat de poort gesloten is
Wat wel gelukt is om dezelfde poort als de torrent client in windows in te stellen (in windows werkt alles goed), daarna hetzelfde torrent starten in windows torrent client, dan begint het in linux ook te downloaden. Volgens mij regelt windows het met upnp, welk ook aan staat op de router, deze opent dan de nodige poort op de router wanneer dit nodig is.

Enig idee wat ik verder kan doen?

[ Voor 28% gewijzigd door XAEROCOOL op 20-04-2016 19:53 ]

Pagina: 1