Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 20:59
Mijn vraag
Hoe kan ik zorgen dat mijn MoBo niet constant zijn bootvolgorde wisseld en gewoon blijft booten van mijn SSD?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mobo: Z97-G43
SSD: Kingston V200 als boot priooritie 1
HDD: Seagate ding van 2TB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere sata poort gezet, SSD staan nu weer op Sata 1
In mijn BIOS liggen rommelen, maar daar ben ik heel voorzichtig mee
Flink zitten googlen.

Ik heb dus een Z97-G43 Mobo. En die moet booten vanaf mijn SSD. Dat werkt in 9 van de 10 keer. En dan wil hij plots vanaf een van mijn hdd's booten. Ik moet dan de BIOS in en dan blijkt dat mijn bootvolgorde bij HD BBS priorities is veranderd. Gewoon vanuit het niks. Ik zet dan dan weer goed en dan werkt het weer een x-aantal keer.
Ik kan het niet moedwillig reproduceren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:47
Klinkt mij als de Bios batterij vervangen, wellicht dat deze niet meer goed/leeg is waardoor af en toe de instellingen verdwijnen.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Shoot, zou het zo eenvoudig zijn. Nooit aan gedacht en het was ook al vanaf het begin, dus altijd gedacht dat die batterij gewoon oke was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:47
Mja dat zeg ik wel maar als hij dan van af je HDD probeert te booten, staan je tijd/instellingen dan goed in de bios of zijn deze ook terug naar de default gezet ?

Als dan je instellingen (tijd) goed blijft staan dan is het iets anders, maar je zou het dan als nog kunnen proberen, het is een niet zo ingewikkelde handeling een bios batterijtje vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Zou nog kunnen zijn dat je ssd niet goed opstart, dan gaat je moederbord ook naar een andere bootable apparaat zoeken
Misschien de boot tijd bij je hd langer instellen, dus in de bios de wacht tijd bij de hd langer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
Zou eventueel ook een brakke sata kabel kunnen zijn. Wissel de conectoren tussen je HDD en SSD eens uit, als het probleem dan weg is moet je even een nieuw SATA kabeltje regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke. Ik ga eerst eens met die tijd aan de gang. Daar heb ik nog nooit iets in gedaan. Heb idd wel af en toe het idee gehad dat mijn V200 te langzaam op gang kwam en daardoor gemist werd. Nooit geweten dat ik die tijd kon aanpasssen.
Pagina: 1