Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:13
Mijn vraag
Ik heb in mijn nieuwe huis niet overal meer een optimale draadloze ontvangst. Ik heb al verschillende maatregelen geprobeerd zoals een iPad-verbod in bed maar de eindconclusie is dat mijn vrouw altijd gelijk heeft en er dus betere wifi geregeld moet worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb op dit moment een gigabit switch bekabeld aangesloten op de eerste etage. Ik heb 3 van de 4 uitgaande poorten in gebruik. Mijn router is nog een d-link 855, ik heb dus 2.4/5ghz max 300 mbit. Dat brengt mij op twee oplossingsmogelijkheden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb redelijk simpele access points gevonden die ik bekabeld aan de switch aan zou kunnen sluiten. Doordat ik al op de eerste verdieping ben zou dat voldoende moeten zijn.

Het klinkt echter nogal onzinnig om er een apparaat naast te zetten terwijl die functionaliteit ook samengevoegd in 1 apparaat beschikbaar zal zijn. Ik heb bijvoorbeeld de Asus EA-AC87 AC1800 Ethernet gevonden. Dat is echter weer een AC-access point waarbij mijn router dat niet ondersteunt. Het is mij niet duidelijk of dat iets met elkaar te maken heeft.

Mijn vraag is nu, als ik zo'n switch op de eerste neerzet en apparaten maken daar verbinding mee, hebben ze dan profijt van de AC-functionaliteit of kan ik me dit geld beter besparen en een andere oplossing kiezen?

Beste antwoord (via Sh0ckTr00per op 18-04-2016 20:55)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Sh0ckTr00per schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:52:
Mijn vraag is nu, als ik zo'n switch op de eerste neerzet en apparaten maken daar verbinding mee, hebben ze dan profijt van de AC-functionaliteit of kan ik me dit geld beter besparen en een andere oplossing kiezen?
Dat je d-link 855 geen AC functionaliteit ondersteund is op zich helemaal niet interessant, aangezien de Asus zelf ook gewoon een wifi netwerk opzet. Het is echter wel belangrijk dat de apparaten die je erop aan wilt sluiten wifi AC hebben.

Je zou eventueel ook voor een Ubiquiti UniFi kunnen gaan. Die staan bekent om hun goede apparatuur!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Mijn vraag
Ik heb in mijn nieuwe huis niet overal meer een optimale draadloze ontvangst. Ik heb al verschillende maatregelen geprobeerd zoals een iPad-verbod in bed maar de eindconclusie is dat mijn vrouw altijd gelijk heeft en er dus betere wifi geregeld moet worden.
_/-\o_

Ontopic.

Denk beste wat je kan doen is, je koopt je een (goedkoop) gigabit routertje. Zoals in de stijl van tplink ofso.

Je gaat in de configuratiepagina ervan en schakelt de interne dhcp uit. Je maakt je wifi settings en klaar.

Dan heb je de keuze, je hangt deze aan je switch op het eerste verdiep of je vervangt je switch door het routertje. Resultaat is hetzelfde. Win je 1 stopcontact mee. (Wel 3 poorten minden dan keuze 1 maar gebruik je toch niet).

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Dat je d-link 855 geen AC functionaliteit ondersteund is op zich helemaal niet interessant, aangezien de Asus zelf ook gewoon een wifi netwerk opzet. Het is echter wel belangrijk dat de apparaten die je erop aan wilt sluiten wifi AC hebben.

Je zou eventueel ook voor een Ubiquiti UniFi kunnen gaan. Die staan bekent om hun goede apparatuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:34:
[...]

Belangrijk is nogal een groot woord. Een AC router zal immers ook gewoon de oudere b/g/n standaarden ondersteunen. Dus hoogstens profiteer je (nog) niet optimaal van de mogelijkheden van je extra accesspoint.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Orion84 schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:39:
[...]

Belangrijk is nogal een groot woord. Een AC router zal immers ook gewoon de oudere b/g/n standaarden ondersteunen. Dus hoogstens profiteer je (nog) niet optimaal van de mogelijkheden van je extra accesspoint.
Dat is inderdaad waar. Maar als de TS de komende tijd geen nieuwe apparatuur koopt en hij heeft momenteel geen wifi AC, dan is het natuurlijk onzin om €120+ uit geven voor een AC model, terwijl een acces point van een aantal 10'tjes misschien ook al voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:13
rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:42:
[...]
Dat is inderdaad waar. Maar als de TS de komende tijd geen nieuwe apparatuur koopt en hij heeft momenteel geen wifi AC, dan is het natuurlijk onzin om €120+ uit geven voor een AC model, terwijl een acces point van een aantal 10'tjes misschien ook al voldoet.
Dit is inderdaad een beetje de kern van mijn dilemma. In jouw eerdere post geef je aan dat het AP een eigen wifi-netwerk opzet. Om het heel praktisch te maken, als ik bijvoorbeeld met een iPad Air 2 (die AC ondersteunt) verbinding maak met het AP, heeft die daar dan voordeel van? Lijkt mij dan wel, omdat het AP dat wifi-signaal doorzet naar de bedrade aansluiting richting router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ja, die heeft daar dan zeker voordeel van :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1