Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 09:41
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een second opinion.

Mijn vrouw wil een laptopje voor op de bank hebben die vooral word en internet kan draaien.Ik bleek op zolder nog 2 5735z's te hebben liggen. De processor in de laptop is een pentium t4200 en er zit één geheugenbank van 2Gb in.

Aangezien bovengenoemde taken niet al te zwaar zijn kreeg ik het volgende idee.
Als ik een extra geheugenbankje koop (nu 2gb, max 4gb) en een klein ssd'tje ipv de trage harde schijf die toch ook maar 160gb is. Dan heb ik voor onder de 100 euro toch een prima laptopje voor bovengenoemde zaken?

Of denken jullie dat dat weggegooid geld is? Ik zit niet te wachten om € 250+ uit te geven aan een laptop om af en toe te gebruiken. Vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Frazzy schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:33:
Mijn vrouw wil een laptopje voor op de bank hebben die vooral word en internet kan draaien.Ik bleek op zolder nog 2 5735z's te hebben liggen. De processor in de laptop is een pentium t4200 en er zit één geheugenbank van 2Gb in.

Aangezien bovengenoemde taken niet al te zwaar zijn kreeg ik het volgende idee.
Als ik een extra geheugenbankje koop (nu 2gb, max 4gb) en een klein ssd'tje ipv de trage harde schijf die toch ook maar 160gb is. Dan heb ik voor onder de 100 euro toch een prima laptopje voor bovengenoemde zaken?
Het is nog wel een prima laptopje en die zal met een SSD een stuk sneller worden in ieder geval. Je zou eventueel zelfs nog de 2GB van laptop 1 kunnen pakken en die bij laptop 2 erbij prikken. (even vanuit gaande dat het één plankje is). Je bent dan voor 40 euro klaar.

Waar je echter wel rekening mee moet houden, is dat er waarschijnlijk 32bit Windows versie op geïnstalleerd is, maar wil je gebruiken maken van je volledige 4GB ram dan zul je 64bit moeten installeren.

Welke software draait er nu op? Als dit Windows Vista is kun je de laptop nog ongeveer één jaar gebruiken, want dan loopt de support van Vista af. Je zult daarna dus moeten upgraden naar 7 of 10.

Overigens welke Acer 5735z heb je precies? Die je nu gelinkt hebt in de Pricewatch heeft 3GB ram i.p.v. de door jou genoemde 2GB.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 18-04-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
He Rens,

Bedankt voor je reactie. Ik zie nu net dat ik de verkeerde te pakken heb... (Maandag ochtend...)

Ik heb deze en deze.

Dit is de versie met de t3200. De ene heeft geloof ik een hogere resolutie dan de andere.
Ik wil er windows 10 op zetten. Volgen mij heb ik hier nog een licentie slingeren.
rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:43:
[...]

Het is nog wel een prima laptopje en die zal met een SSD een stuk sneller worden in ieder geval. Je zou eventueel zelfs nog de 2GB van laptop 1 kunnen pakken en die bij laptop 2 erbij prikken. (even vanuit gaande dat het één plankje is). Je bent dan voor 40 euro klaar.

Waar je echter wel rekening mee moet houden, is dat er waarschijnlijk 32bit Windows versie op geïnstalleerd is, maar wil je gebruiken maken van je volledige 4GB ram dan zul je 64bit moeten installeren.

Welke software draait er nu op? Als dit Windows Vista is kun je de laptop nog ongeveer één jaar gebruiken, want dan loopt de support van Vista af. Je zult daarna dus moeten upgraden naar 7 of 10.

Overigens welke Acer 5735z heb je precies? Die je nu gelinkt hebt in de Pricewatch heeft 3GB ram i.p.v. de door jou genoemde 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Frazzy schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:09:
Bedankt voor je reactie. Ik zie nu net dat ik de verkeerde te pakken heb... (Maandag ochtend...)

Ik heb deze en deze.

Dit is de versie met de t3200. De ene heeft geloof ik een hogere resolutie dan de andere.
Ik wil er windows 10 op zetten. Volgen mij heb ik hier nog een licentie slingeren.
Je eerste gelinkte Laptop heeft al 4GB, en een betere resolutie. Als je daar een ssd bij zet dan kan het beestje weer even mee. Ik verwacht ook dat Windows 10 gewoon moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
^^
Lees dit dan ook eerst...

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
dion_b schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:16:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
^^
Lees dit dan ook eerst...

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA
Dat heb ik doorgelezen. Echter paste mijn vraag niet in het format en vraag ik geen aankoop advies. Ik weet wat ik wil kopen. Ik Ben alleen benieuwd of anderen dat ook zouden doen.

Dit topic vervuilt in mijn ogen het aankoopadvies forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topics die voor niemand anders relevant zijn en alleen maar gaan over een systeem en wat er wel of niet ingezet kan of zou moeten worden zijn aankoopadviestopics. Of ze ook nog het aankoopadviesforum vervuilen is een tweede, maar elders zijn ze zeker niet op hun plek.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zeg ook doen!! Ik heb een laptop met de iets hoger geclockte intel pentium t4500 en 2GB DDR3 RAM. Heb daar ook een SSD ingezet. En als ik eerlijk ben vind ik deze laptop sneller aanvoelen dan menig nieuwere PC. Bovendien kun je een SSD nog altijd meenemen naar een nieuwe laptop en bespaar je nu veel geld.

Daarnaast heb ik nog een (8-9? jaar) oude DELL D530 met Celeron M processor en 2GB DDR2, die is weliswaar geen hoogvlieger, maar als je niet verwacht dat alles instant gebeurt, valt er prima mee te werken. Dus ik bedoel maar, laptops kunnen echt wel even mee, zeker met een SSD.

RAM zou ik trouwens niet updaten. Ten eerste is het van het verouderde DDR2 type en kun je, mocht je een nieuwe laptop kopen niks meenemen en ten tweede is 2GB voor standaard gebruik prima te doen, ik heb nog nooit problemen gehad met 2GB tijdens basistaken.
Pagina: 1