Beste alternatief Messenger (FB) voor iOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Beste mensen,

Aangezien ik dit las http://www.iculture.nl/ni...mobiele-website-facebook/ en ik echt niet van plan ben Messenger te gebruiken ( batterijdrainer pur sang) en de mobiele website dus binnen enkele weken niet meer kan voor je berichten, vroeg ik me af of jullie een goede app voor iOS weten of een andere tip straks berichten uit te wisselen voor FB iOS.

Graag tips! Jammer dat FB het nu echt gaat disablen voor mobiele website gebruikers en Messenger verplicht gaat maken...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:51
WhatsApp, zou dan in mijn ogen het beste zijn.

Bied zelfs nog betere encryptie dan Messenger zelf doet, waarbij de berichten zijn versleuteld tot aan de server van Facebook.

WhatsApp daarin tegen is end-to-end

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nicj56 schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:40:
WhatsApp, zou dan in mijn ogen het beste zijn.

Bied zelfs nog betere encryptie dan Messenger zelf doet, waarbij de berichten zijn versleuteld tot aan de server van Facebook.

WhatsApp daarin tegen is end-to-end
Bedoel puur als alternatief voor FB. Op FB heb ik andere mensen dan op Whatsapp. Dus apps voor FB chat op iOS of andere oplossingen. Gebruik nu m.facebook.com wat perfect werkt maar is nog maar weken lang bruikbaar dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Messenger.com bezoeken in desktop mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:45:
Messenger.com bezoeken in desktop mode?
Geprobeerd geeft UI glitches op de iPhone en werkt niet goed. Jammer dat er geen goede alternatieve app is voor FB chat op de iPhone...voor Android genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
De Messenger app staat los van de Facebook app. Dus de battery drain waar jij het over hebt zal niet plaats gaan vinden. Daarentegen is de battery drain van de Facebook app relatief eenvoudig op te lossen door Background Refresh hiervoor uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:53
Friendly social doet wel wat jij wil, ik kan er alleen nog niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
The_Ghost16 schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:52:
De Messenger app staat los van de Facebook app. Dus de battery drain waar jij het over hebt zal niet plaats gaan vinden. Daarentegen is de battery drain van de Facebook app relatief eenvoudig op te lossen door Background Refresh hiervoor uit te schakelen.
Messenger is een dataslurper in vergelijking met Whatsapp. 10 MB per week op de achtergrond, is redelijk normaal. Is wel weer een half jaar geleden. En de permissies die de app nodig heeft zijn niet normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Wouter36 schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:56:
Friendly social doet wel wat jij wil, ik kan er alleen nog niet aan wennen.
En Messages ziet er goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ga gelijk de ontwikkelaar eens vragen hoe het zit als FB dit gaat doorvoeren 😀. Thanx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
App is wel al 4 maanden niet geupdate en op FB staat het vol met klachten. Denk dat de ontwikkelaars de app niet meer ontwikkelen verder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:53
alwaysleft schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:08:
App is wel al 4 maanden niet geupdate en op FB staat het vol met klachten. Denk dat de ontwikkelaars de app niet meer ontwikkelen verder :(
Gewoon even testen kan geen kwaad toch?

edit: Is er geen mogelijkheid om de desktop site op te vragen?

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter36 op 18-04-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Wouter36 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:10:
[...]

Gewoon even testen kan geen kwaad toch?

edit: Is er geen mogelijkheid om de desktop site op te vragen?
Haha, ook gedaan maar geeft UI glitches voor Safari op iOS. Conversaties die verschieten, gewoon niet lekker.

Friendly getest, en crasht gelijk bij opstarten :'(

Ik denk dat FB Messenger binnen een aantal weken om mijn homescreen staat voor het eerst een lange tijd :-( :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te wachten op de ios release van Disa. Die werkt op Android in elk geval heel goed. http://www.disa.im

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:21:
Ik zit te wachten op de ios release van Disa. Die werkt op Android in elk geval heel goed. http://www.disa.im
Looks good! Thanx voor de tip man. Komt hopenlijk snel uit.

Eigenlijk schandalig dat er niet een goed werkend alternatief is voor FB chat voor iOS users. Heb Trillian net gebruikt, geeft connectie problemen. Werkt ook niet goed...

[ Voor 6% gewijzigd door alwaysleft op 18-04-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:13
Telegram.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Facebook chat alternatief zoek ik. Dus apps ala Android's Disa. Dus puur gericht op FB chat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Installeer Paper via de Amerikaanse App Store (even een US accountje aanmaken, switchen van App Store downloaden en terug switchen). Paper heeft Facebook en Messenger nog wel in één app zitten. Is een officiële app van Facebook zelf.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
ASNNetworks schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:53:
Installeer Paper via de Amerikaanse App Store (even een US accountje aanmaken, switchen van App Store downloaden en terug switchen). Paper heeft Facebook en Messenger nog wel in één app zitten. Is een officiële app van Facebook zelf.
Heb helaas nog geldtegoed op mijn account, dus gaat niet toch dan? Al eens geprobeerd namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
alwaysleft schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:58:
[...]

Heb helaas nog geldtegoed op mijn account, dus gaat niet toch dan? Al eens geprobeerd namelijk..
?

Je kan gewoon even wisselen naar je Amerikaanse account, de app downloaden en weer inloggen met je Nederlandse..

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
ASNNetworks schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:26:
[...]

?

Je kan gewoon even wisselen naar je Amerikaanse account, de app downloaden en weer inloggen met je Nederlandse..
Met Nederlands iTunes tegoed gaat dat niet, net getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
alwaysleft schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:31:
[...]

Met Nederlands iTunes tegoed gaat dat niet, net getest.
.... Wat heeft je Nederlandse tegoed te maken met de Amerikaanse App Store? Je moet gewoon even een Amerikaans account aanmaken (101 walkthroughs via internet te vinden) en daarmee inloggen op de App Store via de instellingen van je iPhone (Instellingen -> App Store). Dan open je de App Store en download je Paper.

Je Nederlandse account heeft er 0,0 mee te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
alwaysleft schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:36:
Graag tips! Jammer dat FB het nu echt gaat disablen voor mobiele website gebruikers en Messenger verplicht gaat maken...
Gewoon je verlies pakken en de Messenger APP gebruiken. Wil je dat niet dan zeg je de dienst erachter toch op? Of wacht je tot je thuis achter je desktop zit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Donstil schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:10:
[...]

Gewoon je verlies pakken en de Messenger APP gebruiken. Wil je dat niet dan zeg je de dienst erachter toch op? Of wacht je tot je thuis achter je desktop zit.
Bedankt voor het meedenken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
alwaysleft schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:14:
[...]

Bedankt voor het meedenken :z
Ja ik bedoel zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
Die zogenaamde externe apps worden vanzelf geblokkeerd en dan moet je weer overstappen, kan je maar beter direct doorbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Donstil schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:53:
[...]

Ja ik bedoel zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
Die zogenaamde externe apps worden vanzelf geblokkeerd en dan moet je weer overstappen, kan je maar beter direct doorbijten.
Je kunt het ook omkeren, hoe kan het dat in een Appstore van 1 miljard apps er geen enkele FB chat app is die goed werkt.

Tevens hebben de Android apps met schil voor fb chat al hun apps geupdate om te zorgen dat het blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kennelijk vinden de iOS developers de iOS app van Facebook Messenger goed genoeg of zien ze er geen brood in.

Maar Xcode is gratis, dus sla je slag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Update. Inmiddels kan ik niet meer chatten via m.facebook.com op mijn iPhone. Wordt gedwongen voor Messenger app. Meerdere mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hier nog wel te chatten via m.facebook.com op Android (lollipop). Wil zelf ook niet de messenger app installeren vanwege batterij duur en het niet-altijd-bereikbaar-via-facebook willen zijn. Ga straks over op iPhone en zou balen zijn als het via de mobiele website niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
KleinDraakje schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:36:
Hier nog wel te chatten via m.facebook.com op Android (lollipop). Wil zelf ook niet de messenger app installeren vanwege batterij duur en het niet-altijd-bereikbaar-via-facebook willen zijn. Ga straks over op iPhone en zou balen zijn als het via de mobiele website niet meer kan.
Ze rollen het per user uit blijkt, dus heb ik helaas net pech.

Ja ik heb hetzelfde, vindt Messenger een gedrocht van een app. Och, hopen dat er snel een goed alternatief komt voor FB chat voor iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Hopelijk komt er een 'oplossing' maar gebruik het zelf liever ook niet, aangezien het een stront stuk programmatuur is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Nicj56 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:01:
Hopelijk komt er een 'oplossing' maar gebruik het zelf liever ook niet, aangezien het een stront stuk programmatuur is
Amen to that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb helaas niet dé oplossing, maar ik gebruik Facebook via Safari. Liever gebruik ik de Messenger-functie helemaal niet*, maar als iemand mij een bericht stuurt kan ik die via de browser beantwoorden.
Nadeel is dus wel dat je geen push ervan krijgt als je Messenger via de browser gebruikt

*Heb zelfs een tijdje geleden aan mijn FB-vrienden aangegeven dat ik Messenger niet meer gebruik en dat ze me via Whatsapp of Telegram kunnen bereiken. Ik wil graag alles kanaliseren via één berichtendienst, maar dat lijkt een utopie. Helaas werkte dat dus maar voor korte duur en bleven er toch berichten via Messenger binnenkomen, waardoor ik het nu dan maar "gedoog" en Messenger gebruik via de browser. Helaas kan je Messenger niet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik snap het probleem niet van het gebruiken van de messenger app zelf.

Zoals ik al eerder aangaf is het batterij gebruik complete onzin (misschien op Android maar op iOS sowieso niet). Daarnaast klinkt het alsof je het sporadisch gebruikt en dus zal het data gebruik ook wel mee vallen. Lijkt me ook dat een paar tekst berichten niet zo maar veel data zullen vereisen.

Misschien moet je het eens proberen en te onderbouwen wat je er, in de praktijk, niet goed aan vind. Want zoals het nu klinkt is het vooral een vermoeden en geen feitelijke constatering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:21
The_Ghost16 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:04:

Zoals ik al eerder aangaf is het batterij gebruik complete onzin (misschien op Android maar op iOS sowieso niet). Daarnaast klinkt het alsof je het sporadisch gebruikt en dus zal het data gebruik ook wel mee vallen. Lijkt me ook dat een paar tekst berichten niet zo maar veel data zullen vereisen.

Misschien moet je het eens proberen en te onderbouwen wat je er, in de praktijk, niet goed aan vind. Want zoals het nu klinkt is het vooral een vermoeden en geen feitelijke constatering.
Ik geloof ook niet echt dat de Messenger-app veel batterij gebruikt. Het is eerder de Facebook-app zelf: https://www.google.nl/sea...-8&hl=en-nl&client=safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
The_Ghost16 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:04:

Voorbeeld is dat het een data vreter is, een berichtje via Whatsapp is een paar kb en bij Messenger vliegen de MB's er door heen. Maar dat was een half jaar geleden zo, dus je hebt gelijk ik weet niet hoe het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Gitarist schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:54:
Ik heb helaas niet dé oplossing, maar ik gebruik Facebook via Safari. Liever gebruik ik de Messenger-functie helemaal niet*, maar als iemand mij een bericht stuurt kan ik die via de browser beantwoorden.
Nadeel is dus wel dat je geen push ervan krijgt als je Messenger via de browser gebruikt

*Heb zelfs een tijdje geleden aan mijn FB-vrienden aangegeven dat ik Messenger niet meer gebruik en dat ze me via Whatsapp of Telegram kunnen bereiken. Ik wil graag alles kanaliseren via één berichtendienst, maar dat lijkt een utopie. Helaas werkte dat dus maar voor korte duur en bleven er toch berichten via Messenger binnenkomen, waardoor ik het nu dan maar "gedoog" en Messenger gebruik via de browser. Helaas kan je Messenger niet uitschakelen.
Facebook chat op Safari iOS werkt dus voor mij niet meer via de browser, ik krijg gelijk dat ik Messenger moet downloaden en kan dus ook geen berichten meer versturen via Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Mooi, als Facebook het perse zo wilt blijft ik bij iMessage, WhatsApp en SMS, MEssenger had gister zijn laatste dag op mijn telefoon. De rommel zit nu nog met 80% aan accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

alwaysleft schreef op woensdag 20 april 2016 @ 18:01:
[...]
Facebook chat op Safari iOS werkt dus voor mij niet meer via de browser, ik krijg gelijk dat ik Messenger moet downloaden en kan dus ook geen berichten meer versturen via Safari.
Hmm bijzonder,ik kan Messenger gewoon gebruiken via Safari. (iPhone 6S met iOS 9.3.1)
Op de iPad heb ik de FB app wel (maar Messenger niet) en daarin wordt verwezen naar de Messenger app om berichten te versturen.

edit: oh... ik lees net dat dat binnenkort over is. :|
Nicj56 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:45:
Mooi, als Facebook het perse zo wilt blijft ik bij iMessage, WhatsApp en SMS, MEssenger had gister zijn laatste dag op mijn telefoon. De rommel zit nu nog met 80% aan accu.
Bij mij en m'n vriendin ook een stuk minder battery-drain sinds ik geen FB en Messenger meer geïnstalleerd heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Gitarist op 21-04-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Gitarist schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:29:
[...]

Hmm bijzonder,ik kan Messenger gewoon gebruiken via Safari. (iPhone 6S met iOS 9.3.1)
Op de iPad heb ik de FB app wel (maar Messenger niet) en daarin wordt verwezen naar de Messenger app om berichten te versturen.

edit: oh... ik lees net dat dat binnenkort over is. :|

[...]

Bij mij en m'n vriendin ook een stuk minder battery-drain sinds ik geen FB en Messenger meer geïnstalleerd heb.
Klopt, binnen enkele weken kan iedereen alleen nog chatten via Messenger voor FB chat als je iOS gebruiker bent...Ik heb dat al helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Gitarist schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:29:
Zo moet dat, ik ben er tevreden over, dat komt omdat facebook messenger mp3 laat afspelen die geen geluid heeft, maar dat om de app actief te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
alwaysleft schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:23:
Update. Inmiddels kan ik niet meer chatten via m.facebook.com op mijn iPhone. Wordt gedwongen voor Messenger app. Meerdere mensen last van?
gewoon naar http://messenger.com gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Die hebben een niet werkbare chatinterface voor de iPhone ( Safari) desktopmodus. Je kunt niet eens berichten fatsoenlijk terug sturen.

[ Voor 10% gewijzigd door alwaysleft op 21-04-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Ja, dat is waar. Die is meer geoptimaliseerd voor grote schermen(desktops, laptops en netbooks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Update: inmiddels meerdere mensen in mijn omgeving die ook niet meer kunnen chatten via m.facebook.com op hun Android op iOS device.

Messenger op telefoon wordt nu dus flink gepusht door Facebook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
alwaysleft schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:31:
Update: inmiddels meerdere mensen in mijn omgeving die ook niet meer kunnen chatten via m.facebook.com op hun Android op iOS device.

Messenger op telefoon wordt nu dus flink gepusht door Facebook...
anders moet je http://m.me proberen, bij mij vraagt deze om te openen op facebook.com of in de messenger app.

[ Voor 59% gewijzigd door Whatson op 04-05-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Whatson schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:21:
[...]

anders moet je http://m.me proberen, bij mij vraagt deze om te openen op facebook.com of in de messenger app.
Werkt niet hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Even handmatig in adresbalk typen. Als ik op de link klik ga ik ook automatisch naar messenger
Pagina: 1