MSI Latop Windows Installatie onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 11:03
Dag Tweakers,

ik heb vorige week een laptop van MSI mogen ontvangen van een van mijn vrienden.
Zijn laptop was zonder zijn bewuste akkoord naar Windows 10 geüpdate. Hij heeft daarna de melding ontvangen dat NVIDIA een nieuwe driver voor zijn grafische kaart beschikbaar had.

Sinds hij die heeft willen accorderen is zijn laptop in een Blue screen dump cycle terecht gekomen. Na elke reboot ging het scherm al snel op een Sorry we zijn aan het herstarten.

Hij had geen probleem met een clean install en ik heb dan ook een pot koffie aangezet en mijn Windows 8.1 USB gepakt. Na het formatteren van de schijf en verwijderen van alle partities heb ik een nieuw volume aangemaakt. De installatie gaat echter mis. Het kopiëren van de benodigde bestanden is instantly klaar (slaat hij over?) en daarna begint hij met het voorbereiden van de installatie. Na 2% in het proces te zijn crashed alles met een blue screen, de codes en fouten variëren van :

1. NTFS_FILE_System
2. KERNEL_Security_CHECK_FAILURE
3. Error code 0X80070570
4. CACHE_MANAGER

En zo waren er nog wat meer welke ik niet allemaal heb genoteerd.
Ik heb diverse USB bootable sticks (ook andere USB mediums gebruikt) gemaakt en geprobeerd. W
indows 7 USB sticks ziet hij wel in de BOOT sequence maar worden niet als bootable media gezien. Windows 10 hetzelfde probleem.
Ik had nog een oude windows 7 cd en windows 8 cd liggen, maar ook deze ziet hij niet als bootable en deze verschijnen ook niet als bootable medium als ik F11 indruk tijdens de boot sequence. (de USB sticks wel maar die pakt hij niet op en gooit me alsnog in het BIOS scherm)

De laatste code tijdens een pogign tot installatie gaf een schrijf error aan richting de HD in deze laptop en daarna heb ik het opgegeven.
Ik heb dus een MSI Laptop staan die prima functioneerde, update van windows 10 heeft plaatsgevonden en bij de update van de NVIDIA driver is er een boot cycle ingezet. (Over die driver onder windows 10 is genoeg te vinden, maar dat was achteraf natuurlijk) De schijf is geformatteerd voor een clean install maar het lijkt erop alsof ik geen schrijfrechten heb op deze schijf.

Heeft iemand een idee wat ik met deze laptop zou kunnen doen? Ik ben namelijk redelijk door mijn beschikbare opties heen en alle advies is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:12
Ik ben de meest rare fouten tegengekomen bij het upgraden van Windows 7 / 8.1 naar Windows 10 (via USB) of bij het clean installen (USB). Regelmatig was een oplossing het updaten van de Bios van het betreffende moederbord. Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is de disk kapot, misschien kun je die eens testen op bad blocks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mis nog even welke laptop exact en welke versie van Windows stond er origineel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Excuses voor de onvolledigheid van de post.
Ik heb namelijk de laptop vanmorgen thuis laten staan en beschik niet direct over de exacte gegevens nu. De laptop kwam met een GeForce 840M kaart 8 GIG werkgeheugen single slot en een 500 gig harde schijf. Maar meer heb ik zo even niet paraat.

Hoe kan ik de schijf op Bad Blocks controleren vanuit de installatie schermen en of BIOS?
Ik zal vanavond mijn eerste bericht aanpassen met alle relevante gegevens type aanduidingen en informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 21:49
Voor het testen van de HDD kan je bijvoorbeeld een linux live versie op een usb-stick zetten en van daaruit een programma draaien wat je HDD kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vocalise schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:05:
Excuses voor de onvolledigheid van de post.
Ik heb namelijk de laptop vanmorgen thuis laten staan en beschik niet direct over de exacte gegevens nu. De laptop kwam met een GeForce 840M kaart 8 GIG werkgeheugen single slot en een 500 gig harde schijf. Maar meer heb ik zo even niet paraat.

Hoe kan ik de schijf op Bad Blocks controleren vanuit de installatie schermen en of BIOS?
Ik zal vanavond mijn eerste bericht aanpassen met alle relevante gegevens type aanduidingen en informatie.
Je kunt een Linux dvdtje maken en daarvan af booten. Iets als Hirens Boot DVD is wel ideaal voor dat soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan ook eens als test kijken of een Linux installatie zoals bijvoorbeeld Ubuntu het wel doet. Als dat zonder problemen werkt, kan je daar nog wat stresstests uitvoeren om te kijken of de hardware nog wel volledig in orde is. Werkt dat allemaal, dan is er blijkbaar iets mis met de installatiemedia van Windows. Je geeft aan dat je verschillende sticks hebt geprobeerd, maar heb je die op andere systemen ook succesvol gebruikt? Zijn het toevallig USB3 sticks? Test dan met een USB2.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Goedemorgen allemaal!

Gisteren bij thuiskomst heb ik mijn bureaulade eens opengetrokken en een oude HD tevoorschijn getoverd.
(niet eerder aan gedacht, dom dom dom)

Wonder boven wonder, nu installeerde Windows 8.1 wel in een keer door en verliep de rest van de procedure vlekkeloos.
De verwijderde hd aan mijn eigen pc gehangen en geprobeerd deze te controleren. Zodra ik deze schijf (die wel gezien word) wil verkennen/controleren slaat mijn systeem volledig vast en na enkele minuten krijg ik enkele toegangsfouten en verdwijnt de schijf uit beeld.

Mijn conclusie nu, schijf overleden, nieuwe schijf besteld en probleem opgelost ;)

Dank allemaal voor het meedenken!

[ Voor 79% gewijzigd door Vocalise op 19-04-2016 10:33 ]

Pagina: 1