Chrome beland na opstarten op 'tegelpagina'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik heb sinds een weekje een pctje ingericht welke om 18.00 uur uitgaat en om 7.30 weer opstart.
Ik heb een snelkoppeling geplaatst in de map 'Opstarten'. Dat Chrome in kiosk-modus wordt gestart. Dit gaat de ene dag goed maar de andere dag kom ik niet uit op mijn ingestelde startpagina maar op de tegels van Chrome:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/Chrome%20tegels_zps5txbeyly.jpg

Ik vermoed dat dit komt omdat de machine op dat moment nog geen actieve wifi verbinding heeft opgebouwd. In de settings van Chrome kan ik zo ook geen optie vinden om de tegels over te slaan. De pagina welke moet worden weergegeven ververst zichzelf wel maar doordat de 'tegels' in beeld staan gebeurd dit niet. De pagina zelf is een interactieve pagina die bediend kan worden met touch.

Iemand enig idee?

Beste antwoord (via Binnetie op 28-04-2016 10:16)

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Binnetie schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:20:
Zo handig ben ik daar niet in.
Ik had voorheen wel via taakplanner een en ander ingesteld:
- via de bios wordt de pc om 7.30 uur opgestart
- 7.35 uur Chrome in kiosk-mode laden

Wat er dan vaak gebeurde is dat wanneer er updates nog afgerond moesten worden dat hij die 7.35 uur mistte en de taak niet uitgevoerd werd. Nu zit er in de taakplanner een optie die dan alsnog de taak uitvoert maar dit werkte niet. Nu kan ik de tijd vergroten naar bijvoorbeeld 7.40 uur maar dan staat de pc een poos op het bureaublad waar iedereen erbij zou kunnen komen.
Over welke updates heb je het? De Windows updates? Want als dat het geval is, dan kan je bij taakplanner ook aangeven dat hij pas de taak gaat uitvoeren zodra je bent ingelogd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xnnww2g.png

En om te zorgen dat je eerst netwerkverbinding hebt, kan je dat nog toevoegen als voorwaarden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b9v9fKF.png

Je bent dan wat flexibeler dan door een vaste tijd (7:35) in te plannen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:07

NoTimeRemains

I know

Kan je niet gewoon een scriptje bouwen welke gestart wordt bij het starten van Windows, een aantal minuten wacht en dan de juiste pagina start?

[ Voor 17% gewijzigd door NoTimeRemains op 18-04-2016 11:14 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie

Wat er dan vaak gebeurde is dat wanneer er updates nog afgerond moesten worden dat hij die 7.35 uur mistte en de taak niet uitgevoerd werd. Nu zit er in de taakplanner een optie die dan alsnog de taak uitvoert maar dit werkte niet. Nu kan ik de tijd vergroten naar bijvoorbeeld 7.40 uur maar dan staat de pc een poos op het bureaublad waar iedereen erbij zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Je kunt Chrome laten starten met de tabs die open stonden op het moment van afsluiten. Dan hoef je alleen maar Chrome netjes te sluiten met de juiste tab open en als je hem dan netjes start dan komt die tab die open stond gewoon weer terug.

edit:
Ga naar de instellingen van Chrome, onder Instellingen heb je een kopje 'Bij opstarten'. Selecteer daar 'Doorgaan waar je gebleven was'

[ Voor 23% gewijzigd door The_Ghost16 op 18-04-2016 11:26 . Reden: uitleg toegevoegd over hoe je dit instelt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kun je bij het starten van Chrome niet meteen de url meegeven ? Dan omzeil je wellicht de instelling die bepaalt waar hij moet starten.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@The_Ghost16, deze optie heb ik nu ingesteld. Hij stond op de optie dat hij een specifieke pagina moest laden.

@u_nix_we_all, daar ben ik mee bezig geweest maar ik krijg een error bij het opslaan van de snelkoppeling.

Ik heb een snelkoppeling gemaakt volgens deze pagina: https://www.think2loud.co...e-full-screen-kiosk-mode/
Na wat proberen sluit hij de url wel op: "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --kiosk https://website.nl

De "mag niet achter de de url komen.

Ik ga nu eens afwachten wat er gebeurd als ik een geforceerde herstart uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Klopt, deel tussen aanhalingstekens is de applicatie. Daarna de parameter en daarna de string die je aan de parameter meegeeft. Mogelijk dat deze weer tussen aparte haakjes moet indien er bepaalde tekens in staan zoals spaties.

👑

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Binnetie schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:20:

Over welke updates heb je het? De Windows updates? Want als dat het geval is, dan kan je bij taakplanner ook aangeven dat hij pas de taak gaat uitvoeren zodra je bent ingelogd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xnnww2g.png

En om te zorgen dat je eerst netwerkverbinding hebt, kan je dat nog toevoegen als voorwaarden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b9v9fKF.png

Je bent dan wat flexibeler dan door een vaste tijd (7:35) in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedankt Eppo, helaas door een storing kon ik vanochtend niet kijken of de eerder genoemde mogelijkheden werkten. Dit ga ik morgenochtend bekijken.

Het gaat inderdaad om de Windows Updates, nadat hij 's middags uitgaat en 's ochtends weer opstart dan is hij langer aan het opstarten dan normaal. De trigger is dan 'Bij opstarten' of 'Bij aanmelden'? De pc start rechtstreeks door naar het bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Ik zou zeggen 'Bij aanmelden'. De PC start wel gelijk door naar het bureaublad, maar voor Windows meld er wel een gebruiker aan (de enige die hij kent, zonder wachtwoord dus hij kan gelijk doorstarten). Als het goed is worden de updates namelijk geïnstalleerd voordat je aanmeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hier even op terugkomend. Ik heb de afgelopen dagen getest en het is me gelukt door in de taakplanner de settings te hanteren die jullie geopperd hebben. Dus bij het aanmelden en bij een actieve netwerkverbinding moet hij Chrome opstarten.
Tot nu toe gaat dit goed. Wel is het zo dat hij nadat alles gereed is en Chrome fullscreen staat, dat de taakbalk van Windows in beeld blijf staan. Hierdoor zijn er nog applicaties op te starten. Ik kan de taakblak natuurlijk verbergen als oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dan zorg je er toch voor dat onder die gebruiker explorer.exe niet gestart wordt?

En ook geen taakbeheer etc etc...

En een ander account maak je dan admin, die dat wel allemaal kan.
Pagina: 1