Aan banchmarks heb je anders meer dan schreeuwen dat BSD beter is. Ik draag tenminste echte feiten aan. Dat die misschien niet goed kloppen zou best kunnen, maar ze afdoen als onwaar vind ik nogal dom. Beter slechte benchmarks dan geschreeuw.Op zondag 24 juni 2001 22:09 schreef Wizard_of_OS het volgende:
... tja ... als je dan benchmarks gaat quoten die op slashdot stonden, zet er dan ook gelijk de bezwaren bij die veel mensen hadden op die benchmarks.
Ik kan nu niet quoten (slashdot & freshmeat zijn down vanwege routerproblemen) maar 1 van de bezwaren herinner ik me nog:
De benchmark was gedraait met een softwarepakket dat door een bedrijf geport was naar meerder OS-en (win32, *BSD, solaris, linux). Probleem hiermee is dat je geen geoptimaliseerde code kan gebruiken, en je helemaal afhankelijk bent van de kwaliteit van de porting-skillz van het bedrijf. Het was dus eerder een porting-benchmark (waaruit kwam dat de solarisport erg slecht was) dan een OS-benchmark.
Sorry, beetje offtopic, maar zomaar met benchmarks smijten kan iedereen. Met _goede_ benchmarks smijten is een stuk lastiger ..
Trouwens die benchmarks stonden niet op slashdot.org en waren er evenmin door uitgevoerd. Het is uitgevoerd door een systeembeheerdersblad. Men teste een mail engine en het filesystem. OK, niet een te uitgebreide test, maar in beide wint Linux toch met grote afstand op BSD.
Dit is het artikel:
http://www.sysadminmag.com/articles/2001/0107/0107a/0107a.htm
Mailengine:

Filesystem becnhamrk
[deze advertentieruimte is te koop]