Toon posts:

win10 bestand openen geeft elke keer vraag over associatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows 10 [x64] Heb zowel tweakers forum als google gebruikt. Heb irfanview verwijderd,ccleaner gedraaid en irfanview opnieuw geinstalleerd maar zonder succes. Faststone viewer geprobeerd maar zelfde probleem.
...
Standaard heb ik .jpg aan Irfanview gekoppeld. Als ik een .jpg bestand aanklik dan krijg ik een venster waarin wordt gevraagd of ik dit bestand nog steeds met irfanview wil openen. Het vinkje onderaan heeft geen effect. Volgende keer als ik een .jpg aanklik krijg ik wederom dit venster te zien.

Wie o wie weet hoe dit op te lossen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 20-04-2016 11:54)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:40:
@eigenwebsite Ja,heb dat geprobeerd. De file associaties in standaard apps zijn aanwezig (en werken goed) maar ik blijf de vraag krijgen of ik deze associatie(s) wil blijven gebruiken.
Het lijkt er wel op alsof er een andere viewer constant de rechten opvraagt. Zou je niet alle andere viewers eraf kunnen gooien?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Irfanview als Admin uitvoeren en de associate opnieuw maken binnen het programma, werkt dat wel?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:32:
Wie o wie weet hoe dit op te lossen?
Even in 'Instellingen' -> 'Systeem' -> 'Standaard-apps' aangeven dat je irfanview wilt gebruiken als standaard app voor foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@hero of time
Irfanview als admin uitgevoerd,associaties uitgezet,afgesloten en wederom als admin de associaties opnieuw gemaakt. Om het compleet te maken heb ik hetzelfde geprobeerd met faststone viewer maar ook dat werkt niet.

@rens-br Suggestie uitgevoerd en gelijk maar de associatie(s) van jpg en png in het systeem gekoppeld aan gfx programma maar het venster blijft verschijnen.

alvast dank voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de rechtermuisknop al geprobeerd? (Bestand openen met....) en dan "Altijd" aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@eigenwebsite Ja,heb dat geprobeerd. De file associaties in standaard apps zijn aanwezig (en werken goed) maar ik blijf de vraag krijgen of ik deze associatie(s) wil blijven gebruiken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:40:
Het lijkt er wel op alsof er een andere viewer constant de rechten opvraagt. Zou je niet alle andere viewers eraf kunnen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rens-br Dank voor de tip! Even erg druk, a.s weekend even zien of het resultaat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb toch nog ff tijd gevonden om te testen..
rens-br schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:24:
[...]

Heb de tip ter harte genomen. Had Faststone viewer, Photoscape, Irfanviewer, een gif tooltje en een screenshotter geinstalleerd staan. Voordat ik zou uninstallen heb ik eerst de directories van de grafische programma's verplaatst naar een lege dir op D. Toen even opnieuw opgestart en een png plaatje (irfanview) geopend. Geen lastig venster meer.

Toen alle apps weer teruggekopieerd om te zien of t nu weer een probleem zou zijn of dat ik selectief een programma moest verwijderen maar het bleef probleemloos werken. _/-\o_ :D

Allemaal bedankt voor het meedenken. :)
Pagina: 1