Toestel laten repareren bij Apple of provider

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Mijn vraag
Kan ik het beste mijn toestel (iphone 6s) laten repareren bij apple?(garantie) of dit laten verlopen bij de provider?

Ik heb sinds 5 een iphone 6s, deze bevalt mij zeer goed maar ik heb nu steeds vaker dat mijn toestel niet goed oplaadt. Ik heb verschillende kabels gebruikt en bij alle kabels heb ik het probleem dat als ze bewogen worden dat de iphone niet oplaadt.

Nu vermoed ik dat er of een beetje stof in de connector zit of dat de connector bijna overleden is.

Kan ik met dit toestel het beste naar de Apple store toe of moet ik dit via mijn provider regelen?

Wie heeft hier ervaringen mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:55

@r!k

It is I, Leclerq

Naar de winkel waar je het toestel hebt gekocht, daar heb je de garantie.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
@r!k schreef op maandag 18 april 2016 @ 07:56:
Naar de winkel waar je het toestel hebt gekocht, daar heb je de garantie.
Ik zit er niet echt op te wachten dat mijn provider dan 3 weken mijn toestel inneemt en ergens laat repareren waar ik mijn garantie kwijt kan raken.. Ik heb al veel rare verhalen gehoord van die toko's die toestellen repareren voor providers.

Kleine aanvulling, is het verstandig om zelf te proberen om met perslucht de stof te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jelmer93 schreef op maandag 18 april 2016 @ 07:53:
Mijn vraag
Kan ik het beste mijn toestel (iphone 6s) laten repareren bij apple?(garantie) of dit laten verlopen bij de provider?

Ik heb sinds 5 een iphone 6s, deze bevalt mij zeer goed maar ik heb nu steeds vaker dat mijn toestel niet goed oplaadt. Ik heb verschillende kabels gebruikt en bij alle kabels heb ik het probleem dat als ze bewogen worden dat de iphone niet oplaadt.

Nu vermoed ik dat er of een beetje stof in de connector zit of dat de connector bijna overleden is.

Kan ik met dit toestel het beste naar de Apple store toe of moet ik dit via mijn provider regelen?

Als je het toestel niet gekocht hebt bij Apple kun je het eerste jaar toch bij ze terecht. In de Stores of online. Als ze het probleem in de store constateren repareren ze hem direct of wisselen ze hem om.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Donstil schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:05:
[...]

Als je het toestel niet gekocht hebt bij Apple kun je het eerste jaar toch bij ze terecht. In de Stores of online. Als ze het probleem in de store constateren repareren ze hem direct of wisselen ze hem om.
Dan stap ik morgen of woensdag even binnen bij de apple store in Den Haag. En als het toestel omgewisseld word krijg ik dan een refurbished of nieuw toestel? Wat zijn de ervaringen met refurbished?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Jelmer93 schreef op maandag 18 april 2016 @ 07:53:
Mijn vraag

Voordat je met je tel naar de winkel gaat pak even een tandenstoker (hout of plastic) en haal hiermee voorzichtig het stof uit je connector.
Hier hetzelfde gehad na eerste 2 weken opeens slechter laden, kabels bewegen doet het weer wel/niet kabels werkten slechter etc etc. 1 keer tandenstoker erdoor, alle stof eruit (was echt zo'n propje) en nergens meer last van.

Hoeft hij echt niet weken voor weg te zijn bij een provider danwel Apple.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Donstil schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:05:
Realiseer je daarmee wel dat je de garantie van de winkel kwijt bent. Wettelijk ben je verplicht de winkel de mogelijkheid te geven het gebrek te herstellen. Geef je die mogelijkheid niet dan zijn ze niet verplicht op een later tijdstip alsnog te herstellen.
Jelmer93 schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:10:
Dan stap ik morgen of woensdag even binnen bij de apple store in Den Haag. En als het toestel omgewisseld word krijg ik dan een refurbished of nieuw toestel? Wat zijn de ervaringen met refurbished?
Je krijgt een refurb. Maar dat geeft niet, er is namelijk geen verschil. Als je een "nieuw" toestel koopt kan het net zo goed zijn dat deze niet rechtstreeks uit de fabriek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
Jelmer93 schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:00:
[...]

Ik zit er niet echt op te wachten dat mijn provider dan 3 weken mijn toestel inneemt en ergens laat repareren waar ik mijn garantie kwijt kan raken.. Ik heb al veel rare verhalen gehoord van die toko's die toestellen repareren voor providers.

Kleine aanvulling, is het verstandig om zelf te proberen om met perslucht de stof te verwijderen?
Bij een reparatie door de verkoper kan je nooit de garantie kwijtraken. Deze is namelijk de enige die wettelijk gezien verantwoordelijk is voor de garantie (conformiteit). Dat je het toestel enige tijd kwijt kan zijn klopt wel als zij het opsturen. Van vage toko's die reparaties doen voor providers heb ik nog nooit gehoord, deze worden normaliter altijd door gecertificeerde reparatie centra gedaan welke door de fabrikant aangewezen worden.

Als je het toestel bij de Apple Store gekocht hebt is dat je eerste aanspreek punt, heb je deze in een andere winkel gekocht, dan is het altijd verstandig eerst daar even contact mee op te nemen en als je een snelle oplossing wil even met de verkoper overleggen of deze het OK vind dat je het zelf met Apple in de Apple store opneemt. Vaak zullen ze dit geen probleem vinden omdat het voor hun ook minder handelingen (en dus geld) kost, en ook kun je op deze wijze niet je rechten bij de verkoper verspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croga schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:14:
[...]

Realiseer je daarmee wel dat je de garantie van de winkel kwijt bent. Wettelijk ben je verplicht de winkel de mogelijkheid te geven het gebrek te herstellen. Geef je die mogelijkheid niet dan zijn ze niet verplicht op een later tijdstip alsnog te herstellen.
Dit heb ik zelf mogen ondervinden. Ben met een probleem met mijn vorige telefoon naar de Apple store gegaan in plaats van m'n provider. Super geholpen door Apple, maar kon mijn telefoon toen niet meer verzekeren omdat ik van Apple een nieuwe iPhone had gekregen, en het Imei nummer niet meer overeen kwam met het toestel dat ik in bezit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Zo even wat tandenstokers gehaald en heel voorzichtig het stof eruit gehaald.. (laadt nu goed zonder onderbrekingen) Toch wel bizar hoeveel daar in 4 á 5 maanden komt te zitten. Toch merk ik wel speling als ik de lader erin heb. Ligt dit aan mij of hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Speling is er altijd een beetje, althans bij mij wel. Kabel zal er nooit strak inzitten gezien het pinnetjes zijn die toch opzij gedrukt worden door de laadkabel. Er is dus ruimte.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:39
Jelmer93 schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:33:
Zo even wat tandenstokers gehaald en heel voorzichtig het stof eruit gehaald.. (laadt nu goed zonder onderbrekingen) Toch wel bizar hoeveel daar in 4 á 5 maanden komt te zitten. Toch merk ik wel speling als ik de lader erin heb. Ligt dit aan mij of hebben jullie dat ook?
Dan zit er nog steeds stofophoping onderin je dockconnector. Krijg dagelijks klanten met deze klacht in de winkel. iPhone gaat hier even onder de microscoop en met een pincet wordt alle stofophoping verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Croga schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:14:
[...]

Dat lijkt me sterk. Je krijgt van Apple keurig een bewijs mee dat imei x is omgewisseld voor imei Y.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het wettelijk standhoud als ze je garantie weigeren omdat de fabrikant er al naar gekeken heeft.

Heb je daar ook iets van een bron van oid?
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:55:
[...]

Dit heb ik zelf mogen ondervinden. Ben met een probleem met mijn vorige telefoon naar de Apple store gegaan in plaats van m'n provider. Super geholpen door Apple, maar kon mijn telefoon toen niet meer verzekeren omdat ik van Apple een nieuwe iPhone had gekregen, en het Imei nummer niet meer overeen kwam met het toestel dat ik in bezit had.
Maar dat is dan ook een ander verhaal. We hebben het hier over garantie afhandelingen. Niet over een product proberen te verzekeren wat ze niet geleverd hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 18-04-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Donstil schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:05:
Dat lijkt me sterk. Je krijgt van Apple keurig een bewijs mee dat imei x is omgewisseld voor imei Y.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het wettelijk standhoud als ze je garantie weigeren omdat de fabrikant er al naar gekeken heeft.

Heb je daar ook iets van een bron van oid?
Het is heel eenvoudig. De winkel is slechts verplicht garantie te geven op het product wat ze geleverd hebben, en zelfs dat alleen wanneer niemand anders zonder hun toestemming aan dat product gezeten heeft.

Waarom zou een winkel garantie moeten geven op een product wat niet door hen zelf geleverd is?
Waarom zou een winkel garantie moeten geven op een product wat open gemaakt is door een derde zonder hun toestemming?

Net zo goed als dat jij geen overeenkomst hebt met de producent, maar met de winkel, heeft ook de winkel geen overeenkomst met de producent, maar met jou (wanneer het gaat om garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Croga schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:27:
[...]

Het is heel eenvoudig. De winkel is slechts verplicht garantie te geven op het product wat ze geleverd hebben, en zelfs dat alleen wanneer niemand anders zonder hun toestemming aan dat product gezeten heeft.

Waarom zou een winkel garantie moeten geven op een product wat niet door hen zelf geleverd is?
Waarom zou een winkel garantie moeten geven op een product wat open gemaakt is door een derde zonder hun toestemming?

Net zo goed als dat jij geen overeenkomst hebt met de producent, maar met de winkel, heeft ook de winkel geen overeenkomst met de producent, maar met jou (wanneer het gaat om garantie).
Nou zonder bron is dat helemaal niet "heel eenvoudig".

Het is de normaalste zaak van de wereld dat fabrikanten de consument garantie verlenen als extra service, ik zie niet in waarom dat de garantie plicht voor de winkel opheft.

Kan daar op internet ook zo 1.2.3 niet echt wat voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

Donstil schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:30:
[...]

Nou zonder bron is dat helemaal niet "heel eenvoudig".

Het is de normaalste zaak van de wereld dat fabrikanten de consument garantie verlenen als extra service, ik zie niet in waarom dat de garantie plicht voor de winkel opheft.

Kan daar op internet ook zo 1.2.3 niet echt wat voor vinden.
Het klinkt in ieder geval best logisch dat als je met een geheel ander toestel aankomt die je van de fabrikant hebt gekregen dat de winkel waar je je eerste toestel hebt gekocht daar geen garantie over geeft. Of ze echter zullen/kunnen checken of het daadwerkelijk een andere toestel is weet ik niet...

OT: Je moet even met een tandenstoker in die inhammetjes aan de linker en rechterkant van je connector poeren. ik heb mijn iphone een keer naar de apple store gebracht met dit probleem omdat ik dacht dat de hele aansluiting kapot was. Bleek echter toch nog een klein beetje stof in zo'n inham te zitten. Ik zou geen perslucht gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=46565435,noline]
Maar dat is dan ook een ander verhaal. We hebben het hier over garantie afhandelingen. Niet over een product proberen te verzekeren wat ze niet geleverd hebben.
Klopt, ander voorbeeld, maar de redenatie van de provider zal gelijk blijven. Zij leveren jou een toestel met een IMEI nummer. Kom je terug voor een garantiekwestie met een toestel wat een afwijkend IMEI nummer heeft, gaan zij hier niets meer mee doen.
Pagina: 1