Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-08 11:18
Hallo Mede-Tweakers,
Een tijdje geleden heb ik een Macbook Air uit 2010 overgenomen, sinds een paar weken geeft deze allemaal kuren, freezes, niet opstarten, enorme warmte produceren en noem maar op... Ik had deze macbook eigenlijk in gebruik voor school, maar het is onmogelijk om met een laptop te werken die totaal onbetrouwbaar is... Ik heb zelf het vermoeden dat het aan het ram ligt, en daar ben ik niet zo blij mee.... Hij crasht random, dan krijg ik een soort van gele strepen door mijn beeld en is er niks anders dan geforceerd afsluiten dmv de uitknop..... Zodra ik hem dan weer op probeer te starten geeft hij 3 knipper lichtjes van het sluimer lichtje.... Hij wordt dan erg warm en de fans beginnen als een malle te blazen....

Mijn vraag
Wat zou ik kunnen proberen, buiten smc, pram etc resetten, dat heb ik al meerdere malen gedaan, helpt niks....

Relevante software en hardware die ik gebruik
OSX Yosemite (Gedowngrade van el capitan omdat ik dacht dat capitan het probleem zou kunnen zijn)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik denk dat het ram het probleem is. Resetten van pram, nvram etc is al gedaan

- Willem

Hi !!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:23
Waarschijnlijk is de warmte ontwikkeling een hint, is de air volledig passief gekoeld?

Zo ja, check de airflow, zo niet check de fan.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Neen, deze heeft nog een fan... Ook als hij koud is start hij niet op.... Fan funtioneert nog, aangezien hij flink gaat blazen als hij warm word

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Het zou zomaar de GPU kunnen zijn. De MacBook 2010 (witte) heeft daar ook last van. Hoewel de 320M relatief betrouwbaar is, komt het nog wel eens voor. Ik acht de kans op een aankomende logicboard vervanging/reparatie in ieder geval aardig groot.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Had al zoiets aan zien komen.... Fijn, een kat in een zak gekocht...

Hi !!