Hallo allemaal,
Ik ben een budget game pc aan het samenstellen. Omdat mijn vorige pc 6 jaar lang goed werk geleverd heeft, is het lang geleden dat ik me verdiept heb in het samenstellen van een pc. Termen voor moederbord zeggen mij vrij weinig. Omdat ik met deze pc weer 6 jaar wil gaan gamen is het wel handig om te weten of mijn moederbord toekomst bestendig is. Hierbij zoek ik wat hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn nieuw systeem gebruiken voor online gamen, zowel strategie games als shooters.
Ik hoef niet spellen op de hoogste grafische instellingen te spelen. Wat ik wel belangrijk vind is dat de spellen soepel draaien, want als het beeld hakkelt of ik heb lag dan irriteer ik mij daar kapot aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
650-700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Asus Xonar Essence STX Stereo Geluidskaart PCIe
Verder zal ik geen PCIe poorten gaan gebruiken
Beeldscherm Samsung Syncmaster T240HD (max 1920x1200)
Muis en keyboard
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Met mijn vorige systeem heb ik 6 jaar gedaan. Ik heb de pc na 3 jaar geupgrade met een nieuwe videokaart en werkgeheugen. Dit wil ik weer doen. Daarom zoek ik een goed moederbord.
Dit met bijpassende zo klein mogelijke behuizing. Behuizing moet wel stevig zijn met front usb 3.0. Uiterlijk vind ik niet belangrijk.
Ga je overklokken?
nee ik ga voor standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hulp bij het uitzoeken van een bijpassend toekomstbestendig moederbord. Ik heb forum doorgenomen, aankoop advies guide en de best buy guide van maart reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2016
Hier staat een microatx mobo in een tower met specs die niet geschikt zijn voor overclocken.
Dus mijn vraag is waarom zo n grote kast, en heb ik die ook nodig.
Wat ik gevonden heb:
Alvast bedankt.
Ik ben een budget game pc aan het samenstellen. Omdat mijn vorige pc 6 jaar lang goed werk geleverd heeft, is het lang geleden dat ik me verdiept heb in het samenstellen van een pc. Termen voor moederbord zeggen mij vrij weinig. Omdat ik met deze pc weer 6 jaar wil gaan gamen is het wel handig om te weten of mijn moederbord toekomst bestendig is. Hierbij zoek ik wat hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn nieuw systeem gebruiken voor online gamen, zowel strategie games als shooters.
Ik hoef niet spellen op de hoogste grafische instellingen te spelen. Wat ik wel belangrijk vind is dat de spellen soepel draaien, want als het beeld hakkelt of ik heb lag dan irriteer ik mij daar kapot aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
650-700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Asus Xonar Essence STX Stereo Geluidskaart PCIe
Verder zal ik geen PCIe poorten gaan gebruiken
Beeldscherm Samsung Syncmaster T240HD (max 1920x1200)
Muis en keyboard
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Met mijn vorige systeem heb ik 6 jaar gedaan. Ik heb de pc na 3 jaar geupgrade met een nieuwe videokaart en werkgeheugen. Dit wil ik weer doen. Daarom zoek ik een goed moederbord.
Dit met bijpassende zo klein mogelijke behuizing. Behuizing moet wel stevig zijn met front usb 3.0. Uiterlijk vind ik niet belangrijk.
Ga je overklokken?
nee ik ga voor standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hulp bij het uitzoeken van een bijpassend toekomstbestendig moederbord. Ik heb forum doorgenomen, aankoop advies guide en de best buy guide van maart reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2016
Hier staat een microatx mobo in een tower met specs die niet geschikt zijn voor overclocken.
Dus mijn vraag is waarom zo n grote kast, en heb ik die ook nodig.
Wat ik gevonden heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 183,- | € 183,- |
| 1 | Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate | € 206,95 | € 206,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 48,75 | € 48,75 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 52,- | € 52,- |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 59,95 | € 59,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 578,60 | |
Alvast bedankt.