Toon posts:

60 graden cpu onoverclockt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb net een nieuwe athlon gekocht (1333 mhz) met een msi k7t raid moederbord.

Nu heb ik een programma bij mijn moederbord gekregen waarop ik kan zien hoe heet me processor eigenlijk is.. Dit is als ik gewoon mp3tjes luister en internet van 59 - 62 graden. En als ik quake3 of half-life speel wordt ie ongeveer 62 - 65 graden.

Ik heb een standaard coolermaster cooler (DP5 - 6H51) gekocht, zonder enig 80mm fan in me kast (a-open hq08)

is het beste wat ik nu kan doen om de hitte te beperken:

3x lownoise 2500rpm 80mm fans (dus boven 2 die lucht inzuigen en dan onder 1 die lucht uitblaast? of anders om?!?!)

1x een Superorb (ik heb hier wel goede dingen over gelezen en ik heb geen zin om veels te veel geld uit te gaan geven voor een cooler :) )

1x van die Arctic Silver II compound

?

en is het uberhaubt normaal dat dat ding zowiezo (ook al is het een simpele koeler) 60 graden word? teruggaan?

bedankt!

capone

--

Mijn specs:

MSI k7t RAID
Athlon 1333 MHz
386 MB ram
80 gig stripe 0 combo (2x ibm 40 gigs)

Verwijderd

60C kan makkelijk hoor. Ik heb zelf een HX08 die is precies hetzelfde als de HQ08, en je kunt onderin een fan plaatsen en boveninachter kun je er 2 plaatsen. Die 2 bovenin moet je de lucht naar buiten laten en die onder moet je de lucht naar binnen laten blazen. Ik heb btw. nog een SuperOrb liggen :7 Ik zou em zelf niet kopen, vind em teveel geluid maken. Koop dan een Globalwin Fop32 die is stiller dan een SuperOrb.

Hoop dat je hier wat aan hebt...

Greetz

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37
je kunt pech hebben met je proc.

anders moet je hem gewoon etxra koelen om hem een beetje normaal te houden, en chekc of je temp. meter goed zit

Verwijderd

Topicstarter
wat raar, ik heb juist weer gehoord dat die super herrie maakte die fop32

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

das de FOP38 en deze heeft een 6800 toeren fan

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Geen SuperOrb nemen, werkelijk de mooiste en tegelijk slechtste koeler die ik ooit heb gehad.

Bovendien maakt ie ook nog eens een kolereherrie!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 10:54

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik heb ook een 1200 266 en dezelfde coolermaster als jij hebt.
Ik had dezelfde temps stressed 60 a 61 C , 3 case fans geplaatst en nu komtie niet boven de 46 C uit , kortom zorg voor een goede airflow in je kast :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Hej, check my Temperatuur Avontuur! >:)

[topic=164438]

• sideburn948
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 11:35
Heb ook een TB 1,33 GHz en dezelfde Aopen kast. Alleen met asus a7v133 plankje.

Idle 55 graden na het plaatsen van de drie extra fans 1 onder intake en 2 boven uitgaand. Programma om de temparatuur aan te geven zegt wel dat hy 65 tot 68 graden wordt
maar in bios gewoon 10 graden lager. Moet je anders effe Motherboard Monitor gebruiken om te kijken wat de temp is. Is namelijk iets beter.

TB wordt gewoon warm, niks aan te doen. Kan geen kwaad geloof dat de on die temperatuur 92 graden was of zoo moet je effe kijken op de site van AMD.

succes,
Pagina: 1