Email Provider met Catchall mogelijkheid gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
Ik heb al jaren een Catchall voor mijn email in gebruik.
Dit werkt voor mij in combinatie met berichtregels in Thunderbird erg goed om mijn mail accounts te beheren en de spam te beheersen (beter dan het spamfilter van mijn domein en email provider

Nu is mijn provider gestopt met een Catchall mogelijkheid, dit om spam te beheersen

Nu is mijn vraag, heeft er hier iemand een mail provider die wel catchalls ondersteund?

Mijn huidige provider IS Group legt mij namelijk op dat ik dit zelf moet oplossen, maar ik wil zelf de keuze hebben of ik gebruik maak van een catchall of niet en niet de in de loop der jaren opgebouwde lijst van email aliassen allemaal handmatig moet gaan invoeren

Beste antwoord (via NightOwlNL op 19-04-2016 11:29)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MR_WAZOO schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:13:
en dat is t probleem dus Cyber, mijn mailprovider ondersteund geen catchall meer dus mag alles met aliassen gaan doen, of van mailprovider wisselen... dus ik wil nu eens kijken wie er allemaal nog catchall ondersteunen
Wat ik voorstel dat je gebruikt is juist geen catch-all maar een account met, in essentie, subaddressering. Dat wordt door veel providers wel ondersteund. (Helaas maken ze daar dan meestal weer geen melding van in hun marketing.)
maar er word ook gezegd dat catchalls kunnen worden misbruikt voor het verzenden van spam, kan iemand daar meer uitleg over geven?
Omdat een willekeurig e-mail adres in een domein met catch-all altijd geldig is kun je dergelijke e-mailadressen ongelimiteerd als afzender gebruiken en vervolgens nergens geweigerd worden omdat 't afzenderadres niet geldig is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubbie86
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-06-2023
hoi, ik weet dat Neostrada dit kan, ik zit daar enkele jaren al, ik vind ze betrouwbaar maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik geen downtime heb gehad, of niet heb opgemerkt, Wellicht dat andere mede tweakers hier mee over kunnen zeggen.
Verder zou je het aan de hosting bedrijven kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

TransIP doet dat wel. Ongetwijfeld tientallen of zo niet meer providers ook wel. Heb je al een beetje gezocht, dat geef je helaas niet aan? Krijg er toch genoeg terug https://www.google.nl/?gf...email+provider&lr=lang_nl die op basis van de zoektermen het zouden moeten leveren.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Google apps doet dit ook. Al jaren lang ingesteld. Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
Welke providers heb je zelf al op het oog? Een beetje zelfinitiatief wordt wel verwacht. Je kan zoals al aangegeven ook even wat rondzoeken.

Los daarvan: Is er specifiek een reden dat je catch-all wilt? Een mailbox, al dan niet met de gebruikte aliassen, is een stuk minder spamgevoelig en praktischer dan eerst alles laten binnenkomen en DAN pas filteren. Diverse providers bieden het niet voor niets niet (meer) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:47

BCC

Mailgun?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
de reden dat ik een catchall wil is omdat ik dan gewoon zonder elke keer een alias te gebruiken, waar nodig ter plekke een email adres kan bedenken.

De reden dat ik hier de vraag stel, zonder veel voorwerk is omdat ik binnen een kort tijdsbestek informatie nodig heb zodat er niet teveel mail verloren gaat.

Ik heb ook niet echt de tijd gehad om een en ander nader uit te zoeken en zie via google door de bomen t bos niet echt meer.

In het verleden zijn er bij mij regelmatig mails verloren gegaan in een spamfilter, zonder dat ik invloed op het filter kon uitoefenen, vandaar dat ik zelf tegenwoordig filters maak in mijn mailprogramma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je het nou over een internetprovider of een hostingprovider?

Als je haast hebt en eisen wilt stellen, dan moet je zelf zoveel mogelijk informatie geven en laten zien wat je zelf al gedaan hebt, dat voorkomt weer allerle vragen of onnodige suggesties. Zorg dus dat je zo volledig mogelijk bent in de informatie en stel specifieke vragen :)

[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 19-04-2016 01:59 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MR_WAZOO schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 01:36:
de reden dat ik een catchall wil is omdat ik dan gewoon zonder elke keer een alias te gebruiken, waar nodig ter plekke een email adres kan bedenken.
Ik doe dat al jaren met FastMail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je weet dat je met gmail kunt filteren met +-addressing?

adres+blabla@gmail.com komt aan bij adres@gmail.com.

Catch-alls zijn geen goed idee meer. Zowel qua ontvangst van spam als aan het misbruikt worden om spam als te versturen.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 19-04-2016 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
CyBeR schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 02:05:
Je weet dat je met gmail kunt filteren met +-addressing?

adres+blabla@gmail.com komt aan bij adres@gmail.com.

Catch-alls zijn geen goed idee meer. Zowel qua ontvangst van spam als aan het misbruikt worden om spam als te versturen.
ik heb een eigen domein, mrwazoo.nl, hier heb ik mijn catchall voor nodig.
ontvangst van spam vind ik geen probleem, er zit nog een virusscanner tussen en ik vind voor de rest het af en toe reuze vermakelijk eens door mijn spam heen te spitten

maar ik ga nog even goed testen en nadenken wat ik exact wil gaan doen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MR_WAZOO schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 02:23:
[...]

ik heb een eigen domein, mrwazoo.nl, hier heb ik mijn catchall voor nodig.
ontvangst van spam vind ik geen probleem, er zit nog een virusscanner tussen en ik vind voor de rest het af en toe reuze vermakelijk eens door mijn spam heen te spitten

maar ik ga nog even goed testen en nadenken wat ik exact wil gaan doen nu
Met een eigen domein kun je dat ook doen. GMail heeft dat niet zelf bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
en dat is t probleem dus Cyber, mijn mailprovider ondersteund geen catchall meer dus mag alles met aliassen gaan doen, of van mailprovider wisselen... dus ik wil nu eens kijken wie er allemaal nog catchall ondersteunen

maar er word ook gezegd dat catchalls kunnen worden misbruikt voor het verzenden van spam, kan iemand daar meer uitleg over geven?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MR_WAZOO schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:13:
Wat ik voorstel dat je gebruikt is juist geen catch-all maar een account met, in essentie, subaddressering. Dat wordt door veel providers wel ondersteund. (Helaas maken ze daar dan meestal weer geen melding van in hun marketing.)
Omdat een willekeurig e-mail adres in een domein met catch-all altijd geldig is kun je dergelijke e-mailadressen ongelimiteerd als afzender gebruiken en vervolgens nergens geweigerd worden omdat 't afzenderadres niet geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
dan ga ik voor nu maar eens aan de gang met het invoeren van al die aliassen die ik over de afgelopen 9 jaar gebruikt heb (kan ik mooi diegene waar veel spam op binnenkomt weglaten :)

Thanks voor je uitleg, het deel van verzenden van mail op die manier was nooit bij me opgekomen ;)
catchall kan dus beter door aliassen worden gedaan :) en ik ga denk ik mijn domeinen maar eens verhuizen naar een goedkopere partner :)
Pagina: 1