Vraag

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 20:56
Afgelopen weekend merkte ik toch dat ik een dagje ouder wordt. Vroeger droeg ik de D300 met 150-500 gewoon om mijn nek, nu begint die te protesteren.

Nou weet ik dat je tegenwoordig ook de schuine riem a la Sun sniper veel zie maar ik ken mezelf een beetje en ik zie mezelf al blijven haken achter een boom met de lens.

Ik kom ook wel dit soort "harness" systemen tegen en vraag me af hoe goed dat werkt en of zoiets ook gaat passen om een grote vent met een lekker dikke winterjas.

Iemand ervaringen met dit soort oplossingen?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Alle reacties

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:39
Draag je normaal ook nog iets van een rugzak met ander spul (of lenzen) erbij?
Want dan zou je nog een Capture Clip kunnen overwegen, die bevestig je op de strap van je tas en daar klik je je body/lens aan.

Ook grotere combinaties (al zal dat met een vrijwel lege tas niet gaan, je hebt wel wat counter-balance nodig :+ )

*plaatje van de Peak site
Afbeeldingslocatie: https://support.peakdesign.com/hc/en-us/article_attachments/202310576/BigRig-0460.jpg

• Wijnands
Oh, da's ook nog een interessante optie. 's even kijken.

Ik zat zelf inderdaad ook al te denken om iets aan de schouder riemen van de rugzak te doen.

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-11 13:00
Gebruik zelf met veel plezier de sun sniper. In combinatie met een karabijnhaak aan je broekriem o.i.d. blijft je camera netjes aan je zij hangen (sun sniper produceert zelf de activity clip, maar waarom veel betalen als het simpel en goedkoop kan).Mijn grootste lens is een 70-200 btw.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wijnands schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:20:
Oh, da's ook nog een interessante optie. 's even kijken.

Ik zat zelf inderdaad ook al te denken om iets aan de schouder riemen van de rugzak te doen.
Ik heb een tijdje een constructie gebruikt waarbij ik 2 sleutelringen in de neckstrap van de camera had geknoopt (1 links, 1 rechts) en die met karabijnhaken aan ogen in de schouderbanden van mijn rugzak hing. Op die manier hangt de combinatie midden op je borst en verdeeld over de twee banden.

Alleen is een D300 + 150-500 wel een wat grotere combinatie dan de D40+70-300 waarmee ik dat destijds deed.

Tegenwoordig heb ik op die plek doorgaans een verrekijker hangen. Camera en lens (D750+200-400) draag ik afwisselend in de hand (aan de statiefgondel), of over een schouder (al dan niet met een mono-/driepoot er aan).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Wijnands
Viccers schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:06:
Gebruik zelf met veel plezier de sun sniper. In combinatie met een karabijnhaak aan je broekriem o.i.d. blijft je camera netjes aan je zij hangen (sun sniper produceert zelf de activity clip, maar waarom veel betalen als het simpel en goedkoop kan).Mijn grootste lens is een 70-200 btw.
Ik zie dat echt niet zitten, ben veel te bang dat ik dicht langs een boom ga o.i.d.
Orion84 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:12:
[...]

Ik heb een tijdje een constructie gebruikt waarbij ik 2 sleutelringen in de neckstrap van de camera had geknoopt (1 links, 1 rechts) en die met karabijnhaken aan ogen in de schouderbanden van mijn rugzak hing. Op die manier hangt de combinatie midden op je borst en verdeeld over de twee banden.
Ik denk dat ik zoiets als eerste kan proberen. Andere optie waar ik aan zit te denken is eens bij een airsoft winkel langs gaan en zo'n tactical gear vest geval aan te passen. Laatste optie is een 3-point sling zoals bij vuurwapens tegenwoordig veel wordt gebruikt.

[ Voor 41% gewijzigd door Wijnands op 19-04-2016 16:03 ]

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-11 21:32
Ik draag mijn 70D/Tamron 150-600 Tijdens wandelingen aan een blackradid schouderband. Dat gaat voor mij goed. De blackrapid zit aan de statiefgondel van de lens vast, en ik heb aan de heupriem van mij rugzak een lus gefabriekt waar het geheel ook aan kan hangen als ik af en toe mijn schouder wil ontlasten. De camera hangt dus in principe op mijn heup.

[ Voor 6% gewijzigd door ijdod op 20-04-2016 14:26 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:04

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wijnands schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:00:
[...]

Ik zie dat echt niet zitten, ben veel te bang dat ik dicht langs een boom ga o.i.d.

[...]

Ik denk dat ik zoiets als eerste kan proberen. Andere optie waar ik aan zit te denken is eens bij een airsoft winkel langs gaan en zo'n tactical gear vest geval aan te passen. Laatste optie is een 3-point sling zoals bij vuurwapens tegenwoordig veel wordt gebruikt.
Zoiets dus? Dit is gewoon de Carry Speeds FS-Pro waar je een 3e bevestigingspunt bij krijgt voor grote zware lenzen. De man op de foto heeft hem alleen niet afgesteld en dus ook niet op de juiste hoogte hangen :+ Blauwe ehh, onderdelen, als je zo gaat lopen :+ 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/pictures/1433496742_267/carry-speed-fs-pro-c036-sling-strap.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Ventieldopje op 20-04-2016 14:34 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 23-10 13:33

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik steek mijn camera met telelens altijd onder mijn arm door en haak dan mijn duim achter de buikriem van de rugzak. Neckstrap is dan grotendeels voor de beveiliging, want veel gewicht hangt er niet meer aan.

This footer is intentionally left blank

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:43
Nooit problemen gehad met Sun Sniper. Waar je vooral mee uit moet kijken als je bijvoorbeeld in de bergen van rotsen af aan het klauteren bent en je door je hurken zakt zodat die tegen de rots aan stoot. Heb zelf nog nooit een onprettige ervaring met een boom gehad bijvoorbeeld. Het is juist heel eenvoudig om je camera dan met een hand langs je lichaam te houden om hem te beschermen. Als het echt heel nauw word (tussen groepen mensen bijvoorbeeld) houd ik hem vaak nog in de hand voor me uit.

Kijkend naar zo'n harnas denk ik dat je daar eerlijk gezegd dezelfde problemen mee hebt.

• Wijnands
Ik moet het gewoon s gaan proberen.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Wijnands schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:20:
Ik moet het gewoon s gaan proberen.

Iedereen bedankt voor het meedenken!