Vandaag liep ik tegen een vreemd probleem aan. Op een website die ik gemaakt heb stond een telefoonnummer als platte tekst. Wanneer je de website op een mobiel bekijkt en de website rechtstreeks benaderd door naar de url te gaan, wordt deze automatisch klikbaar om naar het nummer te bellen.
Het vreemde is alleen dat wanneer ik een zoekopdracht in Google doe waardoor de website naar boven komt en vervolgens via de zoekresultaten naar de site ga (dezelfde pagina als wanneer ik rechtstreeks de url in type), wordt het nummer niet meer herkent als telefoonnummer en is het alleen nog maar als tekst te selecteren.
Wanneer ik hetzelfde doe in Bing gaat het wel goed.
De oplossing was vrij eenvoudig, ik heb een tel-tag eraan gekoppeld en daardoor werkt het nu in beide gevallen prima.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en enig idee waardoor dit komt?
Het vreemde is alleen dat wanneer ik een zoekopdracht in Google doe waardoor de website naar boven komt en vervolgens via de zoekresultaten naar de site ga (dezelfde pagina als wanneer ik rechtstreeks de url in type), wordt het nummer niet meer herkent als telefoonnummer en is het alleen nog maar als tekst te selecteren.
Wanneer ik hetzelfde doe in Bing gaat het wel goed.
De oplossing was vrij eenvoudig, ik heb een tel-tag eraan gekoppeld en daardoor werkt het nu in beide gevallen prima.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en enig idee waardoor dit komt?