Ik heb vanaf 2013 een domeinnaam geregistreerd, dit staat ook nog steeds bij SIDN. Nu kwam ik er achter dat iemand anders onder mijn domeinnaam een website heeft gemaakt. Ik heb bij de domeinprovider gevraagd hoe dit kan. Na veel om de hete brij heendraaien gaven zij toe dat zij aan deze persoon mijn gegevens hebben doorgegeven. Ik heb nu de provider aansprakelijk gesteld voor de schade (de domeinnaam verwees door naar mijn zakelijke website maar de doorverwijzing was nu teniet gedaan).
De onrechtmatige website is inmiddels uit de lucht gehaald door mijn provider.
Ook heb ik telefonisch contact gehad met degene die de "eigenaar" is van deze onrechtmatige website. Zij gaf aan dat zij deze domeinnaam enkele maanden geleden had geregistreerd. Dat deze domeinnaam niet meer vrij was had zij kunnen zien op de website van SIDN. Ik ga er dus van uit dat zij te kwader trouw heeft gehandeld door mijn provider te vragen om mijn gegevens.
Kan ik haar aansprakelijk stellen voor het misbruik van mijn domeinnaam en de geleden schade door het het niet meer doorverwijzen naar mijn zakelijke website?
De onrechtmatige website is inmiddels uit de lucht gehaald door mijn provider.
Ook heb ik telefonisch contact gehad met degene die de "eigenaar" is van deze onrechtmatige website. Zij gaf aan dat zij deze domeinnaam enkele maanden geleden had geregistreerd. Dat deze domeinnaam niet meer vrij was had zij kunnen zien op de website van SIDN. Ik ga er dus van uit dat zij te kwader trouw heeft gehandeld door mijn provider te vragen om mijn gegevens.
Kan ik haar aansprakelijk stellen voor het misbruik van mijn domeinnaam en de geleden schade door het het niet meer doorverwijzen naar mijn zakelijke website?