Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor thuis en school gezocht (max. 700/800)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil graag een laptop voor thuis gebruik en voor op school (voor het maken van aantekingen enz)
Ik wil graag mijn computer gebruiken voor:
-netflixen
-rtl gemist en npo gemist kijken
-internetten (youtube filmpjes kijken, informatie voor huiswerk zoeken)
-voor (het maken van verslagen voor) school (microsoft word, powerpoimt enzo wil ik er op kunnen gebruiken)
-films kijken (op dvd , pathethuis. of popcorntime of wat dan ook). Maar cdrom/cd/dvd drive ding niet verplicht want ik heb begrepen dat je die ook apart kan kopen. Bij voorkeur wel maar stel dat het een goede laptop is zonder dat, dan is het ook geen ramp.
-games spelen zoals sims 3 (heb ik nu), in de toekomst misschien sims 4. Ik heb ook bijvoorbeeld life is strange gespeeld. Misschien wil ik in de toekomst planetcoaster of nieuwe rollercoaster tycoon spelen. Ik ben echter niet van schietspellen & racespellen.

Wat is je budget?
Budget ligt toch wel bij de max. 700/800, liever iets goedkoper als het kan

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil graag een laptop die niet heel groot en heel zwaar is omdat ik hem mee naar school wil kunnen meenemen. Het liefst wil ik een 13 of 14 inch. ik heb nu een 15 inch en die is toch wel zwaar en groot om elke keer naar school mee te nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt. Ik wil alleen geen chromebook laptop of een vrij onbekend merk in Nederland. Maar alles wat je bijv. bij coolblue kan vinden aan merken vind ik prima, zolang het maar een goede laptop is voor de prijs. Ik heb zelf wel veel rondgekeken op coolblue maar ik zie door de bomen het bos niet meer. En ik heb ook totaal geen verstand van processoren en videokaarten en allerlei andere technische dingen die met computers te maken hebben haha.

Dus tips voor specifieke laptops, een bepaald merk (omdat die goed is) of technische specificaties die je mij zou aanraden om naar te kijken bij het zoeken, zijn allemaal erg welkom.

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-11 07:30
Ook al heb je niet heel veel verstand van videokaarten en processoren, toch kun je wel wat ervaring opdoen, door al een aantal topics door te lezen en wat op internet te zoeken. Eventueel kun je eerst het LAA-beleid doorlezen. Die vind je hier: LAA beleid. Hier staat ook dat je zelf ook al met een idee moet komen. Om je op weg te helpen heb ik drie ideeën voor je:

pricewatch: Asus R510JX-XX151H

Deze laptop valt net buiten je budget, maar hij is behoorlijk goed voor de taken die jij wilt gaan doen met de laptop, vanwege een goede processor en een goede videokaart.

pricewatch: Acer Aspire V5-591G-58Z3

Deze laptop valt net aan binnen je budget. De processor is wel wat laag als je wilt gamen, maar daar zul je vermoedelijk niet zo veel van merken.

pricewatch: MSI Classic CR62 2M-404NL

Als je echt niet veel wilt uitgeven kun je deze laptop nemen. Als je echter veel wilt gaan gamen in de toekomst is het niet zeker of de laptop goed genoeg is, aangezien hij geen ingebouwde videokaart heeft.

Je kunt verder zelf nog kijken in de pricewatch:
http://tweakers.net/categ...jCuZjpHh6-8lvo9RsUrOuf8Ag

Als je deze link volgt vind je de pricewatch. Ik heb al gefilterd op wat je waarschijnlijk nodig zult hebben.

Ik zou het fijn vinden als je de beginpost nog even aanpast en er een paar eigen ideeën in zet, aangezien het verplicht is om met een eigen idee te komen.

Verder nog succes,
Jan

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• Kareltjel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-02-2023
In de prijsklasse waarin jij een laptop zoekt, zou ik altijd voor een ssd schijf en een full HD scherm(1080p) kiezen. Daarnaast is de hierboven beschreven acer aspire een prima laptop, en is de i5 6300hq zeker wel een snelle processor.

Eventuele optie met jou budget:
pricewatch: Acer Aspire V3-575-546Z
Nadeel is dat er geen externe videokaart in zit, wel een ssd en fullhd scherm, een must in mijn ogen!

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor het geen product voorstellen. Ik ben vrij nieuw en een poos niet op het forum geweest maar inderdaad ik herriner mij dat ik dat ook deed toen ik mijn mobiel zocht.

Ik zat te denken aan een van de acer-aspire es1 serie met intel celeron maar weet niet of je daar sims 3 en 4 kan draaien.