Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2010] Cellen Kopiëren na verticaal zoeken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Graggor
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-11 20:13
Ik heb in Excel een 3-tal kolommen zoals in de afbeelding hieronder.
Voorbeeld excel
Wat ik zou willen doen is alle items nalopen, en als de waarde van kolom 3 WAAR is, de NAAM en PRIJS van die rij kopiëren naar een ander deel van het werkblad, of misschien een tweede werkblad.
De WAAR/ONWAAR kan nogal veranderen, en na zoeken op internet weet ik niet zeker hoe ik dit precies kan implementeren.

Ik moet toegeven dat ik nogal een leek ben op Excel gebied. Het enige dat ik kon vinden was een script die een gehele rij (dus alle waarden in de rij, niet alleen in een x aantal kolommen) kopieert.
Voor de rest kan ik alleen betaalde extensies vinden (ExtendOffice e.d.), helaas is dit voor mij geen optie.

Edit: De reden van dit kopiëren is dat er een hoop verschillende opties zijn, waarvan er maximaal 10 tegelijk gebruikt worden. Om het bij het printen overzichtelijker te maken wil ik graag de items die gebruikt worden (WAAR) naar een apart deel van het werkblad hebben. Op deze plek op het werkblad kan ik dan een Afdrukbereik aangeven zodat dit er tijdens het printen wat netter uit ziet.

[ Voor 18% gewijzigd door Graggor op 18-04-2016 15:40 . Reden: Reden vraag toegevoegd ]

Alle reacties

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:16

NoTimeRemains

I know

Als t alleen maar gaat om het afdrukken is een filter dan niet voldoende? Filter op de verschillende opties en printen maar?

This is the Way.

• Graggor
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-11 20:13
NoTimeRemains schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:57:
Als t alleen maar gaat om het afdrukken is een filter dan niet voldoende? Filter op de verschillende opties en printen maar?
Weet niet precies hoe filters werken, maar van wat ik zag kon ik puur de kolommen in een bepaalde volgorde zetten. Helaas moeten er ook een aantal andere zaken bij naast geprint (vandaar dat ik zocht hoe ik het in een bepaald afdrukbereik kon krijgen). De mensen die hiermee moeten werken (en ook moeten printen e.d.) hebben hier nog minder verstand van, vandaar dat ik zoek naar de makkelijkste optie om mee te werken.

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Voor wat jij wil is een auto filter waarschijnlijk de makkelijkste optie. Daarmee verberg je alle onwaar rijen zodat ze niet meer geprint worden. En met groeperen kan je de kolommen verbergen voor het printen.

👑