Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Mijn vraag
De microfoon van mijn tablet geeft harde ruis wat klinkt alsof een radio niet afgestemd is. De ruis stopt tijdelijk voor ongeveer een minuut als ik de microfoon (die voor zover ik weet in de bovenrand v/h tablet zit) even blootstel aan hard geluid (bijv. erin schreeuwen, naast een harde luidspreker zetten of simpelweg even erop tikken). Dan werkt hij tijdelijk weer normaal, maar keert de ruis na hooguit een minuut weer terug.

Dit probleem doet zich voor ongeacht welke applicatie ik gebruik: zowel een filmpje opnemen met de ingebouwde Camera-app als videobellen met Skype. Plotseling komt die ruis opdagen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een ASUS T100HA-FU004T tablet met Windows 10 Home 64-bit (originele installatie).

Testen van de microfoon met o.a. ingebouwde Camera-app en Skype.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In geluidsinstellingen => Opnemen => Niveaus diverse mogelijkheden geprobeerd wat betreft het microfoonvolume en de versterking. Helaas geen gewenst resultaat: de ruis blijft bestaan hetzij harder of zachter.

Het gebruiken van een headset met microfoon aangesloten op de 3,5" plug heeft dit probleem trouwens niet, het gaat echt om de ingebouwde microfoon.

[ Voor 18% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 18:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Niemand enig idee?
:/ ;( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-08 11:18
Misschien een kabelbreuk in de tablet? Omdat je hem dmv een tikje geeft het kan oplossen, is het geen softwareprobleem...

Omdat ik zelf geen asus tablet heb kan ik je niks vertellen over hoe je het zelf kan fixen...

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ik heb geen idee of het een draadbreuk is. Behalve tikken helpt hard schreeuwen erin ook. Het normale geluid komt dat langzaam terug :/

Het tablet is overigens vorige week teruggegaan voor garantie. Ik had 'm niet opengemaakt omdat anders de garantie verviel. Ik had het tablet nog minder dan 2 maanden ;(

Ik baal nu dat ze 'm meerdere weken daar moeten houden en 'm ook gaan terugzetten naar fabrieksinstellingen. Daarom hoopte ik dat het een software-probleem was, zodat 'ie niet terug hoefde ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:18
Staat er niet een softwarematige volume filter erop? Na het harde schreeuwen(pieken) lijkt mij dat het volume tijdelijk even gedempt wordt en dus de ruis minder lijkt. Deze ruis komt meestal voor bij slechte/goedkope bekabeling. Vaak slecht geïsoleerd tegen (buitenaardse) straling.

Denk daarom ook niet dat het een software probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
De tablet is vandaag terug van garantie. Het moederbord is vervangen, is mij verteld. Het was dus een hardware-probleem.

Wel naar voor een tablet wat ik nog maar zo kort in gebruik had en niet eens elke dag gebruikte...

[ Voor 29% gewijzigd door Josefien op 19-05-2016 22:00 ]

Pagina: 1