Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Aangezien ons gezin inmiddels is gegroeid, ben ik op zoek naar een 2e tablet. Momenteel bezit ik een Samsung S2 van ongeveer 5 jaar oud. Op de tablet zullen vooral filmpjes van YouTube gekeken en gestremd worden en gesurfd.

Wat is je budget?
Omdat de tablet met name gebruikt zal worden door een 4- en 1-jarige is mijn budget € 100. Wel zal ik zelf zo nu en dan eens willen surfen op de tablet dus kies niet voor een kinder-tablet.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Qua formaat zoek ik minimaal 8" en maximaal 10"

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf heb ik tot nu toe de pricewatch: Asus ZenPad C 7.0 (Z170C) 16GB Zwart en de pricewatch: Lenovo Tab 2 A7-10 Zwart gevonden.

Van belang is dat de tablet soepel draait. Mijn Samsung S2 vindt ik wat trager worden. Zeker in vergelijking tot mijn Samsung S6-telefoon.

Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven welke tablets 'bang for bucks' bieden.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Belangrijk is voldoende geheugen. 2 Gb voldoet over het algemeen.

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-11 21:15
't is maar een idee, maar vanaf zaterdag in de aldi : ( in belgie, maar waarschijnlijk ook wel in nederland te krijgen)
http://nl.aldi.be/aldi_wifitablet_8_48_5_2072_23150.html

mijn ervaring is dat aldi dingen meestal wel een goede prijs/kwaliteits verhouding hebben

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Mijn dochter van 4 heeft sinds februari dit jaar een Asus Zenpad van 7 inch. Deze is voor haar gebruik ideaal. Ook is deze door zijn beperkte formaat nog goed handelbaar voor haar kleine handjes.

De tablet speelt uiteraard soepel al haar Youtube filmpjes en ook haar spelletjes lopen zonder haperingen.

PS, je vergelijkt je oude tablet met een S6? niet doen. Veel tablets, vooral in het genoemde budget, gebruiken aanzienlijk langzamere processors dan de high end telefoons. Zelfs de dure tablets leggen het qua snelheid vaak af tegen telefoons.

[ Voor 50% gewijzigd door Gadgeteer op 19-04-2016 10:57 ]

• mobile12
Ik zal de Asus Zenpad eens in het echt gaan bekijken.

Weet niemand alternatieven die qua specs niet onderdoen voor de Asus (en qua prijs de Asus niet te boven gaat)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Opzich zijn de 'kruidvat' tablets best ok.
swhnld schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:06:
Belangrijk is voldoende geheugen. 2 Gb voldoet over het algemeen.
Mee eens, maar wat ook zwaar meeweegt is een beetje vlotte flash storage. Heb al een paar budget tablets gehad die 2GB/3GB waren maar niet vooruit te branden wanneer er wat IO (updates e.d.) plaatsvond.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• mobile12
Heb vandaag een 7" gezien en die vind ik toch wel erg klein. 10" is aan de grote kant, dus zoek toch echt een 8"
Pagina: 1