Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ubiquiti Rocket M2 (AMO-2G10) geen data zonder activatie NAT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Coenos
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-11 07:23
Wij hebben een Ubiquiti Rocket M2 achter het KPN glasvezel modem (ZTE-H368N) hangen. Het modem gebruiken we voor wifi op kantoor, de Rocket M2 gebruiken we voor het gasten netwerk.

Het modem zit op IP reeks 192.168.2.x en DHCP is geactiveerd
De Rocket M2 heeft vast adres 192.168.2.200
Om beide netwerken fysiek te scheiden zijn het twee aparte netwerken en is DHCP geactiveerd en wordt de ip adressen 192.168.1.2-192.168.1.250 uitgeven op de Rocket M2

Het internet op het Rocket M2 netwerk werkt prima door NAT te activeren. Echter kan de Wifi IP camera niet worden gevonden op het ingestelde adres 192.168.1.161. Deze geeft aan dat deze wel juist is aangemeld op het Rocket Wifi netwerk door op het menu in te loggen bedraad.

Als ik de wifi instellingen van het modem in de camera ingeef werkt deze direct. De afstand is helaas niet toereikend om de wifi camera te benaderen.

Persoonlijk heb ik het idee dat dit te maken heeft met de activatie van NAT. Zonder deze geactiveerd te hebben kan ik wel via het gasten netwerk inloggen op 192.168.1.1 maar niet op achterliggende uitgegeven ip adressen

Bijgevoegd wat schreenshots ter verduidelijking.

Ik heb de verschillende posts over AP's achter modems doorgenomen en volgens mij doe ik precies zoals beschreven enkel maak ik nog een extra netwerk / ip reeks aan om beide netwerken juist te scheiden ipv te verbinden.

Beste antwoord (via Coenos op 18-11-2017 08:14)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Kan wel kloppen,

je rocket kan alleen in zijn eigen netwerk kijken (staat ingesteld als soho router) en verzoeken voor internettoegang doorsturen naar je internet gateway.

Echter wat jij wil, zit aan die internet kant en die laat (logisch) geen verbindingen toe (idd NAT)

Je zou een 2de draadloos toegangspunt kunnen aanleggen voor de gasten (goedkope linksys, asus, tplink router bij de receptie neerleggen) en de rocket voor het bedrijfsnetwerk gebruiken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Alle reacties

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Advanced > Client Isolation staat aan. Probeer die eens uit te zetten en kijken of het dan wel lukt.

Acties:
  • Beste antwoord

• shure-fan
Kan wel kloppen,

je rocket kan alleen in zijn eigen netwerk kijken (staat ingesteld als soho router) en verzoeken voor internettoegang doorsturen naar je internet gateway.

Echter wat jij wil, zit aan die internet kant en die laat (logisch) geen verbindingen toe (idd NAT)

Je zou een 2de draadloos toegangspunt kunnen aanleggen voor de gasten (goedkope linksys, asus, tplink router bij de receptie neerleggen) en de rocket voor het bedrijfsnetwerk gebruiken

• Coenos
shure-fan schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:55:
Kan wel kloppen,

Weet niet of ik je goed begrijp maar; als ik op het Rocket M2 netwerk ben ingelogd dan kan ik ook de 192.168.1.161 camera niet bereiken. We hebben juist de rocket gekozen voor een groter bereik voor de gasten.
Bonthouse schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:52:
Advanced > Client Isolation staat aan. Probeer die eens uit te zetten en kijken of het dan wel lukt.
Stond eerst uit en gaf het zelfde issue

Is het een oplossing om beide netwerken in de zelfde IP reeks te laten zitten 192.168.2.x waarbij de eerste 50 dan voor voor het kantoor zijn en 51-150 voor de gasten en de camera's dan op 161-165 uit laat komen?
Dan is mijn enige vraag nog hoe krijg ik het voor elkaar dat de gasten 51-151 niet elkaar maar ook niet buiten de reeks van 51-151 kunnen gaan spelen.

Een gescheiden netwerk dus eigenlijk waarbij ik wel de camera's altijd kan benaderen.

(excuus voor mijn wellicht onduidelijke formulering...)

• shure-fan
Gasten wil je altijd op een apart gescheiden netwerk hebben, dus ook een andere ip range, dat je daar nu je rocket voor gebruikt snap ik (wegens betere dekking van het draadloos signaal) en zoals je dat nu doet gaat dat prima

Je zou dan ook nog een 2de rocket aan kunnen schaffen voor puur jullie eigen (wifi)verbinding en die als Accespoint configgen

• Coenos
Heren, bedankt voor jullie terugkoppelingen. Ik ga er zo mee aan de slag!
Pagina: 1