Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Website vanuit Google herkent telefoonnummer niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 30-08 16:20
Vandaag liep ik tegen een vreemd probleem aan. Op een website die ik gemaakt heb stond een telefoonnummer als platte tekst. Wanneer je de website op een mobiel bekijkt en de website rechtstreeks benaderd door naar de url te gaan, wordt deze automatisch klikbaar om naar het nummer te bellen.

Het vreemde is alleen dat wanneer ik een zoekopdracht in Google doe waardoor de website naar boven komt en vervolgens via de zoekresultaten naar de site ga (dezelfde pagina als wanneer ik rechtstreeks de url in type), wordt het nummer niet meer herkent als telefoonnummer en is het alleen nog maar als tekst te selecteren.

Wanneer ik hetzelfde doe in Bing gaat het wel goed.

De oplossing was vrij eenvoudig, ik heb een tel-tag eraan gekoppeld en daardoor werkt het nu in beide gevallen prima.

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en enig idee waardoor dit komt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02:43

RobIII

DT Doktersteam / Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

quote:
Raem schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:34:
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en enig idee waardoor dit komt?
Nee en nee, maar "does it matter"? Je wil, IMHO, helemaal niet dat dat "aan het toeval" en de stand van de maan wordt overgelaten; je hebt de enige juiste oplossing al toegepast: "een tel-tag eraan gekoppeld" (ik neem aan dat je bedoelt: <a href="tel:+31123...">+31 0123...</a> ?). Problem solved.
(Controleer desnoods nog even of je het nummer goed in de uri hebt gezet a.d.h.v. RFC3966)

RobIII wijzigde deze reactie 18-04-2016 13:44 (13%)

Mistakes happen. It's the mistakes inside a For Loop that are a real problem - Scott Hanselman.

Over mij

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 30-08 16:20
Probleem is ook opgelost. En ja, ik bedoel inderdaad <a href="tel....">.
Maar ik was gewoon benieuwd waar dit door zou kunnen komen. :)

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Hou er wel rekening mee dat je httpd error log volloopt met "404 /tel:+31123" errors door domme bots.
En mensen zonder mobiel een error krijgen met "unknown protocol"

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*